Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhottaa ulkomaanvuosien jälkeen suomalaisten rumuus ja laittamattomuus

Vierailija
20.06.2007 |

Pikkuisen eforttia naiset: nätit vaatteet, kevyt meikki ja pilkettä silmäkulmaan - on kaikille mukavampaa!

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaan vituttaa. Jokainen saa olla niin kuin itse tykkää, mä en tajua miksi ämmät jaksaa niin innolla kytätä toisiaan. Jos itse olette niin kauniita ja laittautuneita, niin enemmänhän te ihailua saatte osaksenne, jos ympärillä on vaan rumia tuulipukumammoja, eiks niin?

Itse laittaudun silloin kun jaksan ja huvittaa. Mitään sisäistä tarvetta tai pakkoa mulla ei siihen ole. Lähinnä huvittaa sellaiset typerykset, jotka kuvittelee voivansa tehdä ihmisestä jotain johtopäätöksiä sen perusteella onko jonain tiettynä päivänä laittautunut vai ei.

JA vielä, eiköhän tällä palstalla saa osansa niin umpisuomalaiset kuin kaikki muutkin. Turha siinä on alkaa itsestään mitään uhria tekemään, " voi voi kun olen ollut ULKOMAILLA mulla on niiiiin vaikeaa, av:llakin vaan pilkkaavat...."

T: Mamma Mosambik

Vierailija
102/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kukaan ei kaipaa sun sääliäsi ja ihmettelyäsi. JA ne venäläiset vaimot on kyllä painonsa arvoisia kullassa, eiks niin? Silleen se vaan menee, että jos prinsessan ottaa, niin prinsessan myös saa...voihan se aluksi olla ihanaa kun on kaunis itävaimo, mutta kyllä siitä ne huonotkin puolet löytyy usko pois. PAhimpana varmaan se, kun lähhtevät takas kotimaahansa lapset mukanaan, ja niitä ei ihanan itävaimon löytänyt mies sen jälkeen enää näekään. KAksi tällaista tapausta tunnen.

Mutta joo, ihme että sä jaksat olla noin huolissasi muiden parisuhteista? mitä jos keskittyisit siihen omaasi. MEillä ainakin menee oikein hyvin, kiitos kysymästä. Vaikka laittaudun vain ja ainoastaan just silloin kun itse jaksan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin. Voisitko ap muuttaa takaisin sinne mistä tulitkin tai jos on pakko täällä olla niin kulje silmät kiinni ja hae ahdistukseesi psykiatrista hoitoa. Se on suomessa hyvää, vai siksikö palasit kun et sitä ulkomailta saanut?

Vierailija
104/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä ainakin todella mielelläni miellytän miestäni, eri tavoin. Mutta ideana kai tässä on ollut se, että miksi pitäisi oletusarvoisesti heittää pakkelit naamaan ja piikkarit jalkaan joka päivä. Suomalainen tasa-arvo ja vapaus on juuri sitä, että voimme valita, tehdä fiiliksen mukaan eikä ulkonäkömme vähennä arvoamme naisina. Miellytän koska haluan, ei koska on pakko. Ja kyllä tämän täytyisi olla vastavuoroista, eli miehet karvoja ajelemaan ja kuntosalille, jos vaimolta samaa haluaa.

Minusta on todella sovinistista ajatella niinkuin joku tuolla aiempana, että nainen huolehtii ulkoäöstään (=päivät pitkät laittaa, nyppii, kuorii, ajelee, leikkuuttaa, laihduttaa, meikkaa, palelee ja koikkelehtii, näin kärjistetysti) ja mies PALKITSEE sen tuomalla kukkasia ja konvehteja. Ja rojahtaa sitten sohvalle leveällä perseellään. ;)

Itse tykkään tosi paljon hameista ja kaikesta muusta naisellisesta, enkä lähde verkkareissa ja meikittä muualle kuin lähikauppaan. Mutta muut tehkööt kuten haluavat, se ei minun nenääni kaiva! Olen muuten itsekin asunut ulkomailla, ja ulkosuomalaiset tosiaan usein harrastavat tuota raivostuttavaa " suomalaiset sitä ja tätä valivali" . Jos olisikin oikeaa kritiikkiä, mutta useimmiten valituksenaihe on sitten juuri tuollaista ylemmyydentuntoista shaissea. Itse taasen olen oppinut arvostamaan Suomea ja suomalaisia ihan hurjasti paljon enemmän.

Vierailija
105/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä vetää taas tollasia idioottimaisia johtopäätöksiä ketjuista, joissa yleensä puhutaan joko tälläytymisestä, tai itselle vastenmielisten seksiasioiden toteuttamisesta.

EN ole vielä koskaan täällä nähnyt ketjua, jossa joku leveilisi sillä, että en varmasti leivo koskaan pullaa tai vie miehelle lehteä tms, koska en halua miellyttää. JOkainen tekee sen omalla tavallaan, jos parisuhde on kunnossa.

Vierailija:

Juuri tuota olen aina ihmetellyt, että on ikäänkuin synti miellyttää miestään. Musta on ihan käsittämätöntä että naiset ylpeenä vannoo että mähän en miestäni miellytä.

Kuitenkin naisen on aivan sallittua haukkua miehensä ulkonäköä ja pesemättömyyttä ja lihomista mielin määrin, ja sillon saa kanssasisarten täyden tuen ja myötäinhon lihavaa, piereskelevää, resusissa vaatteissa loikoilevaa miestä kohtaan.

Mulle miellyttäminen on vähän sama asia kun toisen kunnioittaminen. Minä teen asioita, joista mieheni pitää (siis tuon vaikka lehden hänelle sänkyyn) koska rakastan häntä ja haluan olla hänelle hyvä. Ja hän ostaa mulle vaikka mansikkaleivoksen töistä tullessaan koska haluaa olla hyvä mulle.

Eihän parisuhteesta mitään tule jos vaan kamppaillaan siitä, kumpi miellyttää toista vähemmän

Vierailija
106/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttaa...

Vierailija:

Ei teitä tajua ku toinen samanlainen!!

Ei kai sitä tarvi näyttää harakalta ilman et on turhamainen ajatukseton bimbo. Itse pukeuden aina hyvin ja laittaudun ja joskus näkee näitä ihmisiä jotka pitää ihan aivottomina jos on kaunis. Aivan sama kyllä niille, mutta kyllä tekis hyvää avartaa maailmaa.

Ulkomailla usein miehet pitävät naisia ku kukkaa kämmenellä, tuovat kukkia ym ja nainen vastaa siihen pitämällä huolta itsestään.

Se on ihan normaalia!!

Mutta ei täällä, vitun vammaset.

Vierailija
107/116 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valikoimaa on enemmän.

suomessa on joko sokos, seppälä, stockman valinta-talo ja sitten kalliimmat butiikit.

kesä on pidempi joten vähemmällä pääsee.

esim lapseni farkut on kasvaneet pieniksi. Joten hän saa nyt elää shortseissa ja mekoissa loppu kesän ja ostan sitten kun tulee kylmemmät ilmat.

poika lapset ovat melkein aina shortseissa, kylmillä ilmoilla verkkarihousuissa tai farkuissa

Vierailija
108/116 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen perhe ostaa kyllä 60t euroa maksavan auton, mutta kun illuusio särkyy, kun perhe ulostautuu kiesistä huoltoaseman parkkiksella. Rumia, epämuodikkaita vaatteita, löllyviä vatsoja, vyölaukkuja, kamalia kampauksia jne. Yäk.

Vierailija
109/116 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista maata ei ole olemassakaan, jossa kaikki naiset olisivat laitettuja ja fiinejä tilanteessa kuin tilanteessa. Yhtenäiskulttuuria ei ole.

On vain aivan järkevää ja älykästä valita pukeutumisensa käyttötarkoituksen ja tilanteen mukaan.

Plus sitten se pikkuinen seikka, että ihmisillä on aika erilaiset käsitykset tyylikkäästä ja nätistä pukeutumisesta. Joku tykkää ylinaisellisesta, toiset taas pelkistetystä.

Vierailija
110/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Suomeen verrattuna taalla vaatteet ovat alyttoman halpoja ja valikoima on tosi laaja. On siis aika tavallista, etta melkein joka viikonlopuksi ostan natin uuden puseron tai mekon tai jotain. On siis aika helppoa ja edullista nayttaa natilta ja muodikkaalta. Meikkaan ja " katson peiliin" ennen kuin menen ulos. Ja en ikina lahtisi ulos jos hiukset olisivat marat, tai vaatteet likaiset tai virttyneet.

Tyylikkyydella mina ymmarran juuri suomalaista yksinkertaista klassista pukeutumista, mita taalla ei paljon naa, naiset ovat enemmankin tallattyja, royheloita ja koruja ja meikkia jne. Mutta ihmiset nayttavat panostavan ulkonakoonsa enemman taalla. Mutta minusta on kiva tulla Suomeen ja ottaa rennosti.

Vierailija
111/116 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanallistit ajatukseni täysin, en olisi itse pystynyt paremmin sanomaan. Itsekään en ymmärrä, miksi ihmeessä minun pienten lasten äidin pitäisi koluta ympäriinsä epäkäytännöllisissä kengissä ja vaatteissa ja maski naamalla. Itseäni inhottaa enemmänkin huono hygienia, jos nyt joku inhottaa. Vaikka olisin junttien juntti, (evvk) jumppaan, käyn suihkussa, vetäisen näppärät vaatteet päälle ja olen valmis.

Vierailija
112/116 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulle miellyttäminen on vähän sama asia kun toisen kunnioittaminen. Minä teen asioita, joista mieheni pitää (siis tuon vaikka lehden hänelle sänkyyn) koska rakastan häntä ja haluan olla hänelle hyvä. Ja hän ostaa mulle vaikka mansikkaleivoksen töistä tullessaan koska haluaa olla hyvä mulle.

Eihän parisuhteesta mitään tule jos vaan kamppaillaan siitä, kumpi miellyttää toista vähemmän

Vierailija
113/116 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Australiassa ja ainakin taalla naiset panostavat ulkonakoonsa huomattavasti enemman kuin Suomessa. Kyse ei ole siita etta naisilla olisi mitenkaan huonompi asema miehiin nahden, pain vastoin. Myos minusta ilmastolla on osuutta asiaan, hameita ja korkokenkia on helpompi kayttaa kun ei ole ikina kylma ulkona kulkiessa. Taalla ihminen todella herattaa huomiota (ei toivottua sellaista) jos liikkuu julkisilla paikoilla aivan laittamattomana tai rahjaisen nakoisena. Itse tykkaan ihan itseni takia vikaista peiliin ennen uloslahtoa ja pitaa puhtaita, istuvia ja siisteja vaatteilta paalla. En ymmarra miten jollakin voisi olla hyva olo olla liikkeella esim. likaisella tukalla ja rahjaisilla vaatteilla?Eri asia jos olisi ihan pakko, mutta en usko etta kenenkaan on. Suomeen muutto on edessa tana vuonna, joten on todella mielenkiintoista lukea tallaisia keskusteluja :-) Tuulipuku loytyy itseltanikin, en todellakaan kuvittele lahtevani sateeseen lenkille millaan muulla varustuksella. Kaupugille, toihin tai kylaan sen sijaan voi minusta pukeutua vahan tyylikkaammin. Jokainen omalla tyylillaan!

Vierailija
114/116 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla reissanneena olen pannut merkille ihan samat asiat. Suomestakin kuitenkin mielestäni löytyy näitä tyylikkäitä naisia, jotka satsaavat pukeutumiseen ja näyttävät huolettoman tyylikkäiltä. Kyse ei välttämättä ole mistään merkkivaatteista, vaan merkkivaatteiden ja tavisvaatteiden onnistuneesta yhdistelystä. Näihin naisiin törmää sekä pääkaupunkiseudulla että muualla Suomessa. He ovat ehkä näitä, jotka ovat kiinnostuneita ulkonäköön liittyvistä asioista.

Sitten on naiset, joille ulkonäkö ei ole se ykkösasia elämässä. En näkisi tässä mitään pahaa. Nämä ovat niitä naisia, jotka liikkuvat " kotivaatteissa" kaupungilta ja jotka näyttävät aina samalta (samat vaatteet, samanlaiset hiukset jne) olivat he sitten töissä, kotona tai lomalla. En näkisi tässäkään mitään pahaa.

Totta on varmasti tuokin, että ilmasto vaikuttaa pukeutumiseen paljon. Itse ainakin odotan kesää, että kerrankin saisi pukeutua hameisiin ja mekkoihin. Tämän aamun 7 asteen lämpötila ei kuitenkaan houkutellut pukemaan hametta päälle. Samoin kuin talvella valitsen matalakorkoiset kengät korkeakorkoisten tilalle ihan puhtaasti siitä syystä, että jään, loskan ja lumen keskellä liikkuminen on turvallisempaa ja nopeampaa järkevissä jalkineissa. Voihan ne korkokengät pukea jalkaan sitten työpaikalla.

Vierailija
115/116 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muita vammoja jalkoihin korkokengillä siksi, että se miellyttää silmää?

Minusta suomalaisella naisella on se onnellinen vapaus, että sitä ei tarvitse tehdä.

Monella naisella on jo 50 vuotiaana vaivoja selässä ja jaloissa juuri sen takia, että jalat on survottu huonoihin kenkiin. Sen säryn ja kivunko te olette valmiit maksamaan siitä, että mies tykkää?

Vierailija
116/116 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole laittamattomuudesta vaan siitä, että Suomessa on suhteellisesti ottaen enemmän rumia naisia kuin missään muussa maailman maassa. Kauniit naiset ovat Suomessa äärimmäisen harvinaisia ja Suomessa on lisäksi sellaista super-rumuuttta, jota ei juuri missään muuaalla kohtaa. Ruotsissa puolestaan lähes kaikki naiset ovat kauniita; voi sanoa, että ruotsalaisista naisista yhdeksän kymmenstä olisi Suomessa poikkeuksellisen kauniita eikä edes yksi kymmnestä ruotsalaisesta naisesta ole niin ruma, kuin tavallinen suomalainen nainen. Suomessa suhde on päinvastoin: yhdeksän kymmnestä on rumia eikä edes yksi kymmenestä ole kaunis. Rumuus on suomalaisuuden keskeinen piirre - rumuus ei rajoitu vain kansaan vaan mm. pukeutumiseen ja rakennettuun ympäristöön. Suomalaisella ei yksinkertaisesti näyttäisi olevan minkäänlaista esteettisyyden tajua.