**Marrasmammat tiistaille**
Kommentit (25)
Mitenkään kehumatta vedän tähän astiset pohjat, imetin poikaa 1v. 8kk. Oli vähän samaa " vikaa" kuin rilalla, ettei kelvannut vauvalle tuttipullo. Mitäs sitten annat lapselle, ellet tissiä? Lisäksi jatkoin kun maitoa tuntui riittävän reilusti yli tarpeen. Vuoden ikäisenä ajattelin ensin lopetella, mutta poika oli niin kovin huono syömään mitään, varsinkaan maitotuotteita, että päätin jatkaa. Vieläkään ei juo maitoa, eli vissiin luonnostaan valikoi epäsopivat tuotteet ruokavaliostaan..
Tällä kerrallakin syötän pelkkää omaa maitoa jos sitä tulee niinkuin viimeksi. Tuttipullon opetteluun käytän energiaa, koska olin niiiiiiin kiinni tisseineni kun mikään muu ei pojalle kelvannut (ei tuttikaan). Toisaalta uskon meidän superhienon äiti-poika suhteen olevan osittain peräisin pitkästä ja kiinteästä imetystaipaleesta. ;-)
Ensimmäistä odottaville suosittelen käyntiä imetystuen sivuilla http://www.imetystukilista.net/.
T: Shakatak ja kohta 16
siitä onkin pitkä aika kun olen viimeksi tänne kirjoitellut. joskus viimekuun puolella...
Ollut fiilikset aika lailla masennuksen puolella, niin ei ole edes koko raskaus jaksanut innostaa, saatika sitten lukea muiden raskauksista. tai koko elämä yleensäkään ei ole jaksanut innostaa :(
Nyt on kuitenkin yhtäkkiä taas elämä alkanut maistumaan ja tulevaisuuskin näyttää valoisalta :) toivottavasti jää tämä mieli ala pysyväksi :)
Ja mahaakin on kiva esitellä ihmiselle, se kun näkyy jo hienosti :)
pitkä imetys on toiveissa, jos maitoa tulee yhtä hyvin kuin esikoiselta. Mutta myös minä aion opettaa tulevan vauvan myös tuttipullolle. esikoinen ei sitä huolinut sitten millään, kuten ei tuttiakaan...
Ero edelliseen raskauteen on järkyttävä! tyttöä odottaessa olin elämäni kunnossa, niin fyysisesti kuin henkisestikin. Oikeastaan voi sanoa ainoan oireen olleen mahan kasvu. Nyt taas on koettu pahoin voinnit ja väsymykset, ja selkä kivutkin vaivaa ajoittain. Lisäksi maha on aivan eri mallinen. ja huomasinpa tässä yksi ilta, että mahaan on kasvanut hentoa karvaa :o saas nähdä onko sitten erilaiset raskaudet merkki eri sukupuolesta, marraskuussa se sitten selviää.
Tupakan kanssa taistelee näköjään muitakin täällä. itsekkin tulee tupruteltua muutama päivässä :( on niin helppo mieheltä ottaa. yritän ottaa päivän kerrallaan, ja olla tyytyväinen jokaisesta tupakasta minkä jätän polttamatta kun mieli tekee. Nyt saattaa pääkin kestää paremmin lopettamista. masennuksen kourissa kun se mulle ainakin on suoraan sanottuna ylivoimaista, sillon tuntuu, että tupakkaa tekee mieli koko ajan :(
nyt kun sais ton ukonkin lakkoon, niin itsellekin helpompi olla polttamatta.
mutta tsemppiä meille jokaiselle lopettamisen kanssa painivalle!!
mutta nyt täytyy kyllä lopettaa, ennen kuin saan aikaan 100sivun romaanin :)
-ebba- rv 14+6 muistaakseni
Oli rankka päivä: oltiin kaverilla iltapäivästä iltaan ja nyt väsy painaa. Meni vähän liian myöhään kotiin tulo ja tytöt oli jo ihan väsyjä. Onneks kuopus nukku kaverilla päikkärit. Huomenna illalla onki sit omaa aikaa ku pääsen kattomaan Mamma Mia -musikaalia :)
Ihanaa ku moni oli kuullu täällä vauvan sydänäänet tänään :) On muuten näköjään ollu vilkas päivä taas ku on porukkaa pinoutunu oikeen hyvin!
Mullakin tuntuu tota ummetusta olevan ku ei lähipäivinä vatsa oo oikeen normaaliin tapaan toiminu. Täytyy varmaan alkaa juoda vähän lisää vettä jos auttas asiaa.
Tääl oli keskusteltu imetyksestä: imetin esikoista 8kk ja kuopusta 10kk. Aion siis nytki imettää niin pitkään ku vauva viihtyy hyvin rinnalla eikä ala puremaan tai kikkailemaan niin ku tytöt siinä iässä ku lopettelin imetystä. Aikahan sit tietty näyttää miten kaikki tulee menemään...
puhihaa: Mulla on ollu kohta viikon mammahousut jalassa ja sitä ennenki meni vaan tosi isot housut siis sellaset joita käytin kuopuksen syntymän jälkeen ku en heti entisiin mittoihin (lue en koskaan täysin) palautunu. Masu on iso ja tänäänki yks nainen ihmetteli et ai laskettuaika on tosiaan vasta marraskuussa ja ootko varma et siel on vaan yks! No näitä päivittelyjä oon kuunnellu joka raskaudessa ku masu on tosiaan ollu valtava. Johtuu varmaan siitä et pituutta on vaan 156cm.
eppuliina: olipas tylysti sanottu sulle sillon synnytyssairaalassa :( Jokainen meistä joilla on lapsia on synnyttänyt ei väliä synnytystavalla!
Nyt iltapalalle ennen ku paha olo valtaa! Tänään aamulla oli taas kaamee olo: oksetti ja voimat lähti veks.
Tarald ja tiitiäinen 14+3
Olipa tullut paljon juttua, en varmaan muista kaikkee mitä piti kommentoida, mut..
Onnittelut sydänääniä kuunnelleille! On se vaan ihana ääni:)
Imetyksestä; Miellä imetys takkusi alkuun esikon kans, mutta sit sain kuin sainkin sen sujumaan. Sitä vaan kummastelin, et sairaalassa ei hoitaja opettanut kuin sen kainalon ali-asennon ja sit pitkällään syöttämisen..ei siis ollenkaan sitä, miten vauva syötetään jos se on ihan vaan normisti sylissä.
Ja jotenkin se ei alkanut onnistua, vissiin miun hartiat oli niin jumissa siinä asennossa, enkä osannut rentouttaa, et katsoin helpoimmaksi imettää makuultaan. Vaan sillon tällöin istuiltaan syötin, kun se teki kipeää hartioihin.
Mulla oli viel ongelmana liian pienet nännit, joten rintakumit olin jo etukäteen hommannut. Muutamia kuukausia niiden kans sit syötiin ja sit alkoi luonnistua ilmankin.
Kaikkiaan imetin esikkoa n.8kk, tosin siis n.5kk:n iästä asti söi muutakin. Oisin varmaan vielä jonkin aikaa voinut tissiä antaa, mutta mulla alkoi sit lääke, minkä aikana ei saanut imettää.
ON; Huolettaa, ei liikeitä, vaikka kuinka koitan kuulostella. Jotenkin on semmoinen ei-mikään-olo mahassa..Rinnat tosin on edelleen aika kipeet, sen johdosta pidänkin toivoa yllä, että masussakin ois kaikki kunnossa..
Mutta, nyt on pakko lähtee nukkuu..Öitä kaikille!
Milenna ja Onni rv 15+3
Pakko oli tulla kertomaan että tuo koti dobbler on aivan loistava keksintö!!! Nyt olen kuunnellut pari kertaa tälle päivälle.
Kävin ostamassa allergialääkkeitä, flixonasea ja tabletteja. Tabletteja saa ottaa vain yhden päivässä. Samalla reissulla kävin ostamassa pehmiksen, oli tosi hyvää. Nam..
Nyt syömään kun on hirveä nälkä!
-tulppa ja hiplaaja-
rv 15+6, huomenna taas tulee tasan :)