Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä söpöä miehesi on tehnyt sillä aikaa, kun olit synnärillä?

Vierailija
11.06.2007 |

Tarkoitan nyt jotain arkisia pikkujuttuja, en timanttisormusten tai ruusupuskien ostamista... Siis mistä jutuista tulit iloiselle tuulelle, pienistä mutta ihanista asioista. Arkisistakin, mutta tässä tietyssä tilanteessa (sinä juuri synnyttänyt, mies tuore isä) jotenkin liikuttavista?

Itselläni molemmilla kerroilla jäänyt mieleen pari juttua. Ekan synnytyksen jälkeen mies oli siivonnut kotona, ennen kuin haki meitä kotiin. Oli siinä samalla laittanut siteet (vanhat, joita jäänyt ajalta ennen raskautta ja sitten äitiyspakkauksessa tulleet jälkivuotositeet) eteisen kaapista vessan hyllylle mua varten. Enkä siis tosiaan ollut sitä pyytänyt enkä ymmärrä, mistä mies moisen keksi! Siis en edes tiennyt, että hän tiesi mun varastoineen siteitä just siinä kaapissa (jonne mies ei juuri koskaan edes katsonut). Ehkä oli siis pengastanut paikkoja, kun tiesi että vaimo tarvii siteitä nyt =)

Toisen synnytyksen jälkeen olivat käyneet esikoisen kanssa kaupassa ennen kuin hakivat meidät kotiin. Huomasin sitten jonkun päivän kuluttua, että mies oli ostanut hajutonta huuhteluainetta, jossa vauvan kuva purkissa =) En taaskaan ollut maininnut tuosta asiasta, eikä meillä mies juuri pyykkihuoltoon osallistu näin normaalisti. Ja siis meillä oli kyllä huuhteluainetta kotona, mutta tuoksuvaa...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli mun ja vauvan kanssa sairaalassa perhehuoneessa :)

Vierailija
2/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhehuoneessa kaikki kolme, mielestäni se oli aivan korvaamattoman ihana asia. :)

Mies hoiti vauvaa ja minua ja minä sain toipua rauhassa, ja vain imetin. Olin aika kipeä. Oltiin sairaalassa 5 + 1 pvää.

Mies opetti minulle sitten kotona vauvan hoitoa. :)

Välillä mies kävi kaupungilla ostamassa minulle mitä tarvinkin; imetysliivit, liivinsuojia yms. :)

Ennenkuin pääsimme kotiin, niin hän kävi siivoamassa kodin ja järjestelemässä paikat kuntoon kotiintuloa varten. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ti ekan yön jälkeen ulkomaille työmatkalle, eikä jääkaapissa ollut mitään ruokaa, ei edes maitoa. Olin kipeä, väsynyt ja sekaisin. Tälläinen on minun (akateeminen, fiksulta vaikuttava) mieheni. Olkaa onnellisia huomaavaisista miehistänne!!!!

Vierailija
4/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli sitten varpajaisissa puhunu vain lapsesta ja synnytyksesta. Sen kaverit olivat niin hermostuneet siihen, että juottivat sen hyvin humalaan.

Vierailija
5/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, oli ollut töissä koko minun sairaalassaoloaikani.

Vierailija
6/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tuli töiden jälkeen ja lähti myöhään illalla kotiin nukkumaan. Siivonnut kyllä oli jossain välissä =O.

Vierailija
7/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona oli ehtinyt siivota ennen kuin lähdettiin, ja siellä oli kaikki valmiina. Varpajaiset jäi fiksulta mieheltäni kokonaan pitämättä, kyllä vauvan tulo laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.

Vierailija
8/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhehuoneita ei ollut, mutta ihan klo 9-20 oli osastolla (mulla yhden hengen huone), kävi välillä kotona syömässä. Oli opiskelija vielä silloin. Tuli kotiinlähtöpäivänä vasta iltapäivällä sairaalaan, silloin siis oli siivonnut ja siteet vessaan kantanut.

Kakkosen aikana ei oltu osastolla kuin yksi vuorokausi ja mies hoiti esikoista sen ajan, tulivat siis hakemaan kotiin sitten synnytystä seuraavana päivänä. Sitä ennen olivat käyneet kaupassa. Siivota ei tarvinnut, kun olin tehnyt just suursiivot ennen synnytystä =)

Kyllä sitä ehtii söpöillä lyhyessäkin ajassa ;)

t. ap

ps. osanotto kaikille, joilla mies noin ajattelematon, että jättää kaameat siivot jälkeensä, eikä yhtään arvosta vaimoaan :(

Vierailija
9/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat siivonneet koko kodin puhtaaksi, Keittiön pöydällä oli liina ja kukkia (omat kimput minulle ja tyttövauvalle). Mies oli myös ostanut kaupan pakasteesta 2 kakkua eikä ollut tajunnut, että toinen niistä oli jäätelökakku :) Sen voi sitten arvata, miten kävi, kun mies oli asetellut kaikki nätisti pöytään valmiiksi ja sitten vasta haki meidät sairaalasta... Ihan sulahan se jäätelökakku oli :).

Tosin urhoollisesti sitten litkin sitä sulanutta jäätelöä, kun mies oli niin harmissaan tapahtuneesta :)

Vierailija
10/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

perhehuoneessa kaikki kolme, mielestäni se oli aivan korvaamattoman ihana asia. :)

Mies hoiti vauvaa ja minua ja minä sain toipua rauhassa, ja vain imetin. Olin aika kipeä. Oltiin sairaalassa 5 + 1 pvää.

Mies opetti minulle sitten kotona vauvan hoitoa. :)

Välillä mies kävi kaupungilla ostamassa minulle mitä tarvinkin; imetysliivit, liivinsuojia yms. :)

Ennenkuin pääsimme kotiin, niin hän kävi siivoamassa kodin ja järjestelemässä paikat kuntoon kotiintuloa varten. :)

Niin, ja varpajaisia mies ei pitänyt, ei kuulu hänen kulttuuriinsa. Ja alkoholia ei juo lainkaan, ei ole koskaan juonut.

Mieheni ei ole suomalainen, siksi kai onkin niin ihana ja huomaavainen aviomies. ;D

Vierailija
11/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä pysty ja kävi aina kun pääs sairaalassa. Sai keittiöremppaa eteenpäin

Vierailija
12/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siivonnut talon, lämmittänyt, jääkaappi täynnä ruokaa.

Vierailija
13/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen synnyttyä oli esikoinen mummolassa hoidossa ja mies reissasi sairaalan, kodin ja mummolan väliä tosi tiuhaan. Ajattelin, että ei varmaan kotona ole tehnyt mitään ja siellä vastassa pyykkivuori, tiskit jne mutten sanonut mitään, koska minusta siinä reissaamisessakin miehellä tarpeeksi kun kotiin ehti illalla vasta yhdeksn jälkeen.

Yllätys oli suuri kun kotona oli imuroitu, mies oli pessyt pyykit ja viikannut ne, keittiö oli siisti ja olipa käynnyt jossain ihmeen välissä kaupassakin ja nakannut ruokaa uuniin lähtiessään mua ja vauvaa noutamaan :)

Vierailija
14/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tee mitään " söpöä" .

Vierailija
15/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla taysissa yötä, joten isin piti tulla kotiin yöksi. Toi mulle sairaalaan levyllisen kaikkia mun suosikkibiisejä, oli siis itse sen koonnut. En tosin ehtinyt levyä kuunnella sairaalassa mutta on sen jälkeen ollu ihanaa kuunnella levyä ja on ollu sitte mielessä monest että kuinka ihana kultainen ajatus se oli. :)

Kotiin kun tultiin niin taisi käydä ostamassa leivokset. :)

Vierailija
16/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä ei mielestäni ole mitään " neitimäistä" ! Elättekö jollain keskiajalla? Kamalia asenteita joillakin ihmisillä! Olen onnellinen, että oma miehekäs, urheilullinen ja akateeminen mieheni on myös hyvä siivoamaan ja leipomaan kakkua :) Varsinkin, kun meillä on kaksi poikaa. Saavat parhaan mahdollisen miehen mallin!

Vierailija
17/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpäivän aamuna mies kävi kotoa hakemassa mulle vaatteita ja turvakaukalon. Viipyi asialla max 40 min.

Kun päästiin kotiin, oli pöytä katettu hienosti ja mun herkkuja tarjolla. Kukkia ja lahja. Oli mun 23-v synttärit. :)

Vieläkään en ymmärrä, miten mies ehti järjestää sen kaiken vajaassa tunnissa.

Koti olikin jo valmiiksi siivottu, koska ensimmäisestä kunnon supistuksesta asti mies oli niin hermona, että siivosi vimmalla keittiötä ja imuroi moneen kertaan peräkkäin, ennen kuin lähdettiin synnyttämään.

Eipä meilläkään varpajaisia pidetty. Kukaan meidän kaveripiirissä ei ole pitänyt.

Vierailija
18/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rakastan mieheni yllätyksiä. Lahjojen piilotusta, yllärisiivouksia, herkkujen valmistamista ja muuta hauskaa. ja vaikka olisi kuinka neiteilyä jonkun mielestä niin minusta ne on vaan ihania arkisia hellyydenosoituksia.

Vierailija
19/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi ettei ollut mitään tehnyt, ei vastannut puhelimeen kun koitin soittaa sairaalasta että nyt saa hakea, 45min yritin soittaa.

Olin tietysti aivan innoissani että nyt saadaan lähteä kotiin, ja se vitun mulkku ei vastannut puhelimeen, soitin vielä sairaalan puhelimesta ja jouduin keskuksen kautta aina pyytämään linjan, aika monta kertaa sain soittaa ja voitte kuvitella mikä tunne on siinä vaiheessa kun ei puolenkaan tunnin soittelun jälkeen vastannut

kun lopulta vastasi niin sanoi vain että puhelin oli makkarissa ja oli nukahtanut. Ei sen verran viitsinyt vaivautua että olisi ajoissa tullut hakemaan meidän. Vähänkö kiehuin

Vierailija
20/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkaappiin mun herkkuruokia, aineksia. Kaapista löytyi myös minun herkkuja

Siivonnut, Imuroinut, luutunnut

sit ostanut pienelle ensipupun.

jne

Minulla synnytys alkoi 37+4, en ollut vielä ollenkaan varautunut