Onko silmissäni jotain vikaa, kun näen
katsoessani esim. kirkkaalle taivaalle, sellaisia ihan kuin pienen pieniä hiukkasia leijailemassa ilmassa ja niitä näkyy satoja, kuin pienen pientä vaaleaa tihkusadetta. samoin jos katson jotain yksiväristä tummaa pintaa. Onko päässäni tai silmissäni jotain vikaa?? Niitä näkyy vain jos katson tarkkaan jotain tiettyä kohdetta.
Kommentit (3)
jos on ihan normaali " ilmiö" . Viime aikoina vaan olen kiinnittänyt huomiota siihen ja sitten oikein tarkoituksella alkanut tuijotella taivaalle ym ja ihmetellyt vielä lisää että mitä se on ja onko silmissäni vika.
ap
että joskus näen myös hieman isompia kirkkaita valkoisia hiukkasia mitkä hetken aikaa singahtelevat näkökentän reunoilla. Tätä tapahtuu ehkä kerran viikossa ja liittyy usein tilanteisiin kun nousen seisomaan tai vaihdan asentoa ja kestää ehkä 10 sek. Onkohan tuokin harmitonta ja liittyisi asennonmuutokseen, verenpaineeseen tms? Minulla verenpaine yleensä 120/70.
ap
Kuulemma.
Saattaa kyllä olla oire esim alkavasta verkkokalvonrappeumasta, jolloin ne hiukkaset ovat sumentunutta kalvoa, kuin hyytymiä kiisselissä.
(näin sanoi minulle silmälääkäri kun olin perinnöllisen silmäsairauden takia tutkimuksissa. sanottakoon nyt vielä, että tuloksia en ole vielä saanut)