Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤~~ Ihanat HELMET uuteen viikkoon¤¤

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ehtiny juuri koneelle viimepäivinä istahtaa.

Vieraita lappaa yhtenään ja sit kun on vähän aikaa satamatta, niin tarvii yrittää ulkonakin saada jotain tehtyä..tai edes vähän oltua.

Kumma juttu, kun kaikki haluaa yhtäaikaa nähdä meidän uuden kodin..=)

Pajuska oli huolissaan lapsen kehityksestä.. Älä murehdi suotta! Lapset kehittyy niin eri tahtiin, ettei kannata vertailla kauheesti muihin.. Oon ihmetellytkin kuinka helmiksissä on niinkin monta samassa vaiheessa olevaa vauvaa..

Esimerkkinä mun kahden kaverin lapset, joilla ikäeroo muutama päivä:

Toinen oppi liikkumaan ja tekemään juttuja reilusti aikaisemmin kun toinen vaan ihmetteli ja katteli maailman menoa. Kuitenkin nyt osaavat samat asiat ja ikää pari vuotta.

Junebug(?):

Meillä pojan ikenissä näkyi pitkään kaksi valkoista " viivaa" ennen kun hampaat tuli läpi. Ikenet ei olleet yhtään turvoksissa vaan hampaat vaan kuulsi ihon läpi, mutta meillä ne puhkes samoilla itkuilla flunssan kanssa joten en tiedä mikä itku liittyi hampaisiin..

Suppoa laitoin monena iltana peräkkäin kun oli flunssa, että poika rauhottui illalla ja sai unen. Mun mielestä huoletta voi laittaa suppoa useana iltana peräkkäin jos siitä ei tapaa kuitenkaan ota. (siis käyttää pakkauksen ohjeen mukaan ja vaan jos on vaivoja)

Meillä myös on yöt hiukan rauhattomampia, kun Peetu kääntyilee sängyssään ja yrittää päästä konttausasentoon aina jos ei ole ihan täydessä unessa! Siis puolinukuksissakin pitää harjoitella vaikka lattialla ei kauheesti reenailekkaan kun siellä on tylsää ja syliinkin pitäis päästä.

Iltashowt meillä rauhottui ja loppui siihen kun jätin kukkakaalin pois ruuista!

Kovasti meilläkin kuolataan ja ruokahalu hiukan pienentynyt, eikä tutti kelpaa enää ollenkaan (koskaan ei oo oikeen siitä tykänny)..Tuliskohan sit pian lisää hampaita!?

..mitähän muuta...

Kiva kuulla teistä kaikki jotka olette pitkään pitäneet taukoa!!!

Pikaista paranemista sairasteleville!

...Mulla on kauhee ikävä esikkoa, joka on maanantaista asti ollu leirillä!! Onneks saan sen huomenna kotiin!!

Odotuspuolella on jo hetkenaikaa ollut uusi Helmikuisten pino..!.. Aatelkaa kuinka pitkä aika siitä on kun siellä aloteltiin ja tuskailtiin päivien ja viikkojen hidasta kulumista. =)

nyt päivän touhuihin..

mammutti ja Peetu pian jo 5kk

Vierailija
22/35 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas takana yksi rasittava yö, meillä tosin ei huudeta tms. mutta tissillä roikutaan jatkuvasti noin tunnin välein ja kaiken huipuksi Ronja sitten päätti herätä klo 4.00 ja rupesi juttelemaan ja kääntyilemään ja koitti epätoivoisesta saada minua tai miestäni hänen seurakseen. No minä pidin tiukasti silmät kiinni ja kuuntelin sitä höpötystä sitten aina klo 5.40 saakka!!! Sitten rinsessa nukahti ja nukkui jopa klo 7.00 saakka. Jihuu, mua väsyttää ihan pirusti varsinkin kun eilen illalla vielä kaiken kukkuraksi meidän kakkonen sai jonkun jalkakipukohtauksen ja huusi sängyssään puoli kahteentoista ennen kuin nukahti särkylääkkeiden syömisen jälkeen, hoh hoijaa! Nyt on sellainen olo et voisi tosiaankin myydä nuo lapsukaiset esimerkiksi mustalaisille ja viettää aikaa ilman minkäälaisia velvotteita.

No ehkä tämä tästä, muuten Ronja on kyllä iloinen oma itsensä eikä tosiaan itkeskele juurikaan. Meillä on opittu hienosti juomaan nokkamukista vettä ja puurokin on nyt maistunut muutaman lusikallisen verran iltaisin, tosin siitä ei ainakaan vielä ole ollut apua meidän yöuniin.

Pajuska se ihmetteli tosiaan lasten kehitystä, olen myöskin sitä mieltä ettei kannata huolestua. Jokainen lapsi kehittyy omaan tahtiinsa ja kamalasti ei kannata vertailla varsinaisesti noita osaamisia. Meillä on kaikki 3 lasta oppinut kaikki jutut ihan eri aikoihin ja nyt tuntuu että Ronja on näistä se joka on kaikkein " taitavin" ja jäntevin. Meillä nimittäin lukee 4 kk neuvolakortissa jo että varaa painon jo hienosti kokonaan molemmille jaloille. Nyt (4,5kk) hän asteleekin jo kun pitää käsistä kiinni ja nauraa mennessään =)

Kakkonen meillä oppi kävelemäänkin vasta 1v.1kk ikäisenä ja esikoinen taas oppi jo 10 kk ikäisenä, joten sisaruksissakin on tosi paljon eroja =)

Onko joku muuten luopunut jo turvakaukalosta? Meillä tuo kaukalo painaa jo ihan jumalattomasti eikä sitä meinaa jaksaa enää kantaa ja jalatkin tulevat jo ihan reilusti yli. Luin eilen noista cragon cosmic-istuimen ohjeista että jo 4 kk ikäisen voisi siihen laittaa jos osaa jo jotenkin istua. Meillä kyllä istutaan jo ihan hyvin selkä suorana eli sen perusteella kyllä voisi jo vaihtaa, mutta en oo kyllä vielä sitten ruvennut kun pitäisi nuo päällisetkin vielä pestä.

Keksiskös vielä jotakin galluppia....Vieläkö teillä on lomia (siis miehillänne lähinnä) jäljellä? Meillä on vielä 3 viikkoa ja ne siis ensiviikon jälkeen. Entäpä sitten työt? Hoitopaikkojahan täytyy jo ruveta pikkuhiljaa hakemaan (ainakin täällä meilläpäin 4 kk ennen) jos meinaa töihin mennä äippäloman jälkeen, entäs isäkuukaudet meinaako teidän miehenne niitä pitää jne...Kertokaapas teidän suunnitelmista!

T.Kaisa ja Ronja 4,5 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lomaa (miehellä siis) vielä ensiviikko ja sit alkaa taas arkinen aherrus..Tai ahertamista viimeiset 4viikkookin on ollut, kun mies teki terassin, aitasi pihan ja teki portit ja nyt mun vanhempien luona tekemässä niillekin portteja..

Jos ens viikolla ehtis sit vaan olla ja huilata.. ja käydä poikien kanssa jossain reissussa.

Mies meinaa pitää isäkuukauden.......ja mulla ei oo hajuakaan koska mun ä-loma loppuu!

Jos joku osaa kertoo, niin olis kiva! Ä-loman aloitin joulukuussa.

Turvaistuin on meilläkin seuraavana ostoslistalla!

Alkaa olla kaukalo niin pieni ja painava kantaa, että mieluummin otan pojan syliin, kun että kantaisin siinä kaukalossa!

...niin ja millos ne koulut alkaa?!

Mää oon just tällänen, heittäydyn niin lomafiiliksiin, että koskaan ei oo hajuakaan lomien loppumisista =)

Vierailija
24/35 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Alman ensimmäinen hammas huomattiin eilisaamuna, kun vesilasin reunaan kilahteli suloisesti... Sai sitten levottomat yöt ja päiväkitinät selityksen! Ja luulenpa, että tuo hammas on saamassa " parin" lähipäivinä. Supon taidan ensi yönä tökätä, jos sama meno jatkuu kuin viime yönä: minimissään kerran tunnissa kitinää ja rauhoittuu vain tissillä- huoh.

Me on taas reissattu pitkin Suomea, etsitty asuntoa ja nyt on omamme myynnissä. Eli hirmuisesti touhua. Stressi on jo päällä, kun eskarit kohta alkaa, eikä tiedetä missä esikkomme sen aloittaa, kun uutta kotia ei meillä vielä ole. Ja muuttomatkaa tulee tosiaankin täältä pääkaupunkiseudulta Oulun seudulle melkoisesti. Mutta ihana muuttaa lähemmäs sukulaisia. Meilläkin on sitten mahdollisuus lastenhoitajiin. Käsittämätön ajatus!

Alma osaa jo vaikka mitä: kääntyä molempiin suuntiin, siis massulleen ja selällen, viedä lelut suuhunsa, tänään näpräsi etusormi-peukalo-otteella viinirypäleterttua, päristä ja puhallella söpösti suu supussa ja istumista nyt harjoitellaan. Neiti ei enää suostu sitteriin, vaan punkee itsensä siinä pystyyn. Haettiin sitten jo syöttötuoli varastosta. Siinä onkin niin elementissään, ettei syömisestä tahdo tulla mitään!

No juu, nyt suuntaan soffalle miehen kainaloon. Meillä loma loppuu tähän viikkoon -mies palailee töihin maanantaina, mutta ehkä vain kahdeksi viikoksi ja jää sitten " muuttolomalle" kahdeksi viikoksi.

-Tiina ja Alma

Vierailija
25/35 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammutti, sulla loppuu sit jo marraskussa tuo äippäloma ja se isyyskukausi alkaa sitten jo lokakuun puolella. Näin siis ainakin mulla kun alotin 50 pv ennen äippäloman ja se alkoi 27.12. Meillä mies tosin sopi töissä että pitää loman vasta myöhemmin, mutta virallisesti siis näin.

Tarkista kelan sivuilta sieltä laskureista taikka sitten tuolta kelan sähköisestä asiointi osuudesta löytyy myös se sun äippälomapäätös ja siitä näkee viimeisen päivän.

T. Kaisa ja Ronja

Nyt aamupalalle...

Vierailija
26/35 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallupeihin: Miehellä vielä kesälomaa viikko ja isyyslomaa viikko. Isyysloman pitää varmaan elo/syyskuussa ja sitten marras/joulukuussa kesälomaviikon+ylityövapaita viikon. Kun miehen tarvii sen mun leikkauksen jälkeen olla kotona kun kotiäideille ei sitä sairaslomaa myönnetä ;O| Tai kai ne kirjoittais mut eipä ole hyötyä.

Kaukalo vielä käytössä mut tarviis vaihtaa istuimeen..

Lasten kehityksestä: On tosiaan yksilöllistä kuten jo aiemmat kirjoittelijat todenneet. Meillä esikoinen ryömi 6kk ja käveli 13 kk ikäisenä, tosin juoksi sitten viikko sen jälkeen kun oppi kävelemään =0) Kakkonen ryömi 4kk ja käveli 9kk ikäisenä. Tämä kolmas siis oppinut ryömimään 5kk ikäisenä. Mutta muistaakseni ns.lihastonus(?) on aika perinnölinen juttu ja siitä riippuu missä vaiheessa lapset alkaa liikumaan yms. Meidän muksut on aikas vauhdikkaita ja joskus tuntuu et sais olla hieman hitaampaa väkeä =0D

Mä olen koko päivän siivonnut ja vielä puolet talosta(alakerta) imuroimatta. Sen siitä saa kun pari viikkoa siivoaa hieman normaalia vähemmän...kaaos iskee =0/ No käytiin me sentään lasten kanssa puistossakin et ei nyt ihan koko aikaa täällä siivoiltu olla. Saapa nähdä tuleeko tänne sitä sadetta vai ei...koko päivän aurinko paistellut. Ensi viikolla olis esikoisella vielä jalkapallokoulua ja toivon tosiaan ettei silloin sada.

Tämmöistä tänne. Mukavaa viikonloppua helmet!

Ai niin, olipas kiva kuulla Hannelen ja Sampon sekä Vivianin kuulumisia. Jokos Sporttarin muutto alkaa olla ohi?

calmus & pikkumies 4pvä vaille 6kk!!!!!! (Mihin tää aika menee???)

Vierailija
27/35 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjottelen taas kuulumisia. Meillä kans Tino on oppinut kääntyilemään selältä mahalleen ja toisin päin. Ja kovasti yrittää mennä konttaus asentoon. 5kk:n neuvolassa poika painoi 8520g ja oli 69cm pitkä. Aika hauska kun olen itse ollut tuon kokoinen 1 vuotiaana, vain vähän pitempi.

Kaukalosta joku puhui ja meillä kans kaukalo+poika painaa jo jonkin verran ja jotenkin sen jaksan kantaa. Luultavasti vaihdetaan turvaistuimeen loppukesästä tai syksyn tullen. Meillä jo odottaa se yläkerrassa, kun ostettiin se mun siskolta.

Mutta nyt alkaa kello näyttämään sitä, että kohta kömmin makuuhuoneen puolelle. Kirjottelen taas kun vaan ehdin.

-Hanna ja Tino-

Vierailija
28/35 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukalo: Meillä taidettiin jo nelikuisena siirtyä turvaistuimeen, jossa paino raja oli 9kg. Samu kanssa painoi kaukalon kanssa hirmuisesti - mulla oli kaukalo autossa, (vähän niin kuin istuimet) ja kanniskelin vaan pojun loppuaikoina. Meillä oli sellainen telakointijuttu siihen kaukaloon, et sen vuoksi tuo onnistui hyvin. Jos joka kerta ois pitänyt turvavyöt asentaa, niin kait sitä ois kaukalonkin raahannut mukanaan.

KIITOS: siitä suppovinkistä! Mä olen saanut nukkua viime yönä kasista puoli kolmeen! Pitkästä aikaan kuuden tunnin unoset, teki todella hyvää. Ja oisin varmaan nukkunut pidempään mutta esikoinen halus pitkästä aikaa yömaitonsa ja sit Samukin heräs maidolle, mut otti vaan sellaiset pikaiset.

Meillä on tapahtunut kummia esikoisen päiväunien suhteen. Mä kun luovutin, et valvokoon sitten niin tällä viikolla on nukuttu 3-4 tuntia puolesta päivästä! Ja ruokaa on mennyt rekkamiehen lastillisia ja maitoo pari litraa/pv! Taitaa olla taas sellainen kasvupyrähdys (kuulemma jotkut oppaat väittävät lasten nukkuvan ja syövän paljon silloin kun kasvavat). Ja voinhan tuo noin ollakin.

Mies se nyt sit vaan jahkaa sitä muuttohommaa. Tosin sovittiin me jonkinlaisesta aikalisästäkin, kun mun oikeesti täytyy varmaan mennä töissä piipahtamaan marras/joulukuun vaihteessa. Silloin loppuu esikoisen hoitovapaa ja Ari haluais viettää pidennetyn isyysvapaan. Toki saisin olla kotona, mut ei olis tuloja ja meidän talous ei sitä sitten kestä... No onneksi vielä on pari kuukautta aikaa miettiä, ennen työnantajalle ilmoittamista (lähinnä sen uuden kotihoidonjakson osalta, niillähän on jo tieto et nykyinen päättyy 24.11.07).

Mut nyt täytyy mennä aamupuurolle! Sen verran kovaa vaatimusta lattialta esitetään...

Heips!

T:Tea ja pojat

Vierailija
29/35 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teak, tänään vasta lauantai :)

Piti vain kysymäni miten helmisten masut kestää tätä nykyä d-vitskuja? Ja mitä käytätte? Meillä terkka pikkusen vaati et pitäisi käyttää, kun on flunssaa ym likkeel..

-Heidi & Viii (5kk)

Vierailija
30/35 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosin ollaan oltu jo hereillä 6 lähtien kun pikkumiestä ei pidempään nukuttanut ja repi mua tukasta niin kauan et heräsin hänen kanssaan seukkaamaan =0)

Mitenkäs ne d-vitamiinit siihen nuhaan liittyy? No anyway meillä otetaan sitä öljypohjaista jääkaapissa säilytettävää kun se ei maistu niin karseelle. En huomaa et siitä enää mitään tulis mut meillä menee kiinteetä ruokaakin jo paljon niin sen kans on hyvä antaa.

Puuron syöminen ei oikjein poikaa innostanut niin ostin sellaista valmista puurojauhetta ja johan kelpaa. On se kyllä aikas tyyristä joten täytyy tuota tavallista puuroa sitten yrittää vähän ajan päästä uudelleen. Ja siis sekin jo hiutaleet tehosekoittimella hienonnettua et ei kauheesti pitäis kokkareita olla...ei sitten vissiin maku miellyttänyt.

Niin ja noista öistä...eli vehkoamista on. Kääntyy unissaan mahalleen ja sitten heti ryömimistä ja hereille. Eli aikas levotonta myöskin täällä. Kohta tarttis tuo yösyöpöttelykin lopettaa mut ainakaan viimeyönä ei taas tutti kelvannut vaan tissi vaikkei kyllä tosiaan nälkä ollut kun tankkasi sen verran illalla puuroa.

Nyt kiukuttelee tuossa vieressä lattialla kun en päästä räpläämään tietokonetta...omat tavarat on tietysti ihan tylsiä =0))

Mukavaa lauantaipäivää...täällä paistaa aurinko!!

calmus & pikkumies 3pvä vajaa 6kk

Vierailija
31/35 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä ihminen menee sekaisin, kun kerrankin saa nukkua!!!

Mites muilla tuo puuro tukkii vatsaa??? Meillä kaurapuuro varmaan joutuu pannaan, kun poika menee tukkoon eikä sitten muuta syökään kuin tissiä... =( Mannapuurosta (tosin vasta pari tl annettu) ei tällaista näyttäis tulevan. Outoo. Kun mielestäni juuri tuo kaura on ollut ns. hyvin siedetty ruoka-aine, vaikka kyllä sillekin allerginen voi olla. Niin kuin mille tahansa, vaikka soijapohjaiselle devitolille. Kun joku sitä nuhaa epäili siitä saavansa...

Mut tänään taas tuo esikoinen käy hermoille! Kiipeily vimma kotona, kun isän kanssa molemmat olivat ulkona, niin ei kuulemma halunnut kävellä! Niinpä niin, nyt sitten pompitaan edestakas ku energiaa vielä jäljellä... Samu taas on unten mailla (outoa), kun yleensä hänen kanssa on " joutunut" viime aikoina seurustelemaan Rikun nukkuessa 3 tunnin päikkäreitään. No lasten isä lomilla, mulla käytännössä siis kolme lasta hoidettavana... Ei vaihdu vaipat eikä pysy aikataulut edes minimissään kutiinsa.... No sitten taas syksyllä palaillaan normirytmeihin..

Joo, kyllä ne unet maitto, mut sit kiehu kanaviillokki yli kattilasta. Ja kun rasiaan siirsin, että kaappiin mahtuis, niin siinä meni kanssa annos hyvää kastiketta yli kipon! Ei siis pidä enää nukkua, kun on väsymykseen tottunut =O). On tuo normiolo niin vieras... =)

Me varmaan tehdään pieniä reissuja miehen lomailessa ja säiden salliessa olemme mökillä. Nyt toi esikoinen juoksee edes takas! Millä sen sais rauhottuun???

Täytyy mennä laittaa poika ojennukseen ennen kuin taas jotain sattuu...

Vierailija
32/35 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä täältäkin, muuttolaatikoiden keskeltä! Kiitos kysymästä Calmus, kesken on puuhat vielä. Tosi hitaasti edistyy lähinnä johtuen kaiken maailman kyläilyistä : / Ensin oli mun vanhemmat " auttamassa" joten viikko meni kahvitellessa, sitten paukkasi sukulaisia yllätyskylään, sitten miehen vanhemmat ja tänään vielä meidän ystäväperhe, lähtivät äskettäin. Oikein kiva nähdä, ei siinä mitään, mutta kun kamat pitäisi saada osoitteesta toiseen.

Levottomia öitä on useammallakin ollut, meillä samaa 9h rataa mennään joitain poikkeuksia lukuun ottamatta. Sosetta menee pari teelusikallista päivässä, lähinnä totutellaan makuihin, enää on viikko 6kk rajaan ja sitten aletaankin toivottavasti jo syömään paremmin. Tissiä menee vähän väliä päivän mittaan, mutta jotenkin soseet ei ole uponneet vielä. Tai sitten on syöttötekniikassa parantamisen varaa ; )

Rannalla oltiin pari päivää sitten, kun oli harvinainen hellepäivä, mutta vesi oli meressä 16 astetta, joten tuli huuto kun kasteltiin varpaita. 6v ja 11v eivät myöskään uskaltautuneet nilkkoja pidemmälle.

Ai niin, kiva tokaisu tältä 6v:ltä tänään, kun pikkusisko työnsi tällä kertaa kantokopan hihnaa suuhunsa: " Millin mielestä mikään ei ole niin kivaa kuin suuhun ottaminen" . Heh heh!

Toissakesänä hän ei osannut vielä r:ää, kun juoksi talon pihapuistossa metsästä ja huusi kovaa " tuu kattoo mun kädessä on mulkku" .

Huomenna jatketaan kamojen siirtoa. Tuntuu ettei ne lopu IKINÄ!

Ensi viikolla on 6kk neuvola, hui! Meillä ei konttailua yritellä vielä, kääntyillään kyllä, mutta sitäkin lähinnä toiselle kyljelle ja takaisin. Istumista treenaillaan. Niin kaukalo on tosiaan jo aika ahdas ja etenkin kamalan raskas kantaa, plus että se hiostaa hirveästi, selkä on aina ihan märkä ressukalla, vaikka on ilmastointi päällä.

Gallupiin: tulevaisuus on aika auki, töitä teen varmaan muutaman tunnin viikossa syksyn ajan ja sitten ensi vuoden alusta ehkä 6h /pvä, se olisi ideaalista. Myyn suurimman osan firmasta nyt elokuussa, joten vastuu vähenee - tai toisaalta kasvaa, kun ei tiedä mistä elanto tulee sitten tulevaisuudessa. Mutta tuntuu hyvältä päätökseltä, ei ole pakko mennä töihin tai ainakaan kokopäivätyöhön kovin nopeasti.

Mukavaa viikonlopun jatkoa! T: Sporttari ja Milli

Vierailija
33/35 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjotellut tänne TODELLA pitkään aikaan enkä ees lukenut pinoja.:( Jotenkin aika meneen niin äkkiä ettei taho keretä mitään tekemään,muistaakohan minua enään ees kukaan.

Noh mutta tyttömme on nyt siis 5kk (eilen tuli).Syö korviketta sekä sosetta 2-4krt pvässä.Hedelmäsoseet maistuu mutta kasvissoseiden kanssa on ongelmia,ei tahdo neidille maistua.

Isokokoinen neiti on meillä, oman puntarin mukaan 9,6kg ja noin 72cm. Onko kellään muulla näin isoa 5kk ikäistä? (tarkat mitat saamme ens viikolla kun on neuvola)Tyttö käyttää jo 70-80cm vaatetta ja hän tosiaan kasvaa paljon nopeampaa kuin sisarruksensa aikoinaan,syntymäpainoa Vilmalla oli 3850g ja 49cm..onko tälläinen kasvu ihan normaalia?Neuvolassa ei asiasta ole sanottu mitään.

Vilma kääntyy mahalleen ja joskus jopa siitä takas selälleen,istuu tukea vasten (makuu asento/puoli istuva-asento ei kelpaa millään).Leluja pitää käsissä ja tutkii käsillään kaikkea.

Vähän sekavaa tämä mun teksti kun kiireellä kirjoitan..mutta neiti on todella tyytyväinen,ei itke kuin jos tarpeeksi kova nälkä tulee,tai jos säikähtää tms.

Omasta voinnista että jokin kumma ajoittainen ihottuma kasvoissa on vaivannut mua lähes synnytyksestä asti,enkä ota selkoa että mistä johtuu,nyt sitten syön vitamiineja kun luin että monen vitamiinin puutokset voi aiheuttaa ihottumaa ja allergisia reaktioita. Ja selkä / hartiat reistaa,ei auta fysioterapia,ilmeisesti pitää käydä hierojalla ja jäsenkorjaajalla.

Mutta nyt mentävä,kun Vilmalle tulis nälkä.Palailen taas.=)

Johanna/jossu_

Vierailija
34/35 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan sataa.. Kai täällä pian joku tulva on, niin kuin englannissa jos sade ei pian lopu!!

Meillä oli eilen porukkaa saunomassa. Vähän väsyttää, kun valvottiin niin myöhään.

Peetulla oli tietysti elämänsä ensimmäinen ns. huono päivä; Missään muualla ei ollut hyvä, kun äidin sylissä.. Iskääkin mukamas vierasti (sanoinkin, että otan viikon lomaa, että iskä ja poika saavat oppia olemaan keskenään)!

Ei viihtynyt lattialla yhtään, eikä lelut kiinnostaneet.

Kaikillahan niitä huonoja päiviä joskus on, mutta se sattu tietysti sellaselle päivälle, kun mun olis pitäny saada siivottua ja tehtyä tarjottavaa vieraille =/

Meillä ens viikon perjantaina neuvola. Yhtään en osaa arvioida paljonko Peetu painaa tai on pitkä..jää siis nähtäväksi.

Meillä on opittu kääntymään mahalta selälleen. Harvoin sitä tapahtuu, mutta sujuvasti näyttää senkin jo osaavan, kun haluaa selälleen!

Hampaita taitaa lisää tulla..ikenet ainakin pullottaa sen verran.

Nyt pois

mammutti ja Peetu ihan kohta 5kk

Vierailija
35/35 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips JONZU, meillä Samu on iso nyt jo. 5kk tarkastuksessa painoa oli kertynyt 9835g ja pituus 71,8 (tarkka täti oli mittaamassa)... Mulla molemmat pojat ovat olleet ns. makrosomisia (mies pitkä;191cm siinä lääketieteellinen syy poikien kokoon) eli isoja raskauden kestoon nähden. Syntyessään molemmat olivat 56,5cm pitkiä ja toinen vähän yli 5,5kg ja toinen rahtusen alle...

Me kävimme " avoanopilla" kylässä ja Samu vierastaa! Suu meni mutrulleen tädin ja serkkujen lähellä sekä anopin mies aiheutti itkut.

JA viime yö oli taas tällainen tunnin välein tissii yö vaikka suppo ennen nukkumaan menoa laitettiin. Mun on pakko muistella, et esikoinen oli samanlainen tuossa iässä, vaikka söi ja sai tuttipullosta lisämaitoa. Saattaa siis liittyä ihan kehitykseenkin tai sit on tosiaan koko ajan nälkä! Kun meillä päivälläkin syödään aikas tiuhaan n. 1,5 välein. Mut ei hätiä mitiä tämä sit loppuu tossa 7-8 kk paikkeilla, sit saa maanitella et söisit nyt vähän jooko, yksi lusikallinen... Ainakin esikoinen käänsi takkinsa tuolloin syömisen osalta ihan täysin päälaelleen! Saas nähdä kuin Samun kanssa käy....

Mun vaan oikeesti tarttis saada nukkua. Nyt sovittiin, kun mies lomalla et hän yrittää tyynnytellä ilman tissiä toisen ja jos ihan pahaksi menee niin sit mun viereen syömään. Rikulla kävi tämä juttu silloin vauvana niin, että nukkui ensimmäisen yön kokonaan isänsä kanssa! Mahtaako Samu olla yhtälojaali isälleen kuin Riku oli??? =) Miehet ne meillä vetävät jo pienestä pitäen yhtäköyttä, mut kyllä niiden tarviikin kun ovat mun kanssa tekemisissä... Mä olen näitä tasa-arvoihmisiä ja jos ei olis ihmisen anatomiasta kiinni niin mun puolesta miehetkin vois kantaa 9kk lasta sisällään, synnyttä, imettää ja heräillä yöt ensimmäiset kolme vuotta... =) Mut ne ei oikeasti kestäis sitä henkisesti! Siksi me siskot saadaan tämä homma...

Mut nyt täytyy mennä katsomaan tuo keittiöshow ja iltapuurot. Jos sitten pääsis unten maille.

ÖITÄ!