Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö ristiä kaulassa?

Vierailija
08.09.2026 |

Jos, niin mistä se kertoo? Uskostasi ja Kristuksen seuraamisesta, vaiko vain tavasta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ristiä kaulassa, koska ei se kerro uskosta tai ihmisen eettisistä tai moraalin noudattamisesta mitään. Jotkut pahimmat kiusaajat on elämässäni pitäneet isoakin ristiä kaulassaan, joten jos näen jollakin ison ristin ajattelen, että mitä isompi risti sitä isompaa syntiä yrittää piilottaa sen ristin taakse. 

Vierailija
2/7 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ristiä kaulassani surujuhlissa. En osaa sanoa syytä miksi. Olen kristitty mutta ristikorun käyttö ei ole jokapäiväistä.

Vierailija
4/7 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän.  Tyhjä risti on voiton merkki. 

Vierailija
5/7 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pidän, nyt vasta aikuisiässä. Minulle se on merkki pyrkimyksestäni opetuslapseuteen ja siitä, että olen Kristuksen. 

Vierailija
6/7 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan perseessä!
Kertoo siitä että dildo oli hukassa.

Vierailija
7/7 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän. Kaunis koru ja muotijuttu, koristeelliset ristikorut on olleet muodissa jo useamman vuoden. 

Ja koska taustani on vuosisatojen ajan kristitty, ja esi-isäni vuosisatojen ajalta nimenomaan pappeja, kirkkoherroja (ja kauppiaita), ja edelleen sekä minä että sukuni seuraa kristittyjä traditioita, niin enköhän ole oikeutettu ristiä pitämään, vaikka en tunnustuksellinen uskovainen olekaan? 
Olen traditionaalinen agnostikko, seuraan nimenomaan kristittyjä traditioita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan