Jännä juttu kun katsoo nykyisiä 60-70-vuotiaita.
Ovat paljon nuoremman ja trendikkäämmän näköisiä kuin samanikäiset mummot lapsuudessani :).
Kommentit (8)
pukeutui 20 vuotta sitten ihme kirjavaan kotitakkiin ja kulki huivi päässä, nyt hän käyttää trendikkäitä ikäihmisten vaatteita ja näyttää melkeimpä nuoremmalta kuin silloin 20 vuotta sitten. Ei ole edes harmaantunut ja omat hampaat suussa.
Uskoisin että vaatteet ovat se suurin syy? Esim. oma 75-vuotias mummoni ostaa vaatteita Vero Modasta ja Hennesiltä ymv. liikkeistä. Ei tietenkään mitään vaaleanpunaisia toppeja joissa lukee " angel" tmv. mutta hyvin nuorekkaita vaatteita, sellaisia joita voisin itse kuvitella käyttäväni (olen 25-vuotias).
Ja huomauttaisin vielä, että mummoni on tyylikäs, vaikka nuorekkaita vaatteita käyttääkin. Ei ikinä esim. " liian paljastavia" vaatteita tmv.
Ehkä yksi syy mummojen nuorentumiseen on se, että ennen mummot eivät käyneet kampaajalla niin usein, ja vaatteissakin valikoima oli niukempi... Ylipäätään jos vaikka miettii näyttelijöiden/laulajien kuvia 80-luvulta ja viime vuosilta, on moni nyt, 20-vuotta myöhemmin NUOREMMAN näköinen mitä silloin, johtuen vaatteista, hiuksista, ymv.
Paula Koivuniemi esim. hyvä esimerkki.
Joskus 60-70 luvulla oli sellainen asiallinen " mummo-look" johon säädyllinen nainen virittäytyi. Oma mummonikin on ihan saman näköinen kuvissa, jotka on otettu 50- ja 70-luvuilla. No ei ihan, mutta oikeasti; oli samoja vaatteitakin!
http: //riemun. huuto. net/auctionimages/3/03/30fbaf458353d744c042b45186317-orig. jpg
http: //www. iskelma. fi/galleria/gal20060321122555. jpg
-en muista numeroani-
Kun katson kuvaa 60-vuotiaasta isoäidistäni (70-luvulta), jolla on harmaat hiukset nutturalla ja huivi kietaistu päälle ja vertaan nyt 60-vuotiaaseen äitiin, jolla on lyhyet värjätyt hiukset, on äitini huomattavasti nuoremman oloinen kuin mummoni aikoinaan.
Vierailija:
Kun katson kuvaa 60-vuotiaasta isoäidistäni (70-luvulta), jolla on harmaat hiukset nutturalla ja huivi kietaistu päälle ja vertaan nyt 60-vuotiaaseen äitiin, jolla on lyhyet värjätyt hiukset, on äitini huomattavasti nuoremman oloinen kuin mummoni aikoinaan.
Niitä kotitakkeja kukkakuvioilla ja huivipäässä olevia kyllä löytyi 60v ikäluokasta mun lapsuudessani.
ym. muuttuneet. Ihmiset värjäävät hiuksiaan ja laitattavat hampaitaan,mikä tekee nuoremman näköiseksi.