Inhottaa ulkomaanvuosien jälkeen suomalaisten rumuus ja laittamattomuus
Pikkuisen eforttia naiset: nätit vaatteet, kevyt meikki ja pilkettä silmäkulmaan - on kaikille mukavampaa!
Kommentit (116)
Ja todellakin on esim. Islannissa naiset paljon laitetumpia kun Suomessa vaikka tuskin heidän asemansa kovin huono on ja joutuvat kovasti " miehiä miellyttämään" . Siellä tosin on miehetkin siistimmin pukeutuneita ja paremmin käyttäytyviä. Ja Ranskassa sama juttu, ja monessa muussakin maassa...
Pukeutuuko hän teidän mieleisiin vaatteisiin? Hakeeko lapset hoidosta ja valmistaa päivällisen ja pyytää sinua sohvalle istumaan ja tuo valkoviinilasin käteesi ja hieroo väsyneitä jalkojasi?
Jos tämä toimii kumminkin päin, siinä ei ole pahaa. Mutta jos nainen elää miellyttääkseen miestä ja pelkää, että mies hänet jättää jos ei matele edessä niin silloin jokin mättää.
Kummankaan ei ole pakko näin tehdä, eikä mieheni ole koskaan minua hakkunut tmv.
Juu, kyllähän miellyttäminen ja kunnioitus on eri asia, sanakirjankin mukaan, mutta sitä nyt yritin sanoa, että mulle se miellyttäminen sisältyy siihen yleiskunnioitukseen miestäni kohtaan. Ja hyvä, vaikka sitten oliis kaksi täysin eri asiaa, niin siitä huolimatta mielelläni miellytän miestäni. En tietenkään aina pukeudu hänen mukaansa, olen joskus tosi resunen, en aina jaksa miellyttää, eikä tarvikaan.
Tuo kommentti, että " arvon ap saa muuttaa takas ulkomaille" oli taas yksi näitä ketjun herkullisia. Siis vain koska ap on itse asunut ulkomailla, hänelle ei saisi olla mielipidettä suomalaisten naisten pukeutumisesta? Varmasti sinullakin on milipiteitä monista asioista ja silti elät niiden " huonojenkin juttujen" kanssa.
Valitsen vaatteet sävysävyyn ja näytän hyvältä.
Silti minua ei häiritse kanssasisarten meikittömyys tai tuulipuku. Olen lähinnä itsekkin löysännyt vannetta päässä ja mennyt kauppaan ilman meikkiä muutamaan otteeseen.
Eläkää omaa elämää, älkääkä keskittykö muiden ulkonäköön!
Vierailija:
Silti minua ei häiritse kanssasisarten meikittömyys tai tuulipuku. Olen lähinnä itsekkin löysännyt vannetta päässä ja mennyt kauppaan ilman meikkiä muutamaan otteeseen.Eläkää omaa elämää, älkääkä keskittykö muiden ulkonäköön!
olla poissa keskustelupalstalta ja elaa vain omaa elamaa. taalla kun vaihdetaan ajatuksia ja tunteita ja havaintoja ...
Vierailija:
Itse olen laittautuva nainen. olen ..
Silti minua ei häiritse kanssasisarten meikittömyys tai tuulipuku. Olen lähinnä itsekkin löysännyt vannetta päässä ja mennyt kauppaan ilman meikkiä muutamaan otteeseen.Eläkää omaa elämää, älkääkä keskittykö muiden ulkonäköön!
Tulkitsen sen kunnioitukseksi naista itseään kohtaan ja nämä mainitsemani eläkeläisrouvat eivät todellakaan kulje kalliissa merkkivaatteissa. Ei, kyse ei ole rahasta, vaan välittämisestä, ITSESTÄÄN välittämisestä.
Pystynköhän itse samaan?
Viro. Menkääpä Tallinnan ulkopuolelle joko maaseudulle tai pikkukaupunkiin, niin jopa alkaa löytyä matalissa kengissä ja tavallisissa vaatteissa kulkevia. Edelleen siellä merkkiverkkarit tai -tuulipuku on varallisuuden ja rennon vapaa-ajan merkki, joten virolaiset tuttavani (nuoriso) aina ihmettelee kun meillä kukaan ei " kehtaa" mennä tuulipuvussa kauppaan. Siellä se on monelle hyvin yleinen vapaa-ajanvaate, ja lisäksi ainut.
Saksa. Vaatteet ovat kalliimpia, niihin sijoitetaan, mutta eivät ne silti aina ole naisellisempia tai kauniimpia. Ne ovat vaan kalliimpia " markettivaatteita" .
Kreikka. Viikon lomamatka vain, mutta huomasin että meikkiä oli enemmän, vaatteet aika tavallisia farkkuja ym. Kengät sen sijaan aina korkokenkiä.
Vierailija:
Tulkitsen sen kunnioitukseksi naista itseään kohtaan ja nämä mainitsemani eläkeläisrouvat eivät todellakaan kulje kalliissa merkkivaatteissa. Ei, kyse ei ole rahasta, vaan välittämisestä, ITSESTÄÄN välittämisestä.Pystynköhän itse samaan?
Usein hän muisteli entisaikoja, jolloin pukeuduttiin tyylikkäästi, vaikka Suomessa oli todella köyyhät olot ja puutetta lähes kaikesta.
Katsokaapa vanhoja valokuvia esim. 40- luvulta. Ihmiset olivat kauniisti pukeutuneita, toisin kuin nykyään.
Enpä vaihtaisi nykyiseen, vaikka kuinka saisin valkit otsalle.
Vierailija:
Enpä vaihtaisi nykyiseen, vaikka kuinka saisin valkit otsalle.
Enkä muuten tarkoittanut, että olosuhteet pitäisi olla samat, mainitsin vain esimerkkinä ap:n aloittamaan pukeutumiskeskusteluun.
Eikä ollut ehkäisyä, eivätkä naiset juuri opiskelleet. Ja kun miehet palasivat rintamalta, naiset lensivät niiltä työpaikoiltakin kuin leppäkeihäät hellan ääreen. He olivat tasan kakkosluokan kansalaisia kaikessa.
Jokaisella, köyhimmälläkin, oli se parempi paita, pyhävaate, jossa mentiin kylään ja kauppaan. Yllätysvierailta pyydeltiin anteeksi, kun sattui huonommat päälle. Kotona, töissä tms. ei missään tapauksessa käytetty muita kuin kaikkein huonompia ja rikkinäisimpiä. Asioilla oli järjestyksensä ja paikkansa.
Täällä ne ainakin ovat järjestäin paljon halvempia kuin Suomessa.
Monet ulkomaalaiset ihailee sitä, että suomessa on vielä niin rento meininki, että kauppareissulle ei tartte erikseen laittautua.
Vertailu suoritettu opiskelijoiden kesken. Eli minulle ja opiskelukavereille 100 euron talvikengät oli sijoitus, heille ihan normaali hinta. Eli siellä vaatteiden osto ei ole samanlainen säästämisen kohde kun meillä monella, että vaatteet pitää saada halvalla ja on noloa ostella kalliita vaatteita (... noh ei tietenkään kaikkien osalta...)
Tasa-arvohan tarkoittaa sita etta mies=nainen, ja toisin pain, eli naiset haluaa nayttaakin samalta kuin miehet, olla yhta vahvoja fyysisesti ja juoda yhta paljon... Ja vasta sitten oikea tasa-arvo on saavutettu, harmi vain etta Suomalaisiakaan miehia ei ole viela saatu synnyttamaan....
Ollaan naiset naisia maasta riippumatta!!
Mitä pahaa on miellyttämisessä?
Mitä pahaa on siinä, jos tiedän, että mieheni pitää vaikka punasista paidoista päälläni, että ostan sellaisen. Jos tiedän, että hän rakastaa sitä, etät haen hänelle yhden oluen kun hän katsoo futista? Miellytän takuulla ja olen siiät ylpeä! Mies myös miellyttää minua tosi usein. Olemme rakastuneita ja meillä on ihanaa yhdessä.
Musta naisella on todellakin omassa tunnossa jotain vikaa, jos ei halua miellyttää muita.