Onko normaalia, että ihminen jätetään pulaan oman onnensa nojaan?
Onko normaalia, että ihminen jätetään pulaan oman onnensa nojaan vaikka ihmiset tietää, että henkilöllä on hätä?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia. Tottakai pitää jonkun auttaa hädässä olevan ehdoilla. Oli se raha, kyyti, kauppa tai muu.
Jos autan, autan ihan omilla ehdoillani. Minä päätän avun ajankohdan, muodon ja laajuuden, kieltäytyä toki saa.
Kai tämä pätee myös sinua kohtaan silloin, kun olet itse avuntarvetta vailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kyseessä on alati vänisevä ja uliseva täysin muiden palveltavaksi heittäytyvä mt-ongelmainen reppana joka elää omissa suuruusharhoissaan että muiden kipitettävä tyydyttämään narsistisia tarpeitaan 24/7 oli heidän oma elämäntilanteensa mikä tahansa ja kellonaika mikä tahansa heti kun hänen ylhäisyytensä vähän vinkaisee ja ilmaiseksi tottakai, on täysin normaalia ymmärtää ettei moisen riippakiven paapomisesta seuraa mitään hyvää ja jättää oman onnensa nojaan.
Jaa, kyllä on aika narsistista, että ei anneta opiskella ja työpaikoilla aletaan syrjimään. Siihen ei kukaan puutu ja kiinnitä huomiota. Sitten siitäkin syytetään ap:ta.
Hyi saat*na
Tuo on vain apn versio tapahtumista ja ap on tietääkseni se joka ihan viranomaisten tutkimien todisteiden kera sai perustellusti rikostuomion.
Tuskin kukaan on estänyt koskaan sen enempää opiskeluaan kuin työntekoaankaan.
Luonnollisestikaan ei ole opiskelupaikalla eikä työpaikalla kenenkään muun ongelma eikä vastuulla jos aplla henkilökohtaisessa elämässään jotain minkä vuoksi ei pysty eikä kykene suoriutumaan tehtävistään kunnialla vaan se on ihan apn omalla vastuulla.Sulle ei ole koskaan sanottu työpaikalla, että "miksi tulet tänne aina töihin?" Syrjintää siis.
Näistä kaikista asioita on tehty rikosilmoitukset vuodesta 2015 asti.
Jos te ette koe syrjintää niin muut sitä joutuu kohtaamaan.
Miksi ihmeessä minulle olisi niin sanottu? Keskityn töihini ja teen osuuteni kunnialla ja niin hyvin kuin taidan. Käyttäydyn asiallisesti muita kohtaan jne. enkä kaada henkilökohtaisen elämäni ikävyyksiä muiden niskaan koska tiedostan niiden olevan vain minun sekä läheisteni vastuulla eikä esim. työtovereideni eikä työnantajani ongelmia lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kyseessä on alati vänisevä ja uliseva täysin muiden palveltavaksi heittäytyvä mt-ongelmainen reppana joka elää omissa suuruusharhoissaan että muiden kipitettävä tyydyttämään narsistisia tarpeitaan 24/7 oli heidän oma elämäntilanteensa mikä tahansa ja kellonaika mikä tahansa heti kun hänen ylhäisyytensä vähän vinkaisee ja ilmaiseksi tottakai, on täysin normaalia ymmärtää ettei moisen riippakiven paapomisesta seuraa mitään hyvää ja jättää oman onnensa nojaan.
Jaa, kyllä on aika narsistista, että ei anneta opiskella ja työpaikoilla aletaan syrjimään. Siihen ei kukaan puutu ja kiinnitä huomiota. Sitten siitäkin syytetään ap:ta.
Hyi saat*na
Tuo on vain apn versio tapahtumista ja ap on tietääkseni se joka ihan viranomaisten tutkimien todisteiden kera sai perustellusti rikostuomion.
Luonnollisestikaan ei ole opiskelupaikalla eikä työpaikalla kenenkään muun ongelma eikä vastuulla jos aplla henkilökohtaisessa elämässään jotain minkä vuoksi ei pysty eikä kykene suoriutumaan tehtävistään kunnialla vaan se on ihan apn omalla vastuulla.Sulle ei ole koskaan sanottu työpaikalla, että "miksi tulet tänne aina töihin?" Syrjintää siis.
Sitten kelloseppäkoulussa idi oottiopettaja haukkui oppilaita idi ootiksi. Otti pari silmätikuksi. Opetus oli tämmöstä: "Että tämänkin sössitte......" Kunnon dissaajaope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autan jos on auton alle jäänyt, mutta oman elämänsä huonoilla valinnoilla tehnyt saa jäädä ulisemaan kurjuuttaan.
Eli lasket veret että liha ei mene pilalle.
Olen eri, mutta jos ihminen jatkuvasti tekee typeriä ja huonoja valintoja, niin miksi se olisi muiden ihmisten ongelma?
Sen näkevät kaikki etukäteen ja ihmiset jopa varoittavat kyseistä ihmistä etukäteen, että älä toimi noin typerästi. Ja yllätys! Pasha osuu tuulettimeen ja sitten alkaa taas ininä, valitus ja avun pyytely.
Ei meidän muiden tarvitse jaksaa ja auttaa. Meillä on omatkin ongelmamme. Hoida sinä omasi. Koska itse olet muuten auttanut yhtään ketään?
Taitaa ap keskustella yksinään jonkun sivupersoonansa kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi saat*na
Miksi ihmeessä minulle olisi niin sanottu? Keskityn töihini ja teen osuuteni kunnialla ja niin hyvin kuin taidan. Käyttäydyn asiallisesti muita kohtaan jne. enkä kaada henkilökohtaisen elämäni ikävyyksiä muiden niskaan koska tiedostan niiden olevan vain minun sekä läheisteni vastuulla eikä esim. työtovereideni eikä työnantajani ongelmia lainkaan.
Hyvä. Sitten toimit oikein, mutta ap on kohdannut tuommoista käytöstä. Pitääkö se sitten hyväksyä?
Siitähän tässä on osittain kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä opetetaan tehokkaasti, ettei saa puuttua, vaan pitää antaa viranomaisten hoitaa asiat. On lastensuojelu- ja huoli-ilmoitukset, ilmiantokanavat verottajalle, Kelaan ja muille viranomaisille. Jos joku varastaa kaupasta, riehuu kaupungilla, tekee vahinkoa ym., opastetaan soittamaan hälytyskeskukseen ja olemaan ryhtymättä itse toimiin. Lisäksi jos joku on puuttunut vaikka Vuosaaressa väkivaltaisiin ja häiriötä aiheuttaviin keskenkasvuisten toimiin, on korostettu ettei siihen saa puuttua, koska voit saada syytteen ojentaessasi väkivaltaista kakaraa. Jos pysäytät raiskaajan ja sille tulee pipi, saat helposti tuomion.
Mitä muuta voi sitten odottaa kuin sen, että ihmiset tulevat välinpitämättömiksi, on opetettu että isoveli tietää kaiken paremmin, osaa hoitaa asiat oikein ja hommat kuuluu yhteiskunnalle, ei lähimmäiselle.
Jep. Sit kun itse makaat ojassa, niin porukka vaan kävelee ohi. "Ei kuulu mulle".
Näin se valitettavasti menee. Yhteiskunta on meidät siihen opettajut ja oikeastaan pakottanut.
Ksi sulta selkäranka sentään löytyy? Sinä pistät yhteiskunnan syyksi sen, mille itse voisit tehdä jotakin ja muuttaa suuntaa. Itsekkään ja laiskan ihmisen puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ap keskustella yksinään jonkun sivupersoonansa kanssa...
Ei ole semmosia
-ap
Vierailija kirjoitti:
Meitä opetetaan tehokkaasti, ettei saa puuttua, vaan pitää antaa viranomaisten hoitaa asiat. On lastensuojelu- ja huoli-ilmoitukset, ilmiantokanavat verottajalle, Kelaan ja muille viranomaisille. Jos joku varastaa kaupasta, riehuu kaupungilla, tekee vahinkoa ym., opastetaan soittamaan hälytyskeskukseen ja olemaan ryhtymättä itse toimiin. Lisäksi jos joku on puuttunut vaikka Vuosaaressa väkivaltaisiin ja häiriötä aiheuttaviin keskenkasvuisten toimiin, on korostettu ettei siihen saa puuttua, koska voit saada syytteen ojentaessasi väkivaltaista kakaraa. Jos pysäytät raiskaajan ja sille tulee pipi, saat helposti tuomion.
Mitä muuta voi sitten odottaa kuin sen, että ihmiset tulevat välinpitämättömiksi, on opetettu että isoveli tietää kaiken paremmin, osaa hoitaa asiat oikein ja hommat kuuluu yhteiskunnalle, ei lähimmäiselle.
Mutta eihän yhteiskunta, viranomaiset, valtiokaan auta!
Siitähän tässä on kysekin, että apua ei saa niiltä tahoilta, joiden vastuulla on antaa, jopa suorastaan tarjota apua. Mutta ei, sama kuin tuuleen huutaisi, vastausta ei tule.
Itse petyin viimeiseksi oljenkorreksi ajattelemani diakonin tympeyteen. Ei edes vastannut viestiini, kun kävi ilmi, että asun hänen "piirissään". Olisi nakittanut minut jollekin toiselle. Edelleenkin pätee se, että avunpyytäjää juoksutetaan luukulta toiselle, nykyään verkossa, eikä kukaan halua tehdä yhtään mitään. Selvennän vielä, että rahaa en ole pyytämässä ja olen päihteetön.
Riippuu, miten iso "hätä" on, ja onko hädässä olija ansainnut sen tai tahallaan aiheuttanut sen itse.
Mä olen jo toistakymmentä kertaa soittanut 112:een, kun olen huomannut, että jollakin on oikea hätä. 4 kertaa olen aloittanut elvytyksenkin ja jatkanut siihen asti, että ensihoito on saapunut paikalle. Kyllä meitä oikeassa hätätilanteessa auttaviakin vielä on.
Vierailija kirjoitti:
Ap, tämä on nykyään yleistä. Kukaan ei halua auttaa, ei ottaa vastuuta lähimmäisestä.
Onko itsekkyys ja hedonismi huipussaan, vai ovatko kaikki niin uupuneita, että eivät jaksa välittää?
T. toinen heitteillejätetty
No varmaan sitäkin, mutta ihmisistä pitäisi välittää. Varsinkin heikommista. Naiivia, mutta niin se pitäis olla.
Vierailija kirjoitti:
Joo, on se täysin normaalia nykyään.
Tämähän on suora seuraus siitä, että Marinin hallitus veti kaikki velkahanat kaakkoon ja nyt me veronmaksajat joudumme maksamaan ihan hemmetin suuria lainakorkoja.
Tähän kun vielä lisää uussuomalaisten koneinsinöörin täyden ylläpidon korvamerkittyine butjettivarauksineen, niin ei sitä rahaa riitä enää oikein muuhun.
Jos haluat elämääsi muutosta ja hyvinvointia, niin sitä varten on PS.
Kaivaudutaan takaisin koloosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, tämä on nykyään yleistä. Kukaan ei halua auttaa, ei ottaa vastuuta lähimmäisestä.
Onko itsekkyys ja hedonismi huipussaan, vai ovatko kaikki niin uupuneita, että eivät jaksa välittää?
No varmaan sitäkin, mutta ihmisistä pitäisi välittää. Varsinkin heikommista. Naiivia, mutta niin se pitäis olla.
Heikommista vai röyhkeimmistä? Eivät kaikki pyytele apua, vaikka sitä tarvitsisivatkin. Osa pyytää, vaikkei oikeasti edes tarvitse.
Heikommassa asemassa olevista: työttömät, yksinäiset, sairaat... mitä näitä ryhmiä sitten onkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kenen rahat ja muut resurssit riittää auttamaan kymmeniä tai jopa satoja tuntemattomia? Mä autan omia aikuisia lapsiani, mutta ei mulla ole varaa auttaa kaikkien naapureidenkin lapsia. Jos edes yrittäisin auttaa , aika nopeasti olisin itse asunnoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi saat*na
Hyvä. Sitten toimit oikein, mutta ap on kohdannut tuommoista käytöstä. Pitääkö se sitten hyväksyä?
Siitähän tässä on osittain kyse.
Tuskin ilman syytä jos kerran rikostuomiollakin paiskattu joten omaa syyttömyyttään turha selitellä muita syyttäen ja syyllistäen omasta tilanteestaan sillä tutulla ja turvallisella nokumutkuniinmutku -mutinalla.
Ei tässä rikostuomioista pois vastuuta oteta, mutta miksi siihen tilanteeseen ollaan ajauduttu. Kyllä se on epäasiallinen kohtelu työpaikoilla ja niiden vastapuolten keskustelu- ja sovitteluhaluttomuus. Jättivät ihmisten oman onnensa nojaan, kun apu oltais tarvittu. Vittumaisia.
Kokoomuslaisessa Suomessa se on juuri näin.
Kyllä. Näin se valitettavasti aika pitkälti menee. Suomessa on vallalla yksin pärjäämisen kulttuuri.
Jos minä en pärjää yksin. Niin ei minusta oikein kukaan ota koppia. Vaikka olenkin paljon muita auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Näin se valitettavasti aika pitkälti menee. Suomessa on vallalla yksin pärjäämisen kulttuuri.
Jos minä en pärjää yksin. Niin ei minusta oikein kukaan ota koppia. Vaikka olenkin paljon muita auttanut.
Mutta tämä on väärin, että se menee niin, että kun ihmisellä on kaikki hyvin niin ihmiset kerääntyvät ympärille "auttamaan", sitten kun ihmiselle menee oikeasti huonosti niin kaikki katoaa ympärillä
Kuolen nauruun. PS joka petti köyhät äänestäjänsä ja alkoi nuoleskella porvareita koska hinkuivat hallitukseen. Sano yksikin tapa miten persut ovat koskaan auttaneet ketään.