Kirjoita vähän omalla murteellasi niin muut yrittävät arvata mistä olet
Mää alota, ei varmaa kukaa tiedä mist päi mää oon. Mul kävi tänää aika kurja juttu, mää kaatusi portais ja joutusi lääkärii, mää sai 4 tikkii päähä. Onneks ei käyny pahemmi, olis voinu vaik jalka murtuu. Lisäks mul oli viäl kantokoppa mukan
Kommentit (36)
Myö lähettiin kylille tännään penskojen kanssa, ja ostettiin koulluun vaatetta. Kylillä oli hulinnoo, nähttiin mummia ja ukkiakkii torilla ja sanovat jotta ehken tulloovat kyllään sunnunttaina. En kyllä tälleen murtteella juttele koko ajan kun juntilta kuulosttaa.
alun perin siis, nythän tuo on tie vienä etäs kotj-seuvulta.
22
Aion istua sohovalle ja kahtua telekkaria. Olutta en juo, mutta ehkä lasin maitua.
uusia huonekaluja, oli tosi upeita. Mie kyllä eka ehotin miehelle et mentäs sinne koko porukka mut se ei jaksanu. Mie sit kävin yksin ja mies oli lasten kanssa kotona. Äsken myö kahottiin ikean keittiökalusteita, mut en mie tiijä tehhäänkö meille ikean keittiö. Ossaattekl työ sannoo kannatasko?
Mut kai mä jotenki puhun niinku tääl yleensä puhutaa, oon kuitenki asunu tääl jo kolkyt vuotta.
Mä oon tänää ollu tosi onnelline, ku mulle tarjottii yht tosi hyvää duunii. Oon melkei hyppiny kattoo ilost. Mut kai täst pitäs jo mennä nukkuu, nii jaksais taas huomenki.
Mää oon kans sieltä päin. Mutta pohojois-pohojammaan puolelta. Kyllä meinaa vaan unohtua tuo murre ku ei sitä taho ennää niin käyttää. Mieski on jyväskylästä ja ite asun ulukomailla. Sitte jos käy kotona ja puhhuu siskon ja äitin kaa niin sitte alakaa taas kotimurre tarttua ja mies sitte pilikkaa. :)
Rannikolla se raja mennee niin että Himanka taitaa kuulua pohojois-pohojammaahan mutta kokkola kuuluuki jos etelä-pohojammaahan. Käläviästä ei oo tietua.
olisin arvannut P-Karjalasta jostain?? onko lähellä?
vaikka steissillä tavattais. Voitais rundata ympäri stadia sporalla ja stikkailla stemuja fönäreihin. Jos on snadisti galsa niin voitas vaikka Atskin kuppilassa tsuffella käydä.
Pori murre o paljo kauniimma kuulost jos joku ei oo viä kuullu.
Et sillee.
se mennee niin se raja, että Kalajoki kuuluu Pohojois Pohojammaahan ja Himanka Keski Pohojammaahan. Ja veikkaan, että se kaheksoinen on Kalajoelta.
Toi " kaatusi" o iha turkulaiste hommaa. Me tääl päi sentää puhutaa suamee eikä mitää typerää murret.
oon yövuorosa ja väsyttää ihan kauhiasti. eihän kukkaan arvaa että mistä mää oon kotosin
Vittu ku vituttaa, ku minuu väsyttää iha saatanastee, vaikka kävinkii ajoissa illal nukkuu. Aina väsyttää, nukuit sit kuin paljo tahansa. Mut se sentää on kivaa, ett tänää on perjantai ja koko viikonloppu edes. Sunnuntaiks olis kivoi suunnitelmii, mennää käymää anoppilas, joka on maailman parhain paikka. :D
Ai nii, AV:n mammat vois harjotella sitä " peiliin kattomista" , ennenku alkaa tuomitsee muita (äitejä)!!!!
Hirveen kylmä tuol ulkona. Toivottavasti tulee hieno päivä, eikä sada tänään, ku mulla ois noita pihahommia tossa, puiden ja pensaiden istuttamisia, ja mikä pahinta, niiden pohjakuoppien kaivamista.. Eilen kaivoin 6,5 tuntii. JES. Pikkusen meinaa olla paikat nyt kipeinä.
tuo ton postin mihin aikaa jaksaa liikkeelle lähtiä. tos se vaihteloo viiren ja puoli kahareksan välillä,... tana. ukko meni kuureksi hommiin ja puali viireltä keittää kahveet ja alkaa sitä lehtiä varttomahan. no onneksi tuloo töllöttimestä noita kisoja tualta nousevan auringon maasta,saa eres niitä vaharata. toinen pelastus taitaa sit olla tää netti. tää humajaa aina päällä ku herään. se vahtaa kaikenmaailman koneet ja härvelit,lukee jo iltaanoman ja lehrenkin omaa aamupostia ootelles. itte täs vietän viälä viikon kesälomaa. joku saaterin ötökkä pisti viime viikonlopulla tohon silimäkulmaan ja tota naamataulua oon saanu hoitaa että tulis viälä ihimisen näkööseksi. silimä oli pari päivää niinsanotusti kaapis...
Pyykkikonekki on täynnä ryysyjä jotka pitäs laittaa kuivamaan. Virrautin lasten ulukoiluhaalarit ku olivat pyörineet jossai kuraojassa.
aattelin ruveta makkaamhan. Mie en ole kunnossa, lentsua pukkaa. Saatan mie kahavit keithäyttää mutta en tiiä viittinkö alakaa hommaamhan.
Olisko jotain Kemi /Tornion seutuja.
Meillä aina Tornion täti puhui läpeistä eikä me ymmärretty et tarkoitti meitä lapsia.
Lienetkö peräti Rovaniemen korkeudelta tai pohjoisempaa. Tuo ylimääräinen H kertoo sitä.
Mä tykkään ettei täällä meillä päin oikein murretta edes puhuta, mutta ehkä tää jotain sellasta kuitenki on.