Inhottaa ulkomaanvuosien jälkeen suomalaisten rumuus ja laittamattomuus
Pikkuisen eforttia naiset: nätit vaatteet, kevyt meikki ja pilkettä silmäkulmaan - on kaikille mukavampaa!
Kommentit (116)
Vierailija:
Pikkuisen eforttia naiset: nätit vaatteet, kevyt meikki ja pilkettä silmäkulmaan - on kaikille mukavampaa!
Mieheni sisko on juuri käymässä ja hän murisee, kun meillä ei ole kunnon vaatteita. Käytämme edelleen 10 vuotta sitten hankittuja vaatteita. Hän ei ymmärrä, että meillä ei oikeasti ole rahaa. Olemme sentään korkeasti koulutettuja, mutta kun suomalainen palkkataso on mitä on ja välillä on ollut työttömyyttäkin, jolloin säästöt tuli syötyä.
ja kelpaat arvostelemaan muita. En ole kyllä sellaista maata vielä itse löytänyt, jossa olisi ollut vain kauniita ja meikattuja naisia. Joka maassa on moneksi.
Joitakin vuosia sitten päiviteltiin, kun ihmiset käyvät kaupassakin tuulipuvut päällä. Itselläni ei tuulipukua ollutkaan ja kauppaankin menin aina meikattuna ja siististi pukeutuneena. Kirjoittelujen jälkeen ostin ensimmäisen tuulipuvun ja olen käynyt se päällä kaupassa, en tietenkään aina, mutta joskus. Minua tosiaan ärsyttää tuollainen ohjailu miten ihmisten pitäisi pukeutua ja laittautua.
Itse asuin aikanaan liki 10 vuotta Italiassa.
Ja en ole ulkomailla asunut, käynyt kyllä monesti, ja MISSÄÄN maassa ei naiset ole niin laittamattomia kuin Suomessa! Tottakai ulkomaillakin on laittamattomia naisia, muttei niin näkyvästi ja paljoa kuin Suomessa.
ja vie mut jonnekin jota varten kannattaa laittautua. Jos tulet mua Siwassa vastaan, on turha olettaa että oisin laittautunut kauppareissulle ihan vaan sua varten.
Arvaapa vaan saanko pahoja katseita? Viimeksi neuvolassakin täti jo mainitsi asiasta...
Jatkan silti laittautumista.
Nimimerkillä hameet kunniaan!
Suomimammat voisi hieman tsemiä laittautumisessa..Ei tarvitse juhlameikkiä tietenkään, mutta edes puistoon ehjissä vaatteissa.. =)
En viitsi alkaa meikkaamaan vain siksi, että jollain ulkomammalla olisi paremmat oltavat. Minä kuljen niissä vaatteissa missä haluan, viihdyin vaatteissani ja olen ihan perusnätti meikittömänä. Nautin elämästäni.
Vinkki ap:lle...ala sinäkin nauttimaan ja lopeta ihmisten kyylääminen.
Maassa maan tavalla ja minä ainakin pukeudun juuri niinkuin haluan.
ai ei oo rahaa, vaikka käyt töissä? mä oon " pelkkä" siivooja ja kyl mul on vara ostaa uusia vaatteita ja kenkiä ym. ei tietenkään jatkuvalla syötöllä/koko ajan, mut siisteissä vaatteissa kuljen.
entä sä kolmonen, kirpparit? sieltähän saa halvemmalla ja varmasti löytyy sieltäkin tosi siistejä vaatteita????
ostan huutiksesta ja kirppareilta vaatteita yms.
Meikit ostan halvimmasta päästä, anytimea ja lumenea.
Olen nyt kotihoidontuella ja silti olen aina laitettu.
En ole kaunis, mutta laitettuna sievä ja tunnen itseni paremmaksi kun olen edes yrittänyt tehdä itselleni jotakin, on puhtaat, kauniit vaatteet jne.
Vierailija:
Ja en ole ulkomailla asunut, käynyt kyllä monesti, ja MISSÄÄN maassa ei naiset ole niin laittamattomia kuin Suomessa! Tottakai ulkomaillakin on laittamattomia naisia, muttei niin näkyvästi ja paljoa kuin Suomessa.
meikata ja pukeutua toisia varten? Jos verkkarit ja tuulipuvut hirvittää niin kulje laput silmillä. Minulla on tärkeämpääkin tekemistä päivän mittaan kun tälläytyä jollekin kauppareissulle.
palkkataso suht matala, asuminen, eläminen, vaatteet ja palvelut kalliita eikä kulttuuri ole kovin ulkonäkökeskeinen - siinä tärkeimmät syyt siihen, että suomalainen nainen ei istuskele viikottain kampaajalla tai shoppaile jatkuvasti uusia vaatteita.
ts ei ole " machokulttuuri" verrattuna moniin muihin maihin, suhteellinen tasa-arvo vaikuttaa - tämäkin vaikuttaa.
Me suominaiset ollaan kunnon maatiaisrotua, ei tarvita pakkeleita ja merkkikuteita. Voidaan olla vähän tylsän näköisiä, mutta sittenhän me sovitaan hyvin näille meitin junteille suomiukoille :) Iloinen ilme sen sijaan vois löytyä useammankin naamalta!
Vierailija:
meikata ja pukeutua toisia varten? Jos verkkarit ja tuulipuvut hirvittää niin kulje laput silmillä. Minulla on tärkeämpääkin tekemistä päivän mittaan kun tälläytyä jollekin kauppareissulle.
Ja mikähän se tärkeämpi tekeminen on? Av:lla roikkuminen, naapureista juoruaminen, mässäily...
Vinkki: esim. tyylikkäät farkut vetää yhtä nopeasti jalkaa kuin verkkari. Kokemusta on.
naiset ihmettelevät Suomessa kun kukaan ei katso perään kadulla ja ravintolaissa saa olla rauhassa. Eli miksi turhaan laittautua kun kukaan ei katso, siis kärjistetysti. Flirttailukulttuuri on ihan toista ulkomailla.
joo oot sä kova jätkä kun sulla on ihan ulkomaanvuosia takana. Ei millään jaksaisi näitä.