Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neljän naisen asepalvelus päättyi piinaan – varusmiehet levittivät heistä tekaistuja alastonkuvia

Vierailija
09.06.2026 |

Neljälle varusmiehelle luettiin syytteet seksuaalisen kuvan levittämisestä ja palvelusrikoksesta. 

Armeija-aikana tehty rikos on yleensä myös palvelusrikos.

He ovat myöntäneet tekonsa poliisitutkinnan aikana.

Vain osa syytetyistä on kertonut tehneensä kuvia itse, mutta kaikki myöntävät levittäneensä niitä. Suomessa on kriminalisoitu ainoastaan deepfake-alastonkuvien levittäminen, ei tekeminen.

Käräjäoikeus teki päätöksensä pikavauhtia saman päivän aikana. Miehet tuomittiin 20–60 päiväsakon suuruisiin rangaistuksiin. Lisäksi he joutuvat maksamaan asianomistajille kärsimyskorvauksia.

Kommentit (357)

Vierailija
141/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahva ja välittävä Suomi Oy 

Sotilaselämään ei kuulu välittäminen

Kyllä muuten kuuluu, koska omista pidetään huolta. Tarkoitus on kouluttaa tyypit taistelemaan yhdessä ja jos omaan ryhmään ei voi luottaa, vaan kaikki vihaavat ja kilpaa kampittavat toisiaan, ei taisteleminen onnistu. Vihollisen on helppo jyrätä ne, jotka tuhlaavat aikaansa toistensa kiusaamiseen.

Mut jos joku on heikko lenkki nii se vaarantaa koko yksikön. Ei saa olla heikko.

Heikkous ei ole mikään veruke kimppuun käymiselle. Omista pidetään huolta ja sillä siisti.

Vierailija
142/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah, vosulle ihan oikein!

Samaa mieltä. Naiset armeijassa on syöpää. Samoin naispoliisit. Onneksi silloin kun itse olin armeijassa, niin ei ollut naisia siellä vinkumassa. En tunnusta yhdenkään "naisupseerin" auktoriteettia. Eikä kukaan voi sille mitään. Sori siitä.

Kyllä muuten voi. Jos et tottele upseeria, sinut pakotetaan tottelemaan. Sille sinä et voi yhtään mitään, sori siitä. Sodassa pääsisit tuolla asenteella aika nopeasti sotaoikeuteen.

Voi itku. Ei paljoa kiinosta sotaoikeudet ja todellisuudessa siitä ei seuraa mitään. Vankila? Ei kiinnosta. Eli lopputuloksena en edelleenkään tottele, enkä kunnioita. Sori siitä. Eli imekää pystymunaa XD

Jaa, sotilaskarkuri. Tyyppi jota ei ole kelpuutettu armeijaan. Vapautettu rauhanajanpalveluksesta, todennäköisesti ei kutsuttaisi sodassakaan mihinkään rintamalle. Ole ihan rauhassa.... Mut ei susta kukaan tykkää noilla sun puheillas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomimies rakasti.

Vierailija
144/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Naiset ansaitsee rangaistuksen siitä et vaan 2% niistä suorittaa vapaaehtoisen varusmiespalveluksen.

Ymmärrätkö miksi naiset ei halua miesjoukon sekaan?

Mainittakoon, jos oikea sota syttyisi, naiset hoitaisi sitten kaiken muun

Ei kiinnosta pätkääkään mitä naiset haluaa tai ei halua.

Oon mies ja en ois halunnu mihinkään tupaan mut jouduin.

Eipä kiinnosta ketään mitä myöskään sinä haluat, kusipussi. Jos olisit halunnut, olisit välttynyt intiltä, siihen on keinonsa. Mutta etpä viitsinyt vaivata pientä päätäsi ja nyt sitten kiukuttelet naisille kun itse olet pelannut korttisi väärin.

Suomessa on lain mukanen asevelvollisuus miehille eikä siltä voi välttyä jos ei oo jehovan todistaja, ahvenanmaalainen tai nainen. Sori ku en ollu mitään noista. Sekään ei ollu mun oma valinta.

Sivari on keksitty, jos ei intti kiinnosta. Harkitsitko sitä?

Se on orjatyötä kans samalla 3e päivärahalla. Yks kaveri kävi sen nii se teki niinku apuhoitajan hommia ilman palkkaa. Siltäki jätettiin sen palkka siitä maksamatta.

Vierailija
145/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille suositellaan ammatiksi onlyfania ja s penttilää ylistetään. Sitten tämmösestä jaksetaan öyhöttää. Koittakaa jo päättää.

Siinä on aika helvetin suuri ero teetkö jotain vapaaehtoisesti ja vielä maksua vastaan vai tekeekö joku sinulle jotain tahtomattasi ja yllättäen. Muutenkaan se, että nainen 1 on Onlyfansissa, ei tarkoita että naine 2 haluaa olla.

Luulisi olevan normaaliälyiselle ihan selvää.

Vierailija
146/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko miehet koittaa olla edes hetken perseilemättä ja ahdistelematta naisia? Ilmeisesti ei.

Mitä me siitä saadaan?

En tiedä sinusta, mutta minulle käytöstavat muita ihmisiä kohtaan ovat itseisarvo. En minäkään jätä vetämättä vastaantulijoita turpaan ja sitten kysy, että mitä saan siitä että olisin lyömättä.

Voisko naiset sit osottaa hyviä käytöstapoja varusmiehiä kohtaan ja maksaa niille palkkaa siitä tärkeästä työstä mitä ne tekee?

Ja tuo liittyy nyt miten mihinkään?

Vierailija
147/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahva ja välittävä Suomi Oy 

Sotilaselämään ei kuulu välittäminen

Kyllä muuten kuuluu, koska omista pidetään huolta. Tarkoitus on kouluttaa tyypit taistelemaan yhdessä ja jos omaan ryhmään ei voi luottaa, vaan kaikki vihaavat ja kilpaa kampittavat toisiaan, ei taisteleminen onnistu. Vihollisen on helppo jyrätä ne, jotka tuhlaavat aikaansa toistensa kiusaamiseen.

Mut jos joku on heikko lenkki nii se vaarantaa koko yksikön. Ei saa olla heikko.

Heikkous ei ole mikään veruke kimppuun käymiselle. Omista pidetään huolta ja sillä siisti.

No, mutta jos heikkoudesta puhutaan, niin tuollainen joka lähtee toisen ihmisen naamakuvilla ja tekaistuilla alastonkuvilla, herjauksilla, solvauksilla, porukkaa mukaansa yllyttänen, niin sehän se vasta heikko onkin. Ei kestä sitä, että joku toinen menestyy. Tosi heikko jätkä.

Ja eiköhän ne naiset, jotka tuon intin käyvät, osoita myös sitä fyysistä vahvuutta ihan riittävästi. Sitä paitsi.

Pöljiä tässä maassa riittää, se kyllä tiedetään!

Oli muuten just instassa tai facessa, jommassa kummassa, yhden suomalaisen poliisipiirin julkaisu, jossa naispuolinen konstaapeli näytti vahvuuttaan erilaisissa poliisin varusteissa toimien. Näytti siis että kyllä jaksaa... jaksaa raahata jopa painavampaa äijän kroppaa ja taisi olla vieläpä raskaamman puoleiset varusteet raahaajallakin!

Heikko on se, joka kiusaa!

Vierailija
148/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, siinä on otettu armeijaan sinne kaiketikin kelpaamatonta ainesta, siis nämä kuvien levittäjät. Samanlaiset tyypit levittävät ihan täällä armeijan ulkopuolellakin ihmistä kaikenlaisia julkaisuja snapchateissään ja whatsupeissaan, ne ovat useimmiten niitä roadman-tyyppejä ja sellaisia joille ihmisten häpäiseminen on jonkinlaista erityistä huvia.

Milloinka näille kakaroille opetetaan oikeat käytöstavat ja laillisuuden rajat!

No, onko noilla syytteen saaneilla tyypeillä sitten asiaa inttiin enää missään vaiheessa elämäänsä?

miksi se ois armeijaan kelpaamattomuuden merkki

Ei se tee mitenkään hyvää sotilasta että on feministi.

Parempi sotilas on sillon jos ei tunne sääliä.

No, riko sinä omalla tavallasi ryhmäsi!

Riko, mutta kuten tässäkin tapauksessa kävi, rikkojille kävi huonosti!

En nyt varmaan muutenkaan taistelis Suomen puolesta mut en varsinkaan sillon jos ois naisia siellä samassa ryhmässä.

En tottelis myöskään naisupseeria, onneks niitä on aika vähän.

Kyllähän sinä poika tottelisit, tai itkisit ja tottelisit.

Mitä se naisupseeri tekee mulle jos en? Istuuko se mun naamalle? Haisis silli ja kakka

Se määrää sut putkaan!

Upseerilla käsky- ja rangaistusvalta noissa tilanteissa, eikä se valta ole upseerin sukupuolesta kiinni.

Mut uhoa sinä vaan, se tiedetään, että olet yks teinikakara vaan!

Oon yli 40 mut ok. Kävin armeijan 2003.

Ei luoja, vieläkö sinä olet jumissa armeija-ajoissasi? Käsittämätöntä. 

Mua vituttaa jotku jutut ala-asteeltaki missä koin vääryyttä.

15-20-vuotiaana ihminen muodostaa sosiopsykologisen identiteettinsä.

Terapia tekisi sinulle terää, mutta taidat olla jo avun tavoittamattomissa. Voihan sen elämänsä pilata noinkin.

Terapia ois vaan aivopesua etten kokis epäoikeudenmukasuuden tunnetta kokemistani epäoikeudenmukasuutta. Et oisin itsearvontunnoton kynnysmatto.

Mikset muuttanut armeijan jälkeen ulkomaille? 

Jos siitä vuoden mittasesta intistä ois saanu sen 40000€ palkan mikä siitä ois kuulunu nii ois helpottanu. Mulla oli ehkä 50€ pankkitilillä ku oli tj0

Kumma juttu, kun sinulla ei ollut mitään säästöjä kesätöistä tai lahjarahoista. Olisit paiskinut hommia muutaman kuukauden, niin olisit saanut matkarahat. Vuosituhannen alussa oli hyvä työllisyys. 

Olisit muuten saanut vapautuksen mt-ongelmien perusteella, jos olisit vain puhunut ääneen naisvihastasi ja mitä haluaisit tehdä naisille. 

Jos sul ois päässä ees kaks aivosolua niin ymmärtäisit et se 3€ päiväraha meni elämiseen lomilla. Tai oikeestaan iltavapailla sotkussa.

Eikä ollu itä-suomes töitä jos oli vaan ylioppilas.

Ja tuosta vapautuksesta jossittelu on turhaa ku en saanu vapautusta vaan vahinko on jo käyny.

Kesätöihin pääsi Helsinkiin ja asunnon sai opiskelijasolusta. Mikset mennyt?

Vierailija
149/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Naiset armeijassa on syöpää. Samoin naispoliisit. Onneksi silloin kun itse olin armeijassa, niin ei ollut naisia siellä vinkumassa. En tunnusta yhdenkään "naisupseerin" auktoriteettia. Eikä kukaan voi sille mitään. Sori siitä.

Kyllä muuten voi. Jos et tottele upseeria, sinut pakotetaan tottelemaan. Sille sinä et voi yhtään mitään, sori siitä. Sodassa pääsisit tuolla asenteella aika nopeasti sotaoikeuteen.

Voi itku. Ei paljoa kiinosta sotaoikeudet ja todellisuudessa siitä ei seuraa mitään. Vankila? Ei kiinnosta. Eli lopputuloksena en edelleenkään tottele, enkä kunnioita. Sori siitä. Eli imekää pystymunaa XD

Kas näin saimme lukea henkisesti viisivuotiaan ukkelin nokkelan vasta-argumentin...

Vierailija
150/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat pilanneet maailman. 

Vierailija
151/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, siinä on otettu armeijaan sinne kaiketikin kelpaamatonta ainesta, siis nämä kuvien levittäjät. Samanlaiset tyypit levittävät ihan täällä armeijan ulkopuolellakin ihmistä kaikenlaisia julkaisuja snapchateissään ja whatsupeissaan, ne ovat useimmiten niitä roadman-tyyppejä ja sellaisia joille ihmisten häpäiseminen on jonkinlaista erityistä huvia.

No, onko noilla syytteen saaneilla tyypeillä sitten asiaa inttiin enää missään vaiheessa elämäänsä?

En nyt varmaan muutenkaan taistelis Suomen puolesta mut en varsinkaan sillon jos ois naisia siellä samassa ryhmässä.

Mitä se naisupseeri tekee mulle jos en? Istuuko se mun naamalle? Haisis silli ja kakka

Se määrää sut putkaan!

Upseerilla käsky- ja rangaistusvalta noissa tilanteissa, eikä se valta ole upseerin sukupuolesta kiinni.

Terapia tekisi sinulle terää, mutta taidat olla jo avun tavoittamattomissa. Voihan sen elämänsä pilata noinkin.

Terapia ois vaan aivopesua etten kokis epäoikeudenmukasuuden tunnetta kokemistani epäoikeudenmukasuutta. Et oisin itsearvontunnoton kynnysmatto.

Jos siitä vuoden mittasesta intistä ois saanu sen 40000€ palkan mikä siitä ois kuulunu nii ois helpottanu. Mulla oli ehkä 50€ pankkitilillä ku oli tj0

Kumma juttu, kun sinulla ei ollut mitään säästöjä kesätöistä tai lahjarahoista. Olisit paiskinut hommia muutaman kuukauden, niin olisit saanut matkarahat. Vuosituhannen alussa oli hyvä työllisyys. 

Olisit muuten saanut vapautuksen mt-ongelmien perusteella, jos olisit vain puhunut ääneen naisvihastasi ja mitä haluaisit tehdä naisille. 

Jos sul ois päässä ees kaks aivosolua niin ymmärtäisit et se 3€ päiväraha meni elämiseen lomilla. Tai oikeestaan iltavapailla sotkussa.

Ja tuosta vapautuksesta jossittelu on turhaa ku en saanu vapautusta vaan vahinko on jo käyny.

Etkö sinä saanut edes yo-lahjaksi yhtään rahaa? Etkö ollut lukioaikana missään kesätöissä?

Vierailija
152/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryömi takas äitis kohtuun ja kuole, hapentuhlaaja luuseri.

Vierailija
153/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottua, sodassa olisit nopeasti sotaoikeudessa, eikä silloin päde rauhanajan lait. Niillä on silloin keinonsa joko laittaa sinut tottelemaan tai sitten ihan vain poistaa sinut. 

Tietenkään sitä ei tapahdu, jos käyttäydyt kuin aikuinen ja nielet turhan ylpeyden.

Vierailija
154/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet asialle puolustusministeri Häkkänen?

Vierailija
155/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se määrää sut putkaan!

Etkö sinä saanut edes yo-lahjaksi yhtään rahaa? Etkö ollut lukioaikana missään kesätöissä?

Niin vähän et ne meni elämiseen.

En todellakaan ollu missään töissä ennen 20 ikävuotta ja se oli ihan normaali homma itäsuomessa. Nää "kesätyöt" on hemmotelluille helsinkiläispennuille.

Vierailija
156/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten ei pitäisi päästä vapaasti someen. Ainakin heille voisi olla somessa ikäraja, esimerkiksi 30 vuotta. 

Tai ehkäpä heillä voisi olla sometileillään aina naispuolinen valvoja, joka katsoo etteivät he perseile.  

Vierailija
157/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Naiset ansaitsee rangaistuksen siitä et vaan 2% niistä suorittaa vapaaehtoisen varusmiespalveluksen.

Eipä kiinnosta ketään mitä myöskään sinä haluat, kusipussi. Jos olisit halunnut, olisit välttynyt intiltä, siihen on keinonsa. Mutta etpä viitsinyt vaivata pientä päätäsi ja nyt sitten kiukuttelet naisille kun itse olet pelannut korttisi väärin.

Suomessa on lain mukanen asevelvollisuus miehille eikä siltä voi välttyä jos ei oo jehovan todistaja, ahvenanmaalainen tai nainen. Sori ku en ollu mitään noista. Sekään ei ollu mun oma valinta.

Se on orjatyötä kans samalla 3e päivärahalla. Yks kaveri kävi sen nii se teki niinku apuhoitajan hommia ilman palkkaa. Siltäki jätettiin sen palkka siitä maksamatta.

Paha juttu, mutta ihan suoraan sanottuna, mitä sitten? Kenenkään muun vika ei ole, että olet tyytymätön asioihisi. Yritä nyt vain päästä noista yli, koska mennyt ei muutu miksikään kiukkuilemalla.

Itse suoritin intin alta pois sillä asenteella, että se on vain lyhyt aika elämästäni. 20 vuotta myöhemmin en todellakaan jaksa enää välittää silloisesta vitutuksesta.

Vierailija
158/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaus todistaa jälleen kerran: miehet EIVÄT osaa toimia ryhmässä. Aina pitää olla syrjimässä, sorsimassa, alistamassa, kiusaamassa jotakuta, joskus naisia joskus toisia miehiä. 

Vierailija
159/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tajuatte että MIES on naiselle susi! Miksi katsotte miehiltä tätä jatkuvaa paskaa ihan tyynenä mutta naiset saavat koko maailman vihat niskaan jos "juoruavat" jolloin se yleistetään kaikkiin naisiin? Niin? 

Miksi miehenne eivät missään tuomitse tätä? Eikö miehet rakastakaan teitä? 

Vierailija
160/357 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paha juttu, mutta ihan suoraan sanottuna, mitä sitten? Kenenkään muun vika ei ole, että olet tyytymätön asioihisi. Yritä nyt vain päästä noista yli, koska mennyt ei muutu miksikään kiukkuilemalla.

Itse suoritin intin alta pois sillä asenteella, että se on vain lyhyt aika elämästäni. 20 vuotta myöhemmin en todellakaan jaksa enää välittää silloisesta vitutuksesta.

Sä saat ihan vapaasti olla kynnysmatto naisille jos sulla on semmonen alistumisfetissi. En estä sua. Mut naiset saa luvan maksaa mulle 40 000 euroa viivästyskorkoineen siitä mun asepalveluksesta mikä mulle ois kuulunu ja sillä sipuli. En oo teidän ilmanen palvelija. Enkä ilmanen sotilas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme