Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoo: Suvivirsikorvauksia ei makseta

Vierailija
09.06.2026 |

Espoo viittaa kintaalla yhdenvertaisuus- ja tasa-arvolautakunnan suosituksille.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012067741.html

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Ja toivottavasti se haiseva kusimutteri, joka on valittanut ja uhkaa viedä tämän oikeuteen pistetään maksamaan joka hemmetin sentti oikeuskuluja, kun se idioottivajakki häviää juttunsa.

Vierailija
82/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sitten vain käräjäoikeuteen

Siitä sitten vaan jos haluaa sakot oikeuden halventamisesta.

täh? mistä hyvästä?

Oikeuslaitos ei ole mikään pellesirkus ojaloille. Siellä käydään oikeutta, ei hyvitellä mielensä pahoittanutta aikuista äijää.

nimenomaan näin ja kun oikeus alkaa tätä pohtia on selvää että Espoon kaupunki häviää tämän jutun

Häviää minkä jutun? Kerrohan einstein meille mikä rikos tässä on tapahtunut Espoon toimesta?

I hmisoikeusrikkomus.

Ihmisoikeusrikkomus tapahtuisi, jos suomalaiset lapset ja perheet eivät saisi harjoittaa omaa kulttuuriaan ja vuosisatoja vanhaa koulujen kevätjuhlaperinnettä. Sitä ei yksi Ojala pysty meiltä kieltämään. 

Tämä Lauri "Suvivirsi" Ojala tullaan ikuisesti muistamaan tästä älyttömyydestä, ja ihan objektiivisesti arvioituna, epäilen vahvasti että hän ei tule saavuttamaan tavoitettaan tällä liikkeelle laittamallaan kalabaliikillä.

Meniköhän hyvin vai huonosti, hänen omasta mielestään?

Normaali ihminen häppeis, mut tiijä tuosta Laurista. Höppänöitä riittää joka junaan ja osa jää asemalle.

Epäilen, että Mr "Suvivirsi" Ojala on jäänyt vähän saamapuolelle kun järkeä on jaettu. Reppana mikä reppana.

Eihän siinä ollut kyse edes suvivirrestä? 

Ei niin, kyllä varpunen jouluaamuna on se kaikista pahin, hyvänen aikasentään!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oho, espoolla on munat.

Olin jo peukuttanut ylös, kunnes tajusin, että tuokin on sanonta, joka tarkoittaa sitä, että munaton, eli nainen ei olisi ikinä uskaltanut toimia noin (eli oikein) .

Jos mies toimii huonosti niin hänelle sanotaan, että pue hame päällesi, eli tarkoitetaan, että on tyhmä ja heikko ihminen, samanlainen, kuin nainen. 

Eli jos Espoo olisi suostunut maksamaan, oli ap voinut kirjoittaa, että Espoo voisi pukea hameen päälleen ja tarkoittaa tällä sitä, että Espoo on kuin nainen, eikä osaa toimia oikein. 

Tää nyt vähän sivusta, mutta kun vähän miettii, niin nää vanhat sanonnat on aina niin, että jos joku on tehnyt oikein, hän on tehnyt kuin mies ja jos joku on toiminut huonosti/väärin, hän on toiminut niin kuin nainen ja ansaitsee hameen päälleen.

Eli nainen on huono ihminen ja mies hyvä :(

No älä nyt. Minä olen itse käyttänyt tuota sanontaa molemmat sukupuolet huomioivassa muodossa. Minä olisin kirjoittanut että "espoolla on munat / munasarjat"

Vierailija
84/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän oli tiistain paras uutinen: Järki voitti! Hyvä! Näin se oli nähtävissä alunperinkin. Vieläpäs löytyi tolkkua.

Vierailija
85/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Espoo kuvittelee taas bettre folkke asenteella että ei tarvitse maksaa , aika ylimielinen päätös! He ovat lain edessä samalla viivalla kuin muutkin tuomitut. Paree maksaa vaan! Näitä varten just pride henki on perustettu. Että vääryyttä kokeneet saa oikeutta. Kyllä Espoo joutuu oikeutetusti maksamaan niille rahat, kyl se vaan nyt näin menee. Espoolla on rahaa millä mällätä.

Vierailija
86/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo löysi kovaa maata jalkojen alta. Hienoa. Nyt ei pidä lipsua.

Vierailija
87/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, joku järki tähänkin järjettömään touhuun. Ei sitten tuo isä tiennyt, että Suomessa on jo hyvin, hyvin kauan ollut keväisin tapana kouluissa laulaa Suvivirsi? Olisi ihan varmasti voinut sen jo aikaisemmin opettajan/opettajien kanssa keskustella, että hänen lapsensa ei tilaisuuteen osallistu tai poistuu ainakin virren ajaksi. Kyllä täytyy sanoa, että nuo uskonnottomat ovat oikeasti tosi sivistymätöntä väkeä. Oman kuplan ulkopuolelta ei mitään omaan elämään. Pelkäsikö isä tai tämä lapsi, että se kauhea uskonto tarttuu hihaan kiinni kun yhden virren kuulee? Jos noin, niin herkässäpä on uskonnottomuus, jos muutaman minuutin "altistuminen" on noin suuri riski. 

Jaa, mun mielestä perusteettomasti yleistävät ennakkoluulopellet on oikeasti tosi sivistymätöntä väkeä.

t. Syntymästä saakka uskonnoton, joka osaa paljon virsiä ulkoa, eikä se haittaa mua millään tavalla

Jahas. Minä taas en syntymän hetkestä muista yhtään mitään. En uskonasioista enkä muustakaan. 

Sen sijaan muistan, kun äiti lauloi virsiä ollessani taaperoikäinen, 2-3 vuotias. Hyvä kun lauloi, se tuntui niin turvalliselta.

Vierailija
88/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei tähän, siitä voitte olla varmoja.

Vierailija
89/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli tasa-arvo valtuutetun lausunto. Ei oikeuden 

Vierailija
90/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oho, espoolla on munat.

Olin jo peukuttanut ylös, kunnes tajusin, että tuokin on sanonta, joka tarkoittaa sitä, että munaton, eli nainen ei olisi ikinä uskaltanut toimia noin (eli oikein) .

Jos mies toimii huonosti niin hänelle sanotaan, että pue hame päällesi, eli tarkoitetaan, että on tyhmä ja heikko ihminen, samanlainen, kuin nainen. 

Eli jos Espoo olisi suostunut maksamaan, oli ap voinut kirjoittaa, että Espoo voisi pukea hameen päälleen ja tarkoittaa tällä sitä, että Espoo on kuin nainen, eikä osaa toimia oikein. 

Tää nyt vähän sivusta, mutta kun vähän miettii, niin nää vanhat sanonnat on aina niin, että jos joku on tehnyt oikein, hän on tehnyt kuin mies ja jos joku on toiminut huonosti/väärin, hän on toiminut niin kuin nainen ja ansaitsee hameen päälleen.

Voi teitä wokettajaparkoja, kun olette niin tosikkoja. Ei ole helppoa elää fanaattisen kultin mukaan.

Sinähän se parka olet, jos et tuota tajua. Enkä minä kuulu mihinkään fanaattiseen kulttiin.  Mikäs tuollainen kultti täällä Suomessa toimii? kuullutkaan koskaan. 

Mutta kerro ihan omin sanoin, kuka niitä hameitä pitää  yleensä? Aivan, nainen/tyttö. Ja jos miehelle sanotaan, että laita hame päällesi, niin ei se taida ihan kehu miehelle olla, vai mitä? mitähän sillä hameen päälle laittamisella halutaan miehelle sanoa?  Sillä halutaan sanoa, että olet yhtä typerä, kuin nainen. 

Vai miten sinä tämän asian näät?. Että on miehelle suuri kehu, kun kehotetaan laittamaan hame päälle?  No mutta ihanaa, jos sinä tulkitset sen noin, että siinä miestä silloin kehutaan. 

Jos taas sanotaan, että jollakin on munat, kun toimii oikein, niin kelläs ne munat yleensä on???? Eli kehen tuolla viitataan.  Mieti. 

Vierailija
91/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimein joutui armas aika ja järki suloinen, ei joka paikkaa korista kerjäävä kätönen. Erinomainen lopputulema.

Vierailija
92/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oho, espoolla on munat.

Tämä on ihme, sillä luulin että jo kaikki mahdolliset paikat on Suomessa woketettu.

Tässäkin jutussa voisi joku jo vinkua ihmisoikeuksista...

Nythän on loukattu valkoisen heteromiehen oikeuksia. Tai oikeastaan hänen lapsensa oikeuksia olla kuuntelematta suvivirttä , mutta mieskin haluaa korvauksia.

Aikoo valittaa tuomiosta, että korvauksia ei tipu.

On kuulemma niin traumatisoitunut koulun uskontotunneista aikoinaan, että haluaa nyt korvauksen siitä, että lapsikin joutuu moisen pakkotuputuksen kohteeksi. 

V i ttu kannattaisiko mennä terapiaan hoitamaan ne traumansa eikä pilata satojen ja tuhansien ihmisten kevätjuhlaa?

Vierailija
93/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, joku järki tähänkin järjettömään touhuun. Ei sitten tuo isä tiennyt, että Suomessa on jo hyvin, hyvin kauan ollut keväisin tapana kouluissa laulaa Suvivirsi? Olisi ihan varmasti voinut sen jo aikaisemmin opettajan/opettajien kanssa keskustella, että hänen lapsensa ei tilaisuuteen osallistu tai poistuu ainakin virren ajaksi. Kyllä täytyy sanoa, että nuo uskonnottomat ovat oikeasti tosi sivistymätöntä väkeä. Oman kuplan ulkopuolelta ei mitään omaan elämään. Pelkäsikö isä tai tämä lapsi, että se kauhea uskonto tarttuu hihaan kiinni kun yhden virren kuulee? Jos noin, niin herkässäpä on uskonnottomuus, jos muutaman minuutin "altistuminen" on noin suuri riski. 

Jaa, mun mielestä perusteettomasti yleistävät ennakkoluulopellet on oikeasti tosi sivistymätöntä väkeä.

t. Syntymästä saakka uskonnoton, joka osaa paljon virsiä ulkoa, eikä se haittaa mua millään tavalla

Jahas. Minä taas en syntymän hetkestä muista yhtään mitään. En uskonasioista enkä muustakaan. 

Sen sijaan muistan, kun äiti lauloi virsiä ollessani taaperoikäinen, 2-3 vuotias. Hyvä kun lauloi, se tuntui niin turvalliselta.

Sinulle ehkä turvallista. Laurille se lapsuuden uskonto oli pelkkää pelkoa ja ahdistusta . Hän kertoi siitä haastattelussa. Nuo sanat on minun valitsevat, niin kuin asian käsitin. 

Vierailija
94/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee torille!

Vierailija
95/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan kaikki mökeille suven viettoon, hienoa! Loppuihan se hullu vatkaus.

Vierailija
96/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö nolottaisi ihan urakalla jos olisin tuollaisen sääliön lapsi. 

Vierailija
97/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oho, espoolla on munat.

No älä nyt. Minä olen itse käyttänyt tuota sanontaa molemmat sukupuolet huomioivassa muodossa. Minä olisin kirjoittanut että "espoolla on munat / munasarjat"

Olet aikaasi edellä.(paitsi, ettet oikeasti mainitse niitä munasarjoja) Pelkillä munilla tarkoitetaan aina miestä. Vai kuka ajattelee ensimmäisenä naista, kun puhutaan munista.  Enkä nyt tarkoita linnunmunia. 

Ihmiset on niin sisäistäneet tämän entisaikaisen mentaliteetin, että mies on hyvä ja nainen vähemmän hyvä, että ei edes tajuta, miten sukupuolittuneita nuo vanhat sanonnat on. Miehellä on munaa toimia, kun hänellä oikeasti on ne munat(mistä tuo sanonta tuleekin), eikä se piipitä, kuin akat, joilla ei niitä munia ole. 

Vierailija
98/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänkö nolottaisi ihan urakalla jos olisin tuollaisen sääliön lapsi. 

Lapsi saa varmaan enemmän traumoja isänsä ristiretkestä kuin siitä, että olisi yhden lurituksen kuullut.

Vierailija
99/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasku ajan hukkaamisesta pitää laittaa perheen isälle.

Olen samaa mieltä.  Jo iät ajat soinut virsi, joka ei todellakaan älyllisesti terveen ihmisen mieltä pahoita. Ei pahoittanut ennenkään eikä pahoita tule aisuudessakaan. Mielensäpahoittajat suksikoon kuusikkoon. Varmasti heille kelpaa ku.minkin kirkolliset palkalliset vapaat? Kaksi kaksinaamaismoralismia näen kato sen olla pitää.

Vierailija
100/133 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tämä mies sitten kieltänyt ministeri Rydmania laulamasta? Kaiken sieltä päin asetetun kaavan mukaan hänen olisi ehdottomasti pitänyt torpata häntä puistattanut virsi?  Miksi hän toimi nyt kuitenkin toisin?  Eli tällä näytöllä: Aikamoista kaksinaismoralia tältä koululaisen isältä. Tietääkö hän itsekään mitä ajaa takaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi