Neljän naisen asepalvelus päättyi piinaan – varusmiehet levittivät heistä tekaistuja alastonkuvia
Neljälle varusmiehelle luettiin syytteet seksuaalisen kuvan levittämisestä ja palvelusrikoksesta.
Armeija-aikana tehty rikos on yleensä myös palvelusrikos.
He ovat myöntäneet tekonsa poliisitutkinnan aikana.
Vain osa syytetyistä on kertonut tehneensä kuvia itse, mutta kaikki myöntävät levittäneensä niitä. Suomessa on kriminalisoitu ainoastaan deepfake-alastonkuvien levittäminen, ei tekeminen.
Käräjäoikeus teki päätöksensä pikavauhtia saman päivän aikana. Miehet tuomittiin 20–60 päiväsakon suuruisiin rangaistuksiin. Lisäksi he joutuvat maksamaan asianomistajille kärsimyskorvauksia.
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki miehet mutta aina mies. Testikkelitelineet keskitettävä leireille, joista pääsee vapaaseen elämään vain osoitettuaan kykynsä elää ja toimia sääntöjen mukaan. Syyntakeettomat peniksensä perässä kulkevat uunitetaan.
Mee sanomaan tuo päin naamaa noille jotka kuvas. Ne tunkee sulle rk-62sen perseeseen ja 66kes88n pilluun.
Ja potkasee sua sen jälkeen isolla m05sella naamaan niinku sitä vasemmistolaisnaista tampereella ha ha .
Sanoo mitätön narukäsi, joka saa naisilta nyrkistä ja miehiltä kivestä.
Uhoa rauhassa, reppana.
Hyvä kirjotella sieltä anonyymiteetin takaa.
Miks mä en törmää oikeessa elämässä koskaan teihin koviksiin? Teillä varmaan on itsesuojeluvaistoa sen verran.
Siksi, kun sinä et poistu kellaristasi koskaan päivänvaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Naiset ansaitsee rangaistuksen siitä et vaan 2% niistä suorittaa vapaaehtoisen varusmiespalveluksen.
Ymmärrätkö miksi naiset ei halua miesjoukon sekaan?
Mainittakoon, jos oikea sota syttyisi, naiset hoitaisi sitten kaiken muun
Ei kiinnosta pätkääkään mitä naiset haluaa tai ei halua.
Oon mies ja en ois halunnu mihinkään tupaan mut jouduin.
Harmi, ettei joku homp-peli vähän käyttänyt sinua hyväkseen. Ei kiinnostaisi ketään pätkääkään.
Saa tulla yrittämään. Oon 196cm ja 110kg mua ei koskaan kukaan oo tullu haastamaan ku ne tietää alitajusesti et murtuu nenä
Sanoo joku todellisuudessa postilaatikon mittainen tumppi.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa nuorista miehistä on empatiakyvyttömiä narsistisia sosiopaatteja, eiköhän noistakin mallikkaita kokoomuslaisia kasva jolle kaikki naisiin ja lapsiin panostaminen on myrkkyä ja turhuutta.
Onneksi voit matkustaa Gazaan nauttimaan oikeasta naisten tasa-arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Naisten paikka on keittiössä.
Ei ne silti suostu tekemään sinulle ruokaa.
Mulkut olisivat ansainneet kovemman rangaistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojat on poikia, ei tuosta nyt noitten prinsessojen olisi tarvinut vetää hiekkaa vakoon.
Oletko noin tyhmä, isäsikö opetti sinua vihaamaan naisia, taidat olla nysämuna epäkelpo tapaus.
Pikkup illu ottaa lääkkeet ja rauhoittuu. Ei tuo tuolla ollut mitään pahaa edes. Kaikki me tänne synnytään alastomana.
Sanoo tuhkamuna, joka ei osaa rauhoittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siinä on otettu armeijaan sinne kaiketikin kelpaamatonta ainesta, siis nämä kuvien levittäjät. Samanlaiset tyypit levittävät ihan täällä armeijan ulkopuolellakin ihmistä kaikenlaisia julkaisuja snapchateissään ja whatsupeissaan, ne ovat useimmiten niitä roadman-tyyppejä ja sellaisia joille ihmisten häpäiseminen on jonkinlaista erityistä huvia.
Milloinka näille kakaroille opetetaan oikeat käytöstavat ja laillisuuden rajat!
No, onko noilla syytteen saaneilla tyypeillä sitten asiaa inttiin enää missään vaiheessa elämäänsä?
miksi se ois armeijaan kelpaamattomuuden merkki
Ei se tee mitenkään hyvää sotilasta että on feministi.
Parempi sotilas on sillon jos ei tunne sääliä.
No, riko sinä omalla tavallasi ryhmäsi!
Riko, mutta kuten tässäkin tapauksessa kävi, rikkojille kävi huonosti!
En nyt varmaan muutenkaan taistelis Suomen puolesta mut en varsinkaan sillon jos ois naisia siellä samassa ryhmässä.
En tottelis myöskään naisupseeria, onneks niitä on aika vähän.
Kyllähän sinä poika tottelisit, tai itkisit ja tottelisit.
Mitä se naisupseeri tekee mulle jos en? Istuuko se mun naamalle? Haisis silli ja kakka
Se määrää sut putkaan!
Upseerilla käsky- ja rangaistusvalta noissa tilanteissa, eikä se valta ole upseerin sukupuolesta kiinni.
Mut uhoa sinä vaan, se tiedetään, että olet yks teinikakara vaan!
Oon yli 40 mut ok. Kävin armeijan 2003.
Ei luoja, vieläkö sinä olet jumissa armeija-ajoissasi? Käsittämätöntä.
Mua vituttaa jotku jutut ala-asteeltaki missä koin vääryyttä.
15-20-vuotiaana ihminen muodostaa sosiopsykologisen identiteettinsä.
Terapia tekisi sinulle terää, mutta taidat olla jo avun tavoittamattomissa. Voihan sen elämänsä pilata noinkin.
Terapia ois vaan aivopesua etten kokis epäoikeudenmukasuuden tunnetta kokemistani epäoikeudenmukasuutta. Et oisin itsearvontunnoton kynnysmatto.
Mikset muuttanut armeijan jälkeen ulkomaille?
Vierailija kirjoitti:
Teko on totta kai väärin ja sairas, mutta armeija ei silti ole naisen paikka.
Armeija on mitä suurimassa määrin naisen paikka yhtä lailla kuin miesten. Aika monella naisella on siellä enemmän annettavaa kuin kolmasosalla sinne väkisin käsketyistä miehistä. Eikä syntyvyyden vähetessä meillä edes ole varaa vastuuttaa sotimista vain miehille, loppuisi tyypit kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Naiset ansaitsee rangaistuksen siitä et vaan 2% niistä suorittaa vapaaehtoisen varusmiespalveluksen.
Harmi, ettei joku homp-peli vähän käyttänyt sinua hyväkseen. Ei kiinnostaisi ketään pätkääkään.
Saa tulla yrittämään. Oon 196cm ja 110kg mua ei koskaan kukaan oo tullu haastamaan ku ne tietää alitajusesti et murtuu nenä
Niin varmaan. Oikeasti olet joku metrin mittainen rimppakinttu, joka ei uskalla edes naisille livenä huudella yhtään mitään. Nolo sääliö.
Tuu sä sanomaan livenä mulle mitä uskallat.
Semmoses paikassa missä kukaan ei kuule sun huutoa.
Veikkaan ettet ota haastetta vastaan.
Miksi vaadit ettei kukaan saa kuulla huutoa? Pelkäätkö että joku muu teidän kahden lisäksi näkee millainen narukätinen ja 1,5 m pätkä olet oikeasti?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siinä on otettu armeijaan sinne kaiketikin kelpaamatonta ainesta, siis nämä kuvien levittäjät. Samanlaiset tyypit levittävät ihan täällä armeijan ulkopuolellakin ihmistä kaikenlaisia julkaisuja snapchateissään ja whatsupeissaan, ne ovat useimmiten niitä roadman-tyyppejä ja sellaisia joille ihmisten häpäiseminen on jonkinlaista erityistä huvia.
No, onko noilla syytteen saaneilla tyypeillä sitten asiaa inttiin enää missään vaiheessa elämäänsä?
En nyt varmaan muutenkaan taistelis Suomen puolesta mut en varsinkaan sillon jos ois naisia siellä samassa ryhmässä.
Mitä se naisupseeri tekee mulle jos en? Istuuko se mun naamalle? Haisis silli ja kakka
Se määrää sut putkaan!
Upseerilla käsky- ja rangaistusvalta noissa tilanteissa, eikä se valta ole upseerin sukupuolesta kiinni.
Terapia tekisi sinulle terää, mutta taidat olla jo avun tavoittamattomissa. Voihan sen elämänsä pilata noinkin.
Terapia ois vaan aivopesua etten kokis epäoikeudenmukasuuden tunnetta kokemistani epäoikeudenmukasuutta. Et oisin itsearvontunnoton kynnysmatto.
Jos siitä vuoden mittasesta intistä ois saanu sen 40000€ palkan mikä siitä ois kuulunu nii ois helpottanu. Mulla oli ehkä 50€ pankkitilillä ku oli tj0
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau, mitä uhoamista peräkammarin pojalta. Tiedätkö miten säälittävältä se kuulostaa kun laittaa pituus x paino ja uhkailut päälle, tyypillistä hauraan egon puhetta.
Ei pidä kirjottaa naamalla (tai täs tapaukses naamattomasti) shekkejä joita perse ei pysty lunastamaan.
Puhu vaan omasta puolestasi.
Näistä jätkistä pitäis tehdä vastaavanlaiset kuvat mutta haaruksiin sijoitettais vaan katkarapua ja prinssinakkia! Kuvat laitettais ovelasti kiertoon ettei niitä arvattais kostoksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki miehet mutta aina mies. Testikkelitelineet keskitettävä leireille, joista pääsee vapaaseen elämään vain osoitettuaan kykynsä elää ja toimia sääntöjen mukaan. Syyntakeettomat peniksensä perässä kulkevat uunitetaan.
Mee sanomaan tuo päin naamaa noille jotka kuvas. Ne tunkee sulle rk-62sen perseeseen ja 66kes88n pilluun.
Ja potkasee sua sen jälkeen isolla m05sella naamaan niinku sitä vasemmistolaisnaista tampereella ha ha .
Sanoo mitätön narukäsi, joka saa naisilta nyrkistä ja miehiltä kivestä.
Uhoa rauhassa, reppana.
Hyvä kirjotella sieltä anonyymiteetin takaa.
Miks mä en törmää oikeessa elämässä koskaan teihin koviksiin? Teillä varmaan on itsesuojeluvaistoa sen verran.
Koska et uskalla irl sanoa itse mitään tällaista paskaa ääneen, mitä suollat anonyyminä netissä vuodesta toiseen. Veetun puskistahuutelija, onko nössömpää "miestä"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistää nippuun ja jos ei itse, niin sotilaspoliisit. Sen jälkeen olet sotilasoikeudessa seuraamuksineen ja lopulta todennäköisesti lennät pihalle intistä.
Miksi edes menisit armeijaan, jos haluat itse valita ketä tottelet ja milloin? Armeija ei toimi niin vaan ylempää totellaan vaikka vituttaisi. Luulisi sen olevan selvää aikuielle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahva ja välittävä Suomi Oy
Sotilaselämään ei kuulu välittäminen
Kyllä muuten kuuluu, koska omista pidetään huolta. Tarkoitus on kouluttaa tyypit taistelemaan yhdessä ja jos omaan ryhmään ei voi luottaa, vaan kaikki vihaavat ja kilpaa kampittavat toisiaan, ei taisteleminen onnistu. Vihollisen on helppo jyrätä ne, jotka tuhlaavat aikaansa toistensa kiusaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se määrää sut putkaan!
Pointti varmaan tuli silti selväksi? Armeijassa totellaan ylempiä, samantekevää tykkääkö näistä. Jos sodassa alkaisit pullikoida vastaan upseerille vain koska tämä on nainen, olisit kusessa ja nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahva ja välittävä Suomi Oy
Sotilaselämään ei kuulu välittäminen
Kyllä muuten kuuluu, koska omista pidetään huolta. Tarkoitus on kouluttaa tyypit taistelemaan yhdessä ja jos omaan ryhmään ei voi luottaa, vaan kaikki vihaavat ja kilpaa kampittavat toisiaan, ei taisteleminen onnistu. Vihollisen on helppo jyrätä ne, jotka tuhlaavat aikaansa toistensa kiusaamiseen.
Mut jos joku on heikko lenkki nii se vaarantaa koko yksikön. Ei saa olla heikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se määrää sut putkaan!
Jos siitä vuoden mittasesta intistä ois saanu sen 40000€ palkan mikä siitä ois kuulunu nii ois helpottanu. Mulla oli ehkä 50€ pankkitilillä ku oli tj0
Kumma juttu, kun sinulla ei ollut mitään säästöjä kesätöistä tai lahjarahoista. Olisit paiskinut hommia muutaman kuukauden, niin olisit saanut matkarahat. Vuosituhannen alussa oli hyvä työllisyys.
Olisit muuten saanut vapautuksen mt-ongelmien perusteella, jos olisit vain puhunut ääneen naisvihastasi ja mitä haluaisit tehdä naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah hah, vosulle ihan oikein!
Samaa mieltä. Naiset armeijassa on syöpää. Samoin naispoliisit. Onneksi silloin kun itse olin armeijassa, niin ei ollut naisia siellä vinkumassa. En tunnusta yhdenkään "naisupseerin" auktoriteettia. Eikä kukaan voi sille mitään. Sori siitä.
Kyllä muuten voi. Jos et tottele upseeria, sinut pakotetaan tottelemaan. Sille sinä et voi yhtään mitään, sori siitä. Sodassa pääsisit tuolla asenteella aika nopeasti sotaoikeuteen.
Suomessa on lain mukanen asevelvollisuus miehille eikä siltä voi välttyä jos ei oo jehovan todistaja, ahvenanmaalainen tai nainen. Sori ku en ollu mitään noista. Sekään ei ollu mun oma valinta.