Kyllä kävi ärsyttämään kaverini!!!
Olin kirpputorilla ja törmäsin erääseen ystävääni. Katselin pienia 62 kokosia vauvanvaatteita ja hän tuli mainitsemaan, että eihän sinun tarvitse noin pieniä katsella:/ Shit! Hän tietää et lapseni ovat jo 3 ja 4-veet. Itse on juuri saanut vauvan. Ärsyttää kun tulee tollasta kommentoimaan...voihan sitä ostaa muillekkin vaatteita,kun omille lapsille ja mä tapaan ostaa pieniä vaatteita lasten nukeille.
Se mitä en vielä viitsinyt kaverilleni kertoa on et olen raskaana rv 9.
Piti tulla purkamaan tunteita! Mua ärsytti toi " ei sun saa kattella näin pieniä..."
Ei ollut ensimmäinen kerta! On tapahtunut aikaisemminkin! Mikähän sitä vaivaa?
Kommentit (24)
Viimeksi en ollut raskaana, kun sama ystäväni ihan tosissan tylytti ja sanoi et ei sinun noita saa katsella. Silloinkin otti päähän!
ap
hän ei uskalltanut kysyä sinulta suoraan - " onko teille tulossa kolmas?"
Mitähä olisit sanonut jos hän iloisesti olisi onnittelut sinua raskaudestasi (koska pienten vaateiden katselu viitaa siihen...)
Älä hermostu ap! Me iloitaan sun pienestä vauvanalusta!
Kiitti vaan kaikille:)
Oli mukava käydä!
ap
Vierailija:
Viimeksi en ollut raskaana, kun sama ystäväni ihan tosissan tylytti ja sanoi et ei sinun noita saa katsella. Silloinkin otti päähän!
ap
Minusta tuo kuullosti ihan normaalilta leikinlaskulta ilman mitään loukkaamistarkoituksia tai muita. VOisin itsekin todeta vastaavanlaisesti, ihan hyvää tarkoittaen. Onhan hienoa, että sinulla on jo kaksi leikki-ikäistä lasta - voit olla ylpeä heistä!
Onnea myös uuteen raskauteen!
siis tämä ei ollut todellakaan ensimmäinen kerta tältä kaverilta. Hän on muutenkin käyttäytynyt kummasti ja usein. Ekalla kerralla samoisella kirpparilla, kun hän juuri samoilla sanoilla ilmoitti et ei sinun saa näitä kattella...ajattelin, et eipä siinä mitään, mutta kun hänen kommenttissa ovat toistuvati tällaisia. Ilmoittaa eri muodossa, et ei vauva hommat kuulu mulle. Pitää kaiketi minua liian vanhana.
Yhden kerran jälkeen voiskin antaa olla ja naureskella jälkeenpäin, mutta kun jatkuvasti! Tämä on siis tapahtunut useimmin kun näinä kahtena kertana ja hän ei heitä näitä edes vitsinä...vaan ihan vakavalla naamalla.
ap
Hän katsoo minua ihan vakavana ja sanoo et sinä olet tyyliin väärällä osastolla:/
ap
Ihan oikeasti, voiko tuollaisesta ärsyyntyä? Ei tulisi mieleenikään! Ihan sama onko sanonut aikaisemmin ja montako kertaa. Hellitäpä hiukan!
Minua ei ärsyttänyt edes silloin, kun viimeisillään raskaana näin yhden vanhan tutun, joka kerrottuani olevani äitiyslomalla kysyi onko vauva jo syntynyt ;-D
Sekavuus saattaa johtua huonosta suomenkielestäni. Olen asunut pitkään ulkomailla. Pahoittelen oikeinkirjoitustani!
lähinnä mieleen, että hän tietää/uskoo sinun haluavan lisää lapsia/olevan raskaana ja sanoo tuon vitsinä ja jotta saisi vahvistuksen käsitykselleen. Kun et ole reagoinut siihen hänen haluamallaan tavalla (eli hän ei ole saanut vastausta siihen oletko raskaana), niin hän toistaa sanomaansa mahdollisesti vaikkapa ajatellen, että et aiemmin kuullut mitä hän sanoi tai silloin ollut valmis kertomaan tilanteestasi. Hän siis kokeilee kepillä jäätä uudelleen ja uudelleen tai oikeammin " yrittää rikkoa jään" .
Ja näiden viestejen perusteella en ihmettele, jos sinua kohdellaan oudosti! Olet outo.
mutta saanut keskenmenon muutamaa kuukautta aikaisemmin:(
Kaverini tietää, että haluan monta lasta. Hän tietää minusta oikeastaan kaiken eli hänen ei tarvitse yrittää saada selville mitään.
Mä ymmärrän, että jokainen täällä pitää mua näköjään tyhmäna.
ap
Olen 38-vuotias. Kiitos vain rohkaisevasta viestistäsi!
ap
Älkää vaivautuko... On täällä vähemmästäkin ihmiset purkanut tunteita!
ap