G: Inhokkisanoja Itse inhoan yli kaiken: MAKUSTELLA
Kommentit (87)
Eppuluokkalainen
Masuasukki
Mummukka on joo aivan järkky (naisesta)
Tavan
Jänskättää (arrgghhh!!!!)
" meidän neiti" huoh.....
Ja sanontatapa kun puhutaan lapsesta: meillä nukutaan klo 12 ja meillä herätään jo klo 5.....
Pitkässä juoksussa
Muita:
loppupeleissä
avokki, avo
bebe, kersa
kaikki masu-alkuiset sanat
kaikki äippä-alkuiset sanat
Jänskättää
Ihqu
Sidukka ja bisukka
Terde
Kestoilu
Kuppeilu
Lisäksi inhoan näitä jotka on jo sanottu:
Loppupeleissä
Pitkässä juoksussa
Masuasukki, masukki
Avokki, avo, sulkki
Äippä, äiskä, iskä
Jänskättää
Ihqu, ihquttelu
Sidukka, bisukka
Pointseilla, pojoilla (painonvartjat)
Makustella
" Me makustellaan nimia meijan pikkuneidille..." Aaaaargh
inhoan myös kun verbeistä jätetään viimeinen kirjain pois, tyyliin: " meen opiskelee" , inhoan myös " tyyliin" -sanan käyttöä.
Eppuluokkalainen
Masuasukki
Tisu, tisut, tissit, tissimaito, tisutella
Kakki
Jänskättää
Meidän neiti
Rouva - " no mitäs rouvalle kuuluu?"
Tiheän imun kausi
Yli kaiken menee se, että ystävä viestejä lähetellessään kuittaa ne omalla, sekä miehensä nimellä, jolla ei ole osaa eikä arpaa ko. viesteihin. Ikäänkuin he kummatkin minulle lähettelisivät viestejä yhteisesti.
justiinsa
työstää
täsmä
saa pisteet täältä. en voi mitään sille, että moisia sanoja viljelevä lähisukulaiseni on jäänyt vähän paitsioon nykyään.
Tissittely on yksi niistä. Liikaa viljeltynä hauskat ja värikkäät sanat kärsivät inflaation. Onko minussa jokin vialla kun en ärsyynny sanoista. Mulla taitaa olla arkielämässä niin monta ärsyttävää asiaa ettei jokut sanat mielenrauhaani järkytä.
Joistakin sanoista tulee mielikuvia, esim. jos joku käyttää itsestään nimitystä äippä, niin luon mielessäni kuvan nuoresta äidistä.
Vuosikas sanasta tulee mieleen että kirjoittaja on maalta/maaseudulta.
Vierailija:
Lisäksi inhoan näitä jotka on jo sanottu:
Loppupeleissä
Pitkässä juoksussa
Masuasukki, masukki
Avokki, avo, sulkki
Äippä, äiskä, iskä
Jänskättää
Ihqu, ihquttelu
Sidukka, bisukka
Pointseilla, pojoilla (painonvartjat)
Makustella
Poppa, heppa, ammu, hauva, sesse, mamma, paapaa, sykkyyn, äippä, äiskä, äityli, iskä, isukki, popot, simmu, summu jne.
ukko sitä käyttää, tyyliin " haluatkos makustaa/makustella tuttia" , tai kyselee multa onko tyttö makustellut tissiä paljon? Siis vittu, eikö voi käyttää sanaa SYÖDÄ?????
(Niin siis kyselee vauvalta tuota tuttiasiaa, ei minulta.. :D)
ja kakista ulos (kun pitää saada sanottua joku asia toiselle)
mutta bisukan luin nyt ensimmäistä kertaa ja se on kyllä niin kauhea että on jo aika hauska
eppu
toppu (voi aargh, onkohan jossain jo kolkku käytössä?)
päikkärit
verskat
toimari
masuasukki!
kurikset
kolitsi
pirpana
hienostelutakki, hienosteluvaatteet, hienostelukengät yms.
Toimari=toimituspalaveri (meillä)
Sitä käyttävä ihminen antaa itsestään todella ääliömäisen kuvan. Tavan, aikas ja täsmä ovat karseita sanoja. Yksi kauheimpia on viljellä-sana, jota varsinkin suomen kielen opiskelijat " viljelevät" . Meillä päin käytetään eppu- ja toppu-sanoja, eikä ne minusta ole outoja (eput, toput, kolkit, nelkit, viikit ja kuukit).
ovislima
morsku (morsian...)
etupylly
nippailu
pillu
Tarkoittaa kuulemma " paljon hommia tekemättä"
Hitto että mulla nousee aina niskakarvat pystyyn kun kaveri ilmoittaa on niin tusaamista vielä.
Ja liusketta tulos kylään. Eli kaveriporukka
AAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!!
Meillä oli kaunis tosi vanha kehto ja anoppi käytti siitä aina sanaa kätkyt. Joo tiedän että kehto=kätkyt, mutta mulle tulee ko. sanasta mieleen vain kätkytkuolema :(