Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voitte kapeassa siraalasängyssä nukkua pienen heiveröisen vaavin kanssa?

Vierailija
14.08.2007 |

Lueskelin tuossa tuota vauva yöksi vauvalaan -ketjua, ja ihmetytti kun niin monessa viestissä kehotettiin nukkumaan vauva vierellä! Eihän sellaiseen paljon tarvitse että se vahingossa tukehtuu! vaikka tyynyn/peiton kulmaan tai yli väsyneen äidin painavan tissin alle!!!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaista ja ulkomaista mediaa huomattavasti keskivertoa tehokkaammin, ammatista johtuen. JA varmasti muistaisin moisen uutisen.

Vierailija:

En muista oliko suomalainen kyseessä, suomalaisessa lehdessä kumminkin muutama vuosi sitten. Äiti oli vain niin väsynyt. Voihan niinkin sanoa ettei kukaan äiti unohtaisi vauvaansa, mutta niinvain kävi viimeksi keväällä, koska äiti ei ollut humalassa, vaan vain niin väsynyt. Joten typerämpää mielestäni vedota sellaiseen että jotain muka ei olisi tapahtunut tässä 6 miljardin ihmisen pallolla, huoh..

Vierailija
22/28 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuitenkin lihava ihminen. Eli jos vauva nukkui niin en ainakaan minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Terve tupakoimaton ja selvä äiti ei voi vahingossa kierähtää lapsen päälle.

Miten TUPAKKA saatiin tungettua tähänkin keskusteluun ? Miten ihmeessä se liittyy vauvan päälle kierähtämiseen tupakoiko vai ei ?

Vierailija
24/28 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tissitkin melkoiset ja nukkunut vauva kainalossa aina sairaalassa. En malta millään jättää vauvaa koppaan tai hoitoon. Olenkin ollut aina vain kaksi pakollista yötä ja lähtenyt heti kotiin zombina. Senkin jälkeen olen nukkunut vauva vieressä. Kätilö varoitti, että näin suurilla rinnoilla on riski imettää makuultaan. Vauva söi niin tiheästi, ettei muuta mahdollisuutta ollut. Pelkäsin itsekin, että tukehdutan pienen, mutta se onkin näköjään tekniikkalaji, kun sen oppii ja vauvan suuhun tulee vain nänni ja tarvittava määrä rintaa ei tukehtumisvaaraa ole pienirintaista enempää. Itse en kääntyile unissani ja luonto on vissiin järjestänyt asian niin, että sitä herää pienimpäänkin.

Vierailija
25/28 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita kertoja olen herännyt vauva-aikana siihen, että olen ollut kääntymässä vauvan päälle tai että vauvalla on menossa tyyny naaman päälle. Tätä sanon vaistojen pelaamiseksi. Tosi nukun niin, että tyyny on pystyssä ts. se on tasan oman pääni alla. Vauva on reunan puolella, pinnis laitana, sillä miehen mutksita en uskalla olla varma.

Näin olen jaksanut yöimetykset ja -heräämiset. Unissani olen pääsääntöisesti imettänyt ja hetken päästä sen verran herännyt, että siirtänyt vauvan aavistuksen kauemmas.

Meille kätilö sanoi toisen lapsen kohdalla, kun emmin, voinko ottaa sen viereen nukkumaan, kun ei millään hiljentynyt, että kuka nyt saippuakupissa haluaisi nukkua.

Vierailija
26/28 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en uskaltanut ottaa vauvaa siihen kapeaan sänkyyn, vaan vauva nukkui kaukalossa vierellä. Hyi minua, kun ajattelin omaa nukkumismukavuuttani.

Vierailija
27/28 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti, ja kasivarsi sillalailla vauvan ymparilla, etta en olisi voinut paalle pyorahtaa vaikka kuinka unessa. aika omituinen asento, mutta siihen tottui, eika voinut kaantya helposti. Englannissa synnytysosastoilla sangyilla on lakanat ja viltit, joten pistin vauvanpuoleisen paallyslakanan patjan alle, ja sangyn reunan ja vauvan valiin tiukalle rullalle kaaritty pikkuviltti sinne lakanan alle. Siten en olisi voinut vahingossakaan tyontaa vauvaa lattialle. Ja nukuin tosi kevyesti torkkuen.

Vierailija
28/28 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en vonut nukkua vauva vieressä, koska liikun unissani paljon ja pelkäsin, että vauva putoaa lattialle. yritin kyllä, mutta ei siinä uni tullut silmään kun jännitti niin paljon. vauva lähti vauvalaan kun olin niin kauhean väsynyt synnytyksestä, mutta eroahdistuksessani hain hänet parin tunnin kuluttua takaisin kun pelkäsin, etteivät he hoida häntä kunnolla. lopulta nukuin parhaiten vauva kaukalossa sängyn vieressä. kotona vauva nukkui sitten meidän välissä, ja vaikka mieheni on lyönyt minua unissaan kyynärpäällä useita kertoja, vauva sai olla ihan rauhassa :)

ps. sängyissä on sairaalakohtaisia eroja. esim. naikkarilla sängyssäni ei ollut nostettavia laitoja. olen laboratoriohoitaja ja kiertänyt eri sairaaloiden osastoilla näytteenotossa. samassa sairaalassakin on erilaisia sänkyjä... voisin kuvitella, että esim. tammisaaressa taas panostetaan paremmin vierihoitoon sopiviin sänkyihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi