Kumpi meistä toimii nyt nolosti?
Mieheni vanhemmat tarvitsevat jonkun auttamaan heitä viikoksi. Mieheni kokee velvollisuudekseen mennä heitä kesälomallaan auttamaan. Itse jään sitten entistä raskaampaan tilanteeseen monen pienen lapsen kanssa ja olen tästä tietysti miehelle nyreissäni. Kumpaan suuntaan miehen nyt pitäis kallistua? Taustaksi kerrottakoon, että miehen vanhemmat eivät ole halunneet pitää meihin mitään yhteyttää, eivät koskaan muista mitenkään, eivätkä ole edes nähneet nuorimpia lapsiamme.
Kommentit (15)
kyllä miehesi pitää jäädä kotia ja kertoa vanhemmille, että se on ei nyt
Ehkä miehesi voisi sanoa, että voi tulla pariksi päiväksi, eikä halua jättää perhettään sinun harteillesi pidemmäksi aikaa?
hotelli, mökki tai maatilamajoituspaikka? Voisit itse lomailla lasten kanssa ja varmasti miehesikin ehtisi joksikin aikaa avuksesi ja nauttimaan vaihtelusta kotiarkeen.
ja eipä hänestä tuona aikana olisi mitään apua meidän perheelle, sen tiedän. ap
isompia lapsia ei voi ottaa mukaan, koska eivät mahdu yöpymään, ja olisihan heitäkin vahdittava ja ruokaa laitettava.
Vanhemmat on ne joiden luota lähdetään omaan elämään, ja sitten tosiaan eletään sitä omaa elämää.
nyt vain ottaa päähän, kun se tuntuu aiheuttavan hankaluuksia omalle perheelle, ja sehän on kai se tärkein. ap
kyllä se kohtuullista on, että miehesi auttaa heitäkin välillä. Mitä tekisit lastesi kanssa jos miehesi vaikka kuolisi?
sinun avuksesi. Toisaalta vähän riippuu kyllä siitä, mitä sen miehen pitää sinne mennä tekemään..
Toisaalta minäkin lähtisin hoitamaan omia vanhempia, mutta ärsyttäisi kyllä jos oma mies lähtisi lomallaan vanhempiensa luokse joita ei meidän elämä kiinnostoisi muuten.. Ja kun loma on kuitenkin van 4 viikkoa vuodesta ja jos siitä vielä puolet viettää muualla niin varmasti harmittaa!
olemme itse olleet vuosien myötä muutaman kerran todella vaikeassa tilanteessa ja olisimme tarvinneet apua, mutta isovanhemmat eivät ole suostuneet auttamaan. Kuten kerroin, he eivät ole edes tavanneet lapsiamme, joten onhan tässä siksikin katkeruutta ilmassa. Jos olisivat toisenlaisia, apukin tulisi minun puoleltani ihan toisella mielellä. ap
Jos ei heiltäkään apua saa ja eivät ole lapsista kiinnostuneita. Hyväksikäytöltä kuulostaa vain.
Ehkä miehesi pitää sitten vain mennä. Koeta saada joku itsellesi avuksi siksi aikaa, kun miehesi on poissa.
Aika erikoinen tilanne, että muuten eivät pidä teihin mitään yhteytä, mutta apua ollaan kyllä vaatimassa.
Voisiko hän ottaa isompia lapsia mukaan eli näin auttaisi sinua.