Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

19.11.2003 minä erosin kirkosta enkä ole katunut

Vierailija
19.05.2007 |

Suosittelen muillekin! Rahaa säästyy useita satasia vuodessa!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on tällä haavaa 27 vuotta. En ole päätöstäni katunut. Lapsiani ei ole kastettu, enkä itse mennyt naimisiin kirkossa. Muitakaan kirkon palveluita en ole kaivannut. Olen ateisti.

Vierailija
2/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liberaaliksi (esim. homoseksuaalisten vihkiminen sallitaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittaa mielistellä kaikkia, jotta jäsenmäärä ei ihan romahtaisi.

Nauttii silti valtion suomista erityisoikeuksista (esim. verotus). Missä lieneekään aito uskonnollinen tasa-arvo? Ei Suomessa ainakaan.

Vierailija
4/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kaduttanut hetkeakaan. maistraatissa naimisiin. lapsemme on kastettu tosin mieheni uskontokunnan jaseneksi, valitkoon sitten vanhempana haluaako uskoa vaiko ei.

Vierailija
5/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hauskaa, että luterilaiset tai luterilaisesta kirkosta eronneet ihan vilpittömästi uskovat olevansa maailmassa ainoita jotka antavat piut paut uskonsa opeille - kaikki muut toki elävät oppien mukaisesti :D :D :D

* reps * kops *

Vierailija
6/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suosittelen muillekin! Rahaa säästyy useita satasia vuodessa!

Vierailija
7/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä voitu todistaa ettei Jeesusta ole ollut!

Toisaalta uskon evoluutioteoriaan, mutta sitäkään ei ole kummemmin todistettu. Niinpä kuitenkin uskon vaikka ajttelen muutakin!

Vierailija
8/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko todella, että olemme täällä sattumalta? Mitä järkeä tässä elämässä olisi, jos Jumalaa ja taivasta ei olisi? Olemme tulleet tänne elämään, oppimaan ja rakastamaan lähimmäisiämme. Kehen tai mihin turvaatte heikkona hetkenä? Ajatteletteko, että kaikki hyvä elämässänne on hyvää tuuria tai omia saavutuksianne? Minusta ainakin on turvallista olla Jumalan " kämmenellä" .

Vierailija
9/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuten se pieni Madeleinekin. Turvassa Jumalan kämmenellä. Totta tosiaan!

Vierailija
10/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Uskotteko todella, että olemme täällä sattumalta? .. Ajatteletteko, että kaikki hyvä elämässänne on hyvää tuuria tai omia saavutuksianne?

Vierailija
11/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on oman itsensä pakoilua piiloutua jonkun korkeamman tahon selän taakse.

Ja mitään turvaa tämä maailma ei ole nähnytkään, kuten jo aiemmin joku mainitsikin.

Kirkosta olen eronnut jo vuosia sitten, samoin mieheni. Lasta ei tosiaan kastettu, edes sukulaisten pyynnöstä huolimatta.

Liittyköön kirkkoon myöhemmin, jos katsoo tarpeelliseksi.

Vierailija
12/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon, että ette tarvitse korkeamman apua. Itse myönnän olevani niin heikko, että otan avun ja johdatuksen ilolla vastaan. 12

Vierailija
13/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei opi nuorena turvaamaan korkeampaan.

Vierailija
14/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoni evoluutioon on vain nykyisin paljon suurempi. Todisteita siitä löytyy ja on löytynyt paljon enemmän.

Vierailija
15/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse myönnän olevani niin heikko, että otan avun ja johdatuksen ilolla vastaan. 12

Vierailija
16/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisit uskoon ennen kuin on liian myöhäistä :). Mistä johtuu tuo halveksuva asenteesi kristittyjä kohtaan?

Vierailija
17/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä se tulee kärkkäämmin toki esiin. IRL lähinnä hyväntahtoista kiistelyä (esim. äitini kanssa).

Minua jaksaa pöyristyttää kristittyjen asenne " tämä on kaikille se oikea Totuus" , joka näkyi sinunkin viestissäsi, kun toivoit minunkin tulevan uskoon. Tämä näkyy kaikenlaisena tuputuksena, johon vedotaan " lähetyskäskyn" noudattamisena. Luulisi, että se kaikkivoipa jumalanne saisi viestin perille ilman lähetyskäskyjäkin?

Oma elämänkatsomukseni ei ole ainoa oikea totuus, eikä se kaikille sovikaan.

Kukin löytäköön omansa; sinulla kristinusko, minulla satanismi, toisilla islam, joillakuilla wiccalaisuus.

Vierailija
18/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostakin asiasta, kerron sen Jumalalle ja luotan siihen, että Hän vastaa minulle ajallaan ja tavallaan. Uskon siihen, että kaikella on tarkoitus, myös vastoinkäymisilläkin. Olen jälkikäteen havainnut, että vaikeillakin asioilla on ollut jokin merkitys ja tehtävä elämässäni. Niistäkin on löytynyt jotakin hyvää. 12

Vierailija
19/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainenhan saa tietysti uskoa tai olla uskomatta mihinkään. Mutta olen myös huomannut, että monesti myös ateistit ovat kärkkäästi tuputtamassa omaa uskoaan esim. AV:llä

Vierailija
20/22 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkosta heti kun täytin 18. Nyt olen 32 ja eipä ole kaduttanut. Kirkolla ja niiden opeilla ei ole mitään annettavaa meikäläiselle. Jos joskus teen lapsia, ei heitä kasteta. Myös mieheni erosi kirkosta n. 3 vuotta sitten. Mutta kaikki tyylillään...