Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: "Minja Koskela pelastaisi Suomen rikkaiden rahoilla" - mutta ennen sitä rikkaat häipyvät maasta

Vierailija
05.09.2026 |

Tänne jää Minja, köyhät, kela-elätit, vanhukset  ja tyhmät.

Paneeksi Minja rajat kiinni, kuten Pohjois-Koreassa? 

Kommentit (686)

Vierailija
661/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääomatulohin progressio

Vierailija
662/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä oikeistolaiset jos tehdään niin että lopetetaan verojen kerääminen kokonaan. Kukaan ei maksa eikä kukaan saa mitään. Ja tällä tarkoitan maanpuolustusta, poliisia, sairaanhoitoa, koulutusta, tienpitoa....eli aivan kaikkea. Jokainen maksakoot omat kulunsa omasta pussistaan. Loppuu tuo oikeisto/vasemmisto vastakkaiasettelu ja päästään sen aidon ja oikean äärelle. Katsotaan sitten miltä tämä maa näyttää. Minulle se sopii vallan mainiosti ja toivottavasti kaikille muillekin. 

Ei se sovi sinulle ollenkaan koska nostelet yhteiskunnan tukia.

Etkö ymmärrä lukemaasi? Juurikin sanoin että minulle se käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pääomatulohin progressio

On jo.

Vierailija
664/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä oikeistolaiset jos tehdään niin että lopetetaan verojen kerääminen kokonaan. Kukaan ei maksa eikä kukaan saa mitään. Ja tällä tarkoitan maanpuolustusta, poliisia, sairaanhoitoa, koulutusta, tienpitoa....eli aivan kaikkea. Jokainen maksakoot omat kulunsa omasta pussistaan. Loppuu tuo oikeisto/vasemmisto vastakkaiasettelu ja päästään sen aidon ja oikean äärelle. Katsotaan sitten miltä tämä maa näyttää. Minulle se sopii vallan mainiosti ja toivottavasti kaikille muillekin. 

Ymmärsin että valehtelit.

Vierailija
665/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko raha isänmaata tärkeämpää? Mietin vain.

Nyt kun olet miettinyt, voitko kertoa mitä isänmaa edes on? Ihan vaan vaikka viisi tärkeintä pointtia ja miksi niillä pitäisi olla ihmiselle joku merkitys?

Vierailija
666/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi koskaan luottaa vassariin. Sen on pitkä elämä opettanut. 

Kyllä vassariin voi luottaa aivan hyvin. Tiedät aina, mitä se tekee, miten se käyttää aivokapasiteettiaan ja missä se on, kun tunnet kouran lompakkosi ympärillä. Vassari ei muutu, joten voit olla luottavaisin mielin ja suhtautua siihen kuten muihinkin tuholaisiin.

Sinä olet mahdollisesti maailman paskoin botti, onks ääri-oikeistolla joku venäläinen sputnik ai käytössä? Vtun character.ai pystyy parempaan, sinä vain valehtelet ilkeitä muista, ei mitään sisältöä.

Et varmaankaan näe omassa kommentissasi mitään ironista?

T: Eri

En, minun kommentin sisältö oli se että minusta on mauttoman läpinäkyvää/maanpetosta käyttää venäläisiä bottifarmeja.

Ilmeisesti sinun sputnik ai:n tasoinen sisälukutaito ei tavoittanut sitä koska minä en tarjoillut sitä kuin lapselle?

Vierailija
667/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko raha isänmaata tärkeämpää? Mietin vain.

Nyt kun olet miettinyt, voitko kertoa mitä isänmaa edes on? Ihan vaan vaikka viisi tärkeintä pointtia ja miksi niillä pitäisi olla ihmiselle joku merkitys?

venäjä 

Vierailija
668/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhät ei mene töihin tai ala yrittäjiksi ja elätä itseään. Miksi näitten elättien pitää koko ajan vinkua lisää rahaa veronmaksajilta. Mitään ei saada vastineeksi näiltä ilkiöitä ja sitten pitäisi maksaa mielellään lisää veroja. Voi kun elätit painusisiva hiiteen Suomesta kun ei täällä tarvita yhtäkään loiselättiä.

Köyhä muutti jo 1990-luvun puolivälissä ulkomaille, eikä ole tarvinnut vinkua missään mitään. 

Vierailija
669/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat menköön muualle jos ei kelpaa. Jääpähän kaikki rahat ainakin kiertoon.

Vierailija
670/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vassariin voi luottaa aivan hyvin. Tiedät aina, mitä se tekee, miten se käyttää aivokapasiteettiaan ja missä se on, kun tunnet kouran lompakkosi ympärillä. Vassari ei muutu, joten voit olla luottavaisin mielin ja suhtautua siihen kuten muihinkin tuholaisiin.

Sinä olet mahdollisesti maailman paskoin botti, onks ääri-oikeistolla joku venäläinen sputnik ai käytössä? Vtun character.ai pystyy parempaan, sinä vain valehtelet ilkeitä muista, ei mitään sisältöä.

En, minun kommentin sisältö oli se että minusta on mauttoman läpinäkyvää/maanpetosta käyttää venäläisiä bottifarmeja.

Ilmeisesti sinun sputnik ai:n tasoinen sisälukutaito ei tavoittanut sitä koska minä en tarjoillut sitä kuin lapselle?

Kommenttisi sisältö ei ollut tuota ja on noloa yrittää valehdella kun kommenttisi voi lukea ylempää.

Vierailija
671/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pääomatulohin progressio

Kyllä. Aivan uskomatonta ettei sellaista ole jo. Duunarilla vero kyllä nousee palkan noustessa mutta kun miljoonia vuodessa tienaava tuplaa tulonsa niin veroprosentti ei nouse.

Vierailija
672/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti on ilmoitettu.

Kommenttisi on jonoutettu moderointia varten ja julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Vierailija
673/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ymmärrä lukemaansa. Turhaan yrität.

Vierailija
674/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhät ei mene töihin tai ala yrittäjiksi ja elätä itseään. Miksi näitten elättien pitää koko ajan vinkua lisää rahaa veronmaksajilta. Mitään ei saada vastineeksi näiltä ilkiöitä ja sitten pitäisi maksaa mielellään lisää veroja. Voi kun elätit painusisiva hiiteen Suomesta kun ei täällä tarvita yhtäkään loiselättiä.

Köyhä muutti jo 1990-luvun puolivälissä ulkomaille, eikä ole tarvinnut vinkua missään mitään. 

Vasemmisto haluaa järjestää yhteiskunnan jossa on paikka jokaiselle suomalaiselle, vaikka ei olisikaan se kaikkein menestynein uraohjus... Oikeisto haluaa vaihtaa väestön😄

Vierailija
675/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että kommentti oli valehtelua ja provosointia.

Vierailija
676/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi sisältö ei ollut tuota ja on noloa yrittää valehdella kun kommenttisi voi lukea ylempää.

Jesus vtun ristus, osta vpn ja käytä vaikka ilmaista chatgpt:tä mieluummin, saat paremman tuloksen.

Ja jos sinä olet ihan oikea ihminen... mikä vttu sun päässä on vialla?

Ihan oikeasti, tyhmäks heittäytyminen ei tee susta älykästä, sinä vaarannat koko vtun geneettisen altaan olemassa olollasi.

Vierailija
677/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että kommentti oli valehtelua ja provosointia.

Nuo ovat sinun erikoisalaasi

-se jolle vastasit

Vierailija
678/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rahoihin ei koske ! Olen ne itse tuskalla ja vaivallisesti juonien duunareitten " selkänahasta"  repinyt . 

Onneksi älysin siirtää ison osan Mansaarelle ( nimi muutettu ) etteivät köyhät komunistit pääse näljäisine koukkusormineen rahoihini käsiksi.

Kirottuja nuo köyhimykset !

Vierailija
679/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minjasta tulee Suomen pääministeri!

Vierailija
680/686 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin yksityinen pääoma ja varakkaat yrittäjäsuvut ovat perinteisesti olleet maan talouskasvun ja dynaamisuuden keskeisiä moottoreita. Ruotsalainen talousmalli poikkeaa merkittävästi esimerkiksi Suomesta siinä, että Ruotsiin on muodostunut vahva yksityisen omistajuuden ja riskinoton kulttuuri.

Ruotsista on tullut Euroopan mittakaavassa BBC:n mukaan superrikkaiden keskittymä. Asukaslukuun suhteutettuna maassa on huomattavan paljon miljardöörejä. Varallisuuden kasvuun ovat vaikuttaneet aiempien vuosikymmenten veroudistukset, kuten perintö-, lahja- ja varallisuusveron poistaminen, sekä menestyksekäs startup- ja teknologiaclusteri (esim. Spotify, Klarna).

Ruotsissa tuloerot ovat revenneet Pohjoismaiden suurimmiksi ja köyhyys on entistä isompi ongelma.

Materiaalisessa köyhyydessä elävien määrä on Ruotsin tilastokeskuksen mukaan lähes kaksinkertaistunut muutamassa vuodessa. Vuonna 2021 vakavassa aineellisessa ja sosiaalisessa köyhyydessä eli noin 150 000 ruotsalaista, vuoteen 2025 mennessä luku on nouusut jo yli 400 000 ihmiseen.

Laajemmin määriteltynä aineellista tai sosiaalista köyhyyttä (esim. vaikeuksia selvitä yllättävistä menoista tai varattomuutta kunnolliseen ruokaan) kokee jo noin 730 000 ihmistä. 

Nuorista ( 18- 24-vuoriaat) neljännes on köyhyysriskissä.

Ruotsissa ei ole enää anteliata sossutukia ja asumistukia kuten aikaisemmin. Ymmärsivät että sellaisiin ei ole varaa nykyisellä väestörakenteella. Koska Suomessa hoksataan sama?

Suomeenkin tarvitaan kannustavampi(aidosti siis) sos.turva, jossa pienikin työnteko kannattaa eikä tämä klassinen mantra että alle 2000e brutto ei kannata ottaa mitään vastaan ja oliko se jossakin jopa vielä korkeampi. Suojaosuuden poistaminen oli erittäin hölmö veto vain aina pitäisi olla kannattavampi tehdä vaikka edes yhtenä päivänä viikossa töitä.

Yyberhölmöä jo siitäkin syystä että sadat tuhannet tällä hetkellä makoilevat kotona sen sijaan että liikuttaisivat itseään edes sen muutaman satasen edestä kuukaudessa. Itsekin kuulun tähän porukkaan. 

Suojaosan poisto on todiste siitä että tuet ovat vieläkin liian hyvät.Miten on mahdollista että työtön tarvitsee kannustimia että alkaisi työt kelpaamaan?

Et siis ymmärrä, että jokainen verotettu työtulo kilisee veroäyreinä valtion kassaan ja pienituloisella menee suoraan kulutukseen pyörittämään talouden rattaita. Jos teet työtä, josta käteen jää pahimmoillaan miinusmerkkinen summa, niin mitä järkeä siinä on? Kannustinhan suojaosien poisto ei ole. Se on keppi kintuille.

Suojaosan poisto on keppi laiskojen  työttömien mielestä.Saa muut työskennellä osa-aikatyössä kunhan itse makoilee kotona ja valittaa kuinka työnteko ei kannata.