Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi juuri minun elämäni on pelkkä sarja epäonnistumisia =(

Vierailija
30.08.2007 |

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-juuri tuosta syystä en voi ymmästää, kun täällä silloin tällöin joku hehkuttaa vastanaineena " ihanalla elämällään"

- silloinhan vastoinkäymiset ovat vasta edessä

- mutta KAIKILLE niitä tulee...

Vierailija
2/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että oma elämäni on yhtä epäonnistumista, koska en osaa TEHDÄ mitään niinkuin normaalit ihmiset tekevät. Sure, oli minullakin vaikea isäsuhde (alkoholisti hänkin), mutta siskoni on pärjännyt loistavasti elämässään, joten en voi sitäkään syyttää.

Tässä joitakin:

-en käynyt koulujani silloin kuin olisi pitänyt. (nuorena) Vaan nyt räpistelen keskeneräisen yo-tutkinnon kanssa 30-kymppisenä, pienten lasten uupuneena äitinä ja yrittäjämiehen uupuneena vaimona.

-valitsemani mies (ja tämä pitää kirjaimellisesti paikkansa, valitsin n. neljästä tarjolla olleesta, minulle tärkeästä miehestä) ei olekaan ihan niin ihana mitä antoi alussa ymmärtää. On itsekeskeinen, lapsellinen, ei osaa hoitaa raha-asioitaan (yhdistäkääpä tämä yrittäjyyteen, niin ymmärrätte), on mustasukkainen, sosiaalisesti " huonosti käyttäytyvä" , ym.

-Luulin, että lapset kannattaa tehdä pienellä ikäerolla mahdollisimman " nuorena" , vaikka koulut käymättä. Tämä tarkoittaa sitä, että menee vuosia, ennen kuin taloudellinen tilanteemme (mieheeni en voi luottaa tässä, vaikka " hyvällä" alalla yrittäjänä.) on sellainen, että uskaltaisi edes ajatella jotain muutakin kuin ahdasta kerrostalokämppää.

-Minulla ei ole kuin pari hyvää ystävää, ja heidänkin kanssaan olen vieraantunut, sillä halusin välttämättä muuttaa melko kauas kotipaikkakunnaltamme, kun en sielä viihtynyt. Nyt ikävöin takaisin joka päivä. Mieheni työn vuoksi ei paluuta kuitenkaan enää ole.

Että tälläisiä. Siis periaatteessa kaikki hyvin, ei sairauksia, sen enempää kuolemia (paitsi isäni) tms. Mutta todellista epäonnistumista alusta loppuun. Tai ainakin on hyvin vaikea nähdä, että joskus onnistuisin jossain tai saisin jotain oikeasti aikaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-minulla on 10 keskenmenoa ja silti sain lapsia

Vierailija
4/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lapsesi terveitä?

t. Yksi myös monen keskenmenon kokenut pelkääjä

Vierailija:

-minulla on 10 keskenmenoa ja silti sain lapsia

Vierailija
5/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä niissä muissakin miehissä omat vikansa on. Voimia!

Vierailija
6/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse onkin vaan asenteesta?

Vierailija
7/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaiset sarjat tässä on muillakin

Vierailija
8/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jäädä niihin pyörimään ja päättää, että se on kohtalosi. Tai sitten voit toimia toisin.

Vierailija
9/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies jätti mut ja lapsen?

Miksi mut nuorena raiskattiin?

Miksi 3 mun sukulaista on kuollut lyhyen ajan sisään?

Miksi mulla on typerä kasvain?

Mutta.... mulla on ihana lapsi.... ja sanotaan että kaikille annetaan taakkaa niin paljon kuin jaksaa kantaa... eli joskus sen on lopputtava epäonnenkin.

Ja aina on niitä jotka olis onnellisia jos olisi saanut edes sellaisen elämän kun mulla.

Vierailija
10/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun saldo:

oma vakava sairaus

lasten sairastumiset

hometalo

miehen kuolema

työttömäksi jäänti

uusi vakava sairaus

" Kun vain elää saa - ja rakastaa."

Vierailija
11/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen elämässä on vastamäkiä ja surullisia tapahtumia (läheisten kuolemia, keskenmenoja, eroja, työttömyyttä, kateutta, yksinäisyyttä, taloudellista ahdinkoa ym. ym.) - Joillain useampia näistä, joillain vähempiä.

Kysymys on kuitenkin oman elämäsi mielekkyydestä.

Otetaan esimerkki:

Miehesi jätti sinut tai menetit lapsesi. Olet aivan musertunut, sekava, surulllinen, ahdistunut, kipeä, pettynyt jne. jne. Tuntuu, että maailma loppuu.

JOKAINEN meistä tietää ja oppii jossain vaiheessa elämäänsä tuntemaan, millainen tämä tunne tuntuu. Elämä kuitenkin jatkuu. Hyväksy negatiiviset tunteesi osana elämää ja pyri vaikka listaamaan jokainen päivä edes kolme positiivista asiaa:

Positiivisia perusasioita löytyy JOKAISEN, myös sinun elämästäsi. Esim. että olet terve (jos olet), luonto tuoksui ihanalle aamulla, koira tervehti sinua iloisesti, aamukahvi maistui hyvältä, nenässä punoittava finni on kadonnut, meri-ilman hengittäminen tekee hyvää jne. jne. jne.

Sinun ei kuitenkaan tarvitse peitellä tai kieltää suruasi, mutta ajattelemalla tietoisesti pieniä, positiivisia asioita ikäänkuin ohjelmoit mieltäsi onnellisemmaksi ja myös kielteinen taakka on helpompaa kantaa.

Vierailija
12/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mun saldo on:

alkoholisti-isä (uhkaava, väkivaltainenkin)

koulukiusaaminen

kaatuneita ystävyyssuhteita iso kasa

ekan vakavamman seurustelukumppanin itsemurha

miehen sairastuminen x 3

vaikea anoppisuhde

oma työttömyys

lasten ongelmat

lopulta oma sairastuminen

kaiken maailman selkäänpuukottaja-" ystävät"

Vierailija
13/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

no mun saldo on:

alkoholisti-isä (uhkaava, väkivaltainenkin)

koulukiusaaminen

kaatuneita ystävyyssuhteita iso kasa

ekan vakavamman seurustelukumppanin itsemurha

miehen sairastuminen x 3

vaikea anoppisuhde

oma työttömyys

lasten ongelmat

lopulta oma sairastuminen

kaiken maailman selkäänpuukottaja-" ystävät"

Vierailija
14/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän kysyit, onko VAIN SINUN elämäsi sarja epäonnistumisia. Ja täällä muut ihmiset luettelivat omia vaikeuksiaan näyttääkseen, että EI VAIN sinun, vaan kaikilla niitä on.

Minä olen oman mieheni ruumista suudellut, sen jälkeen tiedän, että on jokaisesta elämänhetkestä nautittava. On vain yksi elämä!

Tsemppiä!

Vierailija
15/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sinähän kysyit, onko VAIN SINUN elämäsi sarja epäonnistumisia.

No, ehkäpä elämä sittenkin voittaa vielä joskus.

ap

Vierailija
16/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä teistä on jo lapsiluku täynnä? Vaihtaisin mielelläni yltiöhedelmällisyyden tähän hedelmättömyyteemme!!!

Siinä sivussa kantaisin myös muita murheita.

Vierailija
17/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kenellä teistä on jo lapsiluku täynnä? Vaihtaisin mielelläni yltiöhedelmällisyyden tähän hedelmättömyyteemme!!!

Siinä sivussa kantaisin myös muita murheita.

ap

Vierailija
18/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholisti-isä (uhkaava, väkivaltainenkin) - Olet aikuinen. Irrottaudu pahaa oloa tuottavasta suhteesta.

koulukiusaaminen - Hyväksy, että on ollut raskas ja vaikea elämänjakso, mutta onneksi vihdoin jo takanapäin. Pyri kasvattamaan omat lapsesi toiset huomioonottaviksi aikuisiksi.

kaatuneita ystävyyssuhteita iso kasa - Niitä on meillä kaikilla. Jos jonkun ystävyyssuhteen katkeaminen surettaa erityisen paljon, niin ota puhelin käteen ja soita tälle ystävälle. Tai kirjoita kirje, jossa kerrot, kuinka kiva olisi taas joskus tavata.

ekan vakavamman seurustelukumppanin itsemurha - Se ei varmasti ollut sinun syytäsi. Ehkä ex-poikakaverisi koki sinut jotenkin turvallisena ja vakaana ihmisenä ja halusi takertua sinuun. Saatoit toimia ns. viimeisenä oljenkortena hänelle ja teit varmaan parhaasi. Enempää et olisi voinut tehdä.

miehen sairastuminen x 3 - Mikäli miehesi on sairastunut alkoholiin tai muuhun riippuvuusaineeseen, niin et voi yksinertaisesti tehdä muuta kuin jättää hänet tai saada hoitoon. Tee myös miehellesi selväksi, että rakastat häntä vain selvänä. Mikäli kyseessä muu sairaus, niin toivon sinulle voimia ja jaksamisia hänen rinnallaan. Muista ainakin kerran viikossa hemmotella itseäsi jollain sopivalla tavalla.

vaikea anoppisuhde - Oletko kuullut helpoista anopeista? Unohda koko akka...

oma työttömyys - Tylsää ja painostavaa, mutta nythän sinulla on mahdollisuus uuteen alkuun. Oliko edellinen työsi tosiaan juuri sinun unelmatyötäsi?

lasten ongelmat - Lapset tarvitsevat onnellisen äidin. Vaikeampiin ongelmiin voit hakea apua neuvolasta tai kolupsykologilta. Et ole ainoa!

lopulta oma sairastuminen - Olet tainnut kantaa niin pajon huolta toisista ihmisistä, että sairastuit itse. Toivotaan, että paranet pian ja sitten kyllä rupeat hiukan itsekkäämmin ajattelemaan myös omaa hyvinvointiasi.

kaiken maailman selkäänpuukottaja-" ystävät" - Selkäänpuukottajat eivät ansaitse sanaa " ystävä" . Kuten varmaan niin usein olet itsekin täältä palstalta lukenut, niin meitä todella yksinäisiä ihmisiä on yllättävän paljon. Päätä tutustu tämän vuoden aikana vaikka kolmeen uuteen ihmiseen.

Opettele rentoutumaan!

Vierailija
19/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- esikoisvauvan kuolema

- toisen vauvan keskosuus

- useampi keskenmeno

- koulukiusaaminen

- useat pitkät työttömyysjaksot

- rahattomuus (johtuen työttömyydestä)

Vierailija
20/35 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat pitkät työttömyysjaksot (yli kolmasosa aikuiselämästä),

Rahattomuus (johtuen työttömyysjaksoista, tukityöllistämistöistä, työharjoitteluista ja "työelämään tutustumisista" joista ei makseta palkkaa mutta työpanos kelpaa yrityksille silti, pätkätöistä) ja siitä johtuen en myöskään omista mitään (eläke pieni eikä voi vanhana tai pahana päivänä myydä asuntoa ja muuttaa vuokralle tai pienempään)

Yksinäisyys ja ulkopuolisuus aina, lapsesta asti, ei yhtään kaveria :(

Oma terveys, vuosikymmenten stressin aiheuttamat henkiset ja fyysiset oireet, apua yrittänyt saada mutta ei kuunnella eikä ymmärretä kun labroista ei selviä syytä

Lapsen käytöshäiriöt (apua haettu muttei ole liian paha tapaus niin apua ei saa)

Yksinhuoltajaelämän psinolasti omilla harteilla

Kaikki tärkeät ihmiset kuolleet

Erityisherkkyys, hankaloittaa elämää todella monella tavalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi