Onko normaalia, että ihminen jätetään pulaan oman onnensa nojaan?
Onko normaalia, että ihminen jätetään pulaan oman onnensa nojaan vaikka ihmiset tietää, että henkilöllä on hätä?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jo toistakymmentä kertaa soittanut 112:een, kun olen huomannut, että jollakin on oikea hätä. 4 kertaa olen aloittanut elvytyksenkin ja jatkanut siihen asti, että ensihoito on saapunut paikalle. Kyllä meitä oikeassa hätätilanteessa auttaviakin vielä on.
On muunkinlaista avuntarvetta kuin akuutti hengenhätä. Eihän lapsia ja eläimiäkään saa jättää oman onnensa nojaan. Ei myöskään avutonta aikuista, vaikka henki ei olekaan siinä silmänräpäyksessä uhattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, tämä on nykyään yleistä. Kukaan ei halua auttaa, ei ottaa vastuuta lähimmäisestä.
Onko itsekkyys ja hedonismi huipussaan, vai ovatko kaikki niin uupuneita, että eivät jaksa välittää?
T. toinen heitteillejätetty
Mihin aikuinen ihminen tarvitsee jatkuvasti muiden apua? Ymmärrän, että jos sinulla on sydänkohtaus, niin soitat ambulanssin, mutta ei normaali terve aikuinen tarvitse jatkuvasti muiden apua.
Normaali terve aikuinen ei tarvitsekaan apua.
Mutta kun sitä apua et saa, vaikka olet sairas ja vammainen. Siis oikeaati diagnoosilla, ei mikään "vammainen" haukkumasanana.
Eikö tämä ole tiedossa, kun täällä on niin kova vastustus?
Suomessa ei haluta ”työntää lusikkaa soppaan”
Suomalaiset vain mulkkuja, siitähän se on kiinni. Pyytteettömästi eivät tee mitään