Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vietkö lapset päiväkotiin jos olet itse pois töistä oman sairauden takia?

Vierailija
24.08.2007 |

Itse kärsin synnytysten jälkeen mielettömistä kivuista oviksen ja menkkojen aikaan. Teen työtä lasten kanssa ja kipeimpinä päivinä olen sairaslomalla, koska en jaksa seisoa, kun paine ja kipu ovat niin mielettömät.

Minulla on kolme lasta 5, 3, 2 vuotiaat, jotka menevät päiväkotiin myös niinä päivinä kun minä olen saikulla. Onko siinä jotain vikaa? Kummallista?

Kysyn vain, koska naapurin rouvat ihmettelivät sitä niin kovin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jatkuvasti kärsit noin vaikeista oireita.

Mutta jos olen itse kipeä, en voisi kuvitellakaan pystyväni huolehtimaan lapsista kotona. Tottakai vien päiväkotiin.

Vierailija
2/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vien, tai mies vie. Poika on paremmassa hoidossa silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jään viikoksi syyskuun 13 saikulle. Menen yläluomileikkaukseen. Lapsen vien hoitoon.

Vierailija
4/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pysty olemaan lasten kanssa ja tarvitset lepoa, silloin sinun on parasta levätä. Naapureiden rouvilla ei ole mitään käsitystä, miltä kivut tuntuvat, joten asia ei oikeastaan kuulu heille lainkaan.

Vierailija
5/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kärsimys sekä äidille että lapselle, jos lapsi olisi kotona kun äiti makaa raatona sängyn pohjalla.

Vierailija
7/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat siellä oppimassa/leikkimässä, eivät hoidossa.

Vierailija
8/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toki vien lapset hoitoon, jos olen sairaslomalla.

Älä välitä naapurin rouvista: taitavat unohtaa, että lapsetkin vaativat hoitoa....

Meillä naapurin rouva ei tajua, että etätyöpäivinäni (aina silloin tällöin) teen töitä - asenteensa on selkeästi se, että kun olen " kotona" ja lapsi hoidossa (teen siis etäpäivän), on sekin vähän outoa. Tai ihmettelee, miksi haen " vasta normaaliaikaan" etäpäivänä. No, etäpäivänikin on sen 7.5 h töitä :)....

Vierailija
9/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen ollut niin kipeä, etten ole pystynyt (olen yh). Vaikkakaan lapsille ei ole ollut kovin mielekästä olla kipeän äitinsä kanssa kotona kun en ole jaksanut laittaa ruokaa tms. ja lasten päivä on kulunut videoita katsellessa.

Vierailija
10/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lasten hoitoon vienti on sellainen stressi, että kaikki päivät, kun voin jättää lapset viemättä hoitoon, niin ilomielin annan lasten olla kotona. Ensin pitää herätä itse aikaisin, sitten herättää lapset ja käskeä heidät suihkuun. Tämän lisäksi se narina, että eivät laita niitä vaatteita, mitä minä olen heille järjestänyt ja lähtevät etsimään itse vaatteita. Minäkin joudun käymään suihkussa pelkästään tarhaan vientiä varten. Sitten kun tulen suihkusta ja lapset vieläkin miettivät, mitkä vaatteet laittaisivat, niin minua hermostuttaa, kun eivät ole valmiit. Pakotan heidät laittaa ne vaatteet, mitä on sillä hetkellä käsillä. Tämän jälkeen jos huomaan, että lähin bussi menee pian, niin juoksutan heidät bussipysäkille. Jos taas bussi on juuri mennyt, niin voidaan tallustaa pysäkille rauhallisesti odottamaan seuraavaa.

Kun tulen takaisin tarhasta, niin kello on jotain 8.30-9.00 ja silloin vihdoin voisin alkaa levätä - siis jos on sairasloma niin kuin ap kysyi.

Sitten alankin odottaa, milloin voin hakea lapset. Vilkuilen koko ajan kelloon ja puoli kolmen aikaan vihdoin saan lähteä hakemaan lapsia. Kotimatka meneekin huomattavasti mukavammin kuin menomatka, mutta koko päivä on mennyt tähän lasten hoitoon viemiseen.

Mieluummin nukun pitkään ja annan lastenkin nukkua. Mahdollisesti heräämme kymmenen aikoihin. Teen jotain kevyttä aamupalaa. Lapset saavat käydä suihkussa, jos haluavat ja minäkin käväsen vasta puoliltapäivin.

Siis en taatusti vie lapsia hoitoon, jos se on vain mahdollista!

Vierailija
11/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitushan on levätä ja parantua. Mies saa viedä-minä vaatetan.

Vierailija
12/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on se vaan kumma,että saikulla oleva uraäiti on liian sairas hoitaakseen lapsiaan, kun taas kotiäiti ei koskaan voi olla niin sairas...

Vierailija
13/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on minulle oikeasti stressi, kun joudun viemään lapsia päivähoitoon. Olen iloinen aina, kun tuota stressiä ei tarvitse kokea.

Sitä paitsi en ymmärrä, miksi sairaslomalla pitäisi herätä aikaisin vain siksi, että veisi lapset päivähoitoon, kun voi nukkua rauhassa pitkään ja heräillä rauhallisesti. Sen jälkeen voi haahuilla yöpuvussa rauhassa eikä kiirehtiä vaatteita päälle. Minä en todellakaan ymmärrä, miksi lasten tarhaan viemisen takia pitäisi herätä aikaisin. Onko silloin edes oikeasti sairas, jos pystyy sen tekemään?

tv. 11

Vierailija
14/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja bussiaikatauluista oli ihan omituista...

Vierailija
15/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siinä sinänsä mitään, mutta jos 9.30 alat jo odotella hakua, ja lähdet 14.30 - ja siihenhän se päivä jo on mennytkin - niin outoahan se on...

Vierailija
16/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikä siinä sinänsä mitään, mutta jos 9.30 alat jo odotella hakua, ja lähdet 14.30 - ja siihenhän se päivä jo on mennytkin - niin outoahan se on...

Sinne tarhaan, kun pitää viedä lapset aikaisin. Jos meikäläinen sairaana nukkuu kymmeneen saakka ja sitten rauhallisesti valmistellaan itseämme, niin kahdeltatoista me vasta tarhassa olemme. Ei mikään tarha ota lapsia vastaan tuossa vaiheessa.

Ja toisaalta mitä ihmeen iloa minulle on sairaslomasta, jos joudun käymään suihkussa ja laittamaan vaatteet päälle, kun on todella paha olo. Tämän lisäksi pitää patistaa lapsille kunnon vaatteet päälle ja juoksuttaa heidät bussipysäkille. Eikös silloin pitäisi levätä? En minä ainakaan tuollaisessa tohinassa mitään lepoa saa.

tv. 11

Vierailija
17/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja missä asti tarha on, kun siihen valmistautumiseen menee KAKSI TUNTIA?

Vierailija
18/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikö, että kun olen sairas, niin haluan levätä ja pitää kunnon sairasloman? Terveinäkö te sitten pidätte sairaslomaa?

tv. 11

Vierailija
19/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vedän vain vaatteet niskaan, vien lapsen kerhoon ja painun takaisin nukkumaan. Sitten ennen poishakemista käyn suihkussa yms.

En osaa ottaa tiptop-lookista huolissani tuossa vaiheessa... Olennaista on saada lapsen elämä rullaamaan ja itsensä terveeksi nopsaan.

Vierailija
20/27 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja missä asti tarha on, kun siihen valmistautumiseen menee KAKSI TUNTIA?

Matkaan yksinään menee puoli tuntia. Tämän lisäksi meillä käydään joka aamu suihkussa. Lapset eivät halua mennä yhtä aikaa suihkuun, kun he haluavat nautiskella suihkussa olemisesta. Koululainen tietysti syö aamiaista kotona. Jos olen sairas, hän pystyy jo ottamaan leipää itsekin, joten minun ei tarvitse hirveästi häntä valmistella, jos olen oikeasti kipeä.