Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhottaa ulkomaanvuosien jälkeen suomalaisten rumuus ja laittamattomuus

Vierailija
20.06.2007 |

Pikkuisen eforttia naiset: nätit vaatteet, kevyt meikki ja pilkettä silmäkulmaan - on kaikille mukavampaa!

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitähän se kiikastaakin.

Vierailija
22/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä keskieuroopassa. Kyllä on huima ero.

Ja hei rääväsuut, ei tarvita yhtään sen enempää rahaa olla freesin ja huolitellun oloinen. Kun naama roikkuu v*tutuksesta polvissa ja kanssakäyminen ihmisten kanssa on vaikeaa, niin siihen ei auta vaikka missä `iivsaantlorääneissä´ kulkisi.

Suomalainen on yhtä kaunis kuin kuka tahansa muu eurooppalainen. Kun vain osaisi kantaa itsensä sen näköisenä että on terve itsetunto, ottaa huomioon kanssaihmiset ja ote elämään on positiivinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat niin epäkäytännöllisiä etteivät paskalle taivu. Puistoon joskus aina eksyy joku golffari valkoisissa capreissaan. Sitten se söpöttää tunnin lapsilleen, miten se ei voi tehdä mitään kun valkoiset housut ja pikee likastuu. Lapset vinkuu sylii, niin äiti huutaa jo saatanaa ja perkelettä. Älkää koskeko, kun ootte noin likasia.

Serkullani on italialainen avovaimo ja vaikeaa on hänenkin elämänsä. Menimme Seitsemisen luonnonpuistoon retkelle ja vähän on vaikea mennä pitkospuita sellaisilla jalkaan työnnettävillä korkeakorkoisilla kengillä. Mutta olipa tyylikästä ja sehän on tärkeintä. Oli huolissaan vielä mun t-paidasta , kun mä kannoin lasta rinkassa selässäni. Oli niin hienoa, että teki mieli pieraista.

Vierailija
24/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kateellisia / katkeria suomalaiset on henkilölle, joka on asunut ulkomailla ja sen kokemuksen perusteella mainitsee havaintonsa suomalaisista. Tosi asia kuitenkin on, että omaakaan kulttuuriaan ei voi täysin ymmärtää ennen kuin on asunut jossain muussa maassa - siihen saakka on mahdotonta erottaa mikä on ihmisluonteeseen ja mikä kulttuuriin kuuluvaa.

Alkuperäisen kirjoittajan kanssa olen samaa mieltä, että monissa maissa naiset pukeutuu paremmin ja laittaa itseään enemmän kuin Suomessa - ei tosin kaikissa. Esim. USA:ssa (jossa itse asuin vuosia) naiset kyllä käyttivät rahaa kasvohoitoihin ja kynsisalonkeihin, mutta pitivät silti usein vartalostaan huonompaa huolta (=olivat usein ylipainoisia) ja pukeutuminen oli usein aika tyylitöntä. Sen sijaan esim. Ranskassa pukeutuminenkin on usein todella naisellista.

Vierailija
25/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne äidit täälläkään niin hehkeitä kuule ole. Kylläpä kerhoissa käydessä ovat ihan samaa kaliiperia, kuin suomalaiset kollegansa;)

Itse paluumuuttajana (ja takasin ulkomaille palanneena) voin sanoa, että Suomeen muuttaessa alkaa kaivamaan negatiivisia asioita vaikka väkisin ja ulkomailla olevia asioita glorisoimaan. Sulla taitaa ap olla vaan " paluu shokki" ;)

Vierailija
26/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöstä riippuvainen.

Sama tilannehan se on myös monilla ulkomaanvaimoilla - miehen työn perässä mennään ja omaa uraa/työtä ei ole. Silloin on pakko miellyttää miestään, koska on tästä riippuvainen.

Vierailija
27/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

palkkataso suht matala, asuminen, eläminen, vaatteet ja palvelut kalliita eikä kulttuuri ole kovin ulkonäkökeskeinen - siinä tärkeimmät syyt siihen, että suomalainen nainen ei istuskele viikottain kampaajalla tai shoppaile jatkuvasti uusia vaatteita.

Vierailija
28/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeaa yleistystä, muiden maiden glorifiointia (kuten joku ulkomailla asuva jo kirjoittikin) ja mieleen tulee myös tietynlainen pätemisen tarve.

Vierailija
29/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. tyypillisellä " amerikkalaiset on niin tyhmiä" jupinallaan... ;) Kyllä sielläkin löytyy ihmisiä moneen junaan kuten Suomessakin.

Vierailija
30/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja vie mut jonnekin jota varten kannattaa laittautua. Jos tulet mua Siwassa vastaan, on turha olettaa että oisin laittautunut kauppareissulle ihan vaan sua varten.

Vierailija
31/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi osaavan nähdä vähän laveammin... Jos siis oikein itsekin on sitä mieltä, että on " ulkomailla" sivistynyt.

Vierailija
32/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jotenkin sitä odottaisi jonkin verran edes ns. kotiinpäin vetämistä.

Tuossa " suomalaiset sitä ja tätä" -jupinassa tavallaan nostetaan itsensä jalustalle muihin suomalaisiin verrattuna.

Tietynlainen yleistyshän on ihan ok. Joskus välttämätöntäkin, jotta teksti olisi yksinkertaisempaa. Esim. uutisoinnissa: " Ruotsalaiset harkitsevat kouluiän aikaistamista" . Tuskin ihan kaikki ruotsalaiset asiaa kovasti harkitsevat, mutta kansana kyllä.

Vierailija
33/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pinta mitään merkkaa. Huolehdin hygieniastani kyllä. En meikkaa (allerginen olen, silmiä kutittaa), enkä koe edes tarvetta. Iho on puhdas ja kuulas, miksi peittää se pakkelilla? En käytä hajuvesiä, vain hajutonta dödöä. Hajuvesistä tulee vain päänsärky. Hiuksia toisinaan kotona värjään ja leikkautan kampaajakoululla. Trendikampauksiin en sorru, muuten on vaihtelevasti pitkät tai lyhyet.

Vaatteet ostan kirpparilta, koska ajattelen maapalloa enemmän kuin viimeisintä muotia ja en halua tukea lapsityövoimaa. Mulla on kestäviä, mieluusti kotimaisia vaatteita. Kengät on varmaan tylsiä mielestäsi mummojen eccoa ja sieviä.

Aattele ja silti joku mies suostunut lapsiakin mun kanssa tekemään!

Vierailija
34/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan ap puhuu. Ei siitä mihinkään pääse, että nätit vaatteet ja taidolla tehty meikki kaunistavat naista kuin naista.

Jos ette halua kaunistautua, niin olkaa aivan vapaasti sellaisia kuin olette. Ei haittaa ainakaan minua. Itse tykkään näyttää nätiltä. :)

Vierailija
35/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosiasia on myös se, että monissa maissa naisen asema on järkyttävän kehno. Yleensä meikin määrä, helman lyhyys ja naisen laihuus korreloi suoraan siihen, mikä hänen ihmisarvonsa on ko. maassa.

Vierailija
36/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero suomalaisen ja espanjalaisen naisen välillä on huima. Espanjalaiset ovat tyylikkäitä ja laittautuneita (teinistä mummoikään).

Espanjassa vaatteet ja kengät ovat edullisempia. Mutta suurena syynä eroavaisuuteen suomalaisen ja espanjalaisen välillä pitäisin ilmastoa.

Suomessa on suurin osa vuodesta karmeat kelit. Leikkipuistossa vaatteet rapaantuvat, räntäsateessa hiukset menevät littaan, varpaat paleltuvat avokkaissa ja hamekelejä ei paljon ole.

Toki voisihan sitä pukeutua käytännöllisesti ja silti olla tyylikäs. Mutta ei se mua haittaa, että suomalaiset ovat pääosin tyylittömiä.

Vierailija
37/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauniimpaa kuin saunapuhdas eloveena-tyttö. Uskokaa tai älkää, muttei ne kaikki miehetkään maalipöntöistä tykkää. Jos on hyvä iho, kaunis luusto jne., ei meikkiä tarvitse!

Vierailija
38/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ulkomailla asuessa huomaamattani aloin huolehtia enemmän itsestäni ja ulkonäöstä koksa " kaikki" ympärillä tekivät niin. Kun sitten palasimme Suomeen sateisena syksynä ja sitä seurasi kunnon loskakelit, kyllä kengät kummasti vaihtuivat paksupohjaisiin ja heiluvat hameenhelmat villaisiin suoriin housuihin... käytännön sanelemana. Kesällä tykkään vieläkin kulkea hameessa, mutta suurin osa vuotta menee käytännöllisissä toppatakeissa joissa naisellisuus on kaukana.

Vierailija
39/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti ole paklattu enkä istu kampaajalla, eihän sillä sen kanssa ole mitään tekemistä.

Tyyliä saa tietysti rahallakin mutta enemmän siihen tarvitaan silmää ja halua, ja ap on oikeassa, monessa muussa maassa panostetaan ehkä enemmän vaatteisiin ja vähemmän johonkin muuhun.

Tosin olisin tyylikkäämpikin ellei kaikki olisi ihan niin kallista ja talvea ei painettaisi loskassa ja pakkasessa. Mutta en lähde verkkareissa töihin enkä roikkuvissa miehen vanhoissa farkuissa minnekään.

Vierailija
40/116 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkomailla talla hetkella asuva suomalainen ja ymmarran ap:n kommentin, mutta ... ei taalla pohjoisessa englannissakaan naiset, saati miehet aina kovin hehekita ole ja verkkareissa liikutaan isonkin kaupungin keskustassa ... ei tosin valtaosa.

mina itse olen aina meikannut ulos lahtiessa myos kotimaassa enka tykkaa lahtea laittautumatta mihinkaan, paitsi tietysti vaikkapa ulkotoihin mokkiremontissa tms. Itse pidan sita myos toisten huonioon ottamisena etta ei ole epasiisti tai paitaraasu. En myoskaan tykkaa pukea lapsia virttyneisiin vaatteisiin. Kylla hiekkalaatikolla likaantuneet vaatteet saa pesukoneessa puhtaaksi.

Itse pidan kovasti skandinaavisesta designista ja en pida kauheasti etela-eurooppalaisesta tyylista tai englannin maistream muodista, mutta se ei tarkkoita sita, etta suomalaisen naisen tarttisi olla hiukset porrossa, vanhoissa verkkareissa ja ilman meikkia.

Mina patistan miestani aina kiinnittamaan huomiota pukeutumiseen ja hiusten siisteyteen jne.