Neljän naisen asepalvelus päättyi piinaan – varusmiehet levittivät heistä tekaistuja alastonkuvia
Neljälle varusmiehelle luettiin syytteet seksuaalisen kuvan levittämisestä ja palvelusrikoksesta.
Armeija-aikana tehty rikos on yleensä myös palvelusrikos.
He ovat myöntäneet tekonsa poliisitutkinnan aikana.
Vain osa syytetyistä on kertonut tehneensä kuvia itse, mutta kaikki myöntävät levittäneensä niitä. Suomessa on kriminalisoitu ainoastaan deepfake-alastonkuvien levittäminen, ei tekeminen.
Käräjäoikeus teki päätöksensä pikavauhtia saman päivän aikana. Miehet tuomittiin 20–60 päiväsakon suuruisiin rangaistuksiin. Lisäksi he joutuvat maksamaan asianomistajille kärsimyskorvauksia.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siinä on otettu armeijaan sinne kaiketikin kelpaamatonta ainesta, siis nämä kuvien levittäjät. Samanlaiset tyypit levittävät ihan täällä armeijan ulkopuolellakin ihmistä kaikenlaisia julkaisuja snapchateissään ja whatsupeissaan, ne ovat useimmiten niitä roadman-tyyppejä ja sellaisia joille ihmisten häpäiseminen on jonkinlaista erityistä huvia.
Milloinka näille kakaroille opetetaan oikeat käytöstavat ja laillisuuden rajat!
No, onko noilla syytteen saaneilla tyypeillä sitten asiaa inttiin enää missään vaiheessa elämäänsä?
miksi se ois armeijaan kelpaamattomuuden merkki
Ei se tee mitenkään hyvää sotilasta että on feministi.
Parempi sotilas on sillon jos ei tunne sääliä.
Eikö varusmiespalvelus ole verrattavissa ikään kuin työpaikkaan. Työpaikallakin on nykyään ilmeisesti sellainen - laiton - touhu monessa paikassa, että ihmiset joutuvat taistelemaan oikeudestaan olla työssä, saada palkkaa, siellä on aina joku kaheli, jonka tavoitteena on ajaa joku pois, jollakin ihan sen pois ajamista yrittävän omalla syyllä. Pois ajamista yrittävä ja harjoittava kokee jäävänsä jotain ilman, tuo toinen vie häneltä jotain, hän on kateellinen, hän kyttää ja vahtaa sen sijaan että keskittyisi omaan suoritukseensa.
No, varusmiespalveluksessa on nyt sitten sama juttu, siellä on jotain kypsymättömiä jätkiä, jotka kokevat että joku vie heiltä jotain, he ovat kateellisia toisen menestyksestä ja yrittämishalusta ja onnistumisesta, heidän aikansa menee sitten siihen, että he yrittävät kaikin keinoin tuhota sen kateutensa kohteen...
Niin, että sodassakin sitten olisi niin että siellä jätkät yrittävät tuhota omiaan sen sijaan että yrittäisivät ryhmänä puolustaa omaa tonttiaan!
JEP JEP, feminismi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Naiset ansaitsee rangaistuksen siitä et vaan 2% niistä suorittaa vapaaehtoisen varusmiespalveluksen.
Ymmärrätkö miksi naiset ei halua miesjoukon sekaan?
Mainittakoon, jos oikea sota syttyisi, naiset hoitaisi sitten kaiken muun
Ei kiinnosta pätkääkään mitä naiset haluaa tai ei halua.
Oon mies ja en ois halunnu mihinkään tupaan mut jouduin.
Harmi, ettei joku homp-peli vähän käyttänyt sinua hyväkseen. Ei kiinnostaisi ketään pätkääkään.
Saa tulla yrittämään. Oon 196cm ja 110kg mua ei koskaan kukaan oo tullu haastamaan ku ne tietää alitajusesti et murtuu nenä
Sulla tuli tuohon pituuteesi virhe, se on oikeasti 169 cm. Painon osasit laittaa oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojat on poikia, ei tuosta nyt noitten prinsessojen olisi tarvinut vetää hiekkaa vakoon.
Oletko noin tyhmä, isäsikö opetti sinua vihaamaan naisia, taidat olla nysämuna epäkelpo tapaus.
Pikkup illu ottaa lääkkeet ja rauhoittuu. Ei tuo tuolla ollut mitään pahaa edes. Kaikki me tänne synnytään alastomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki miehet mutta aina mies. Testikkelitelineet keskitettävä leireille, joista pääsee vapaaseen elämään vain osoitettuaan kykynsä elää ja toimia sääntöjen mukaan. Syyntakeettomat peniksensä perässä kulkevat uunitetaan.
Mee sanomaan tuo päin naamaa noille jotka kuvas. Ne tunkee sulle rk-62sen perseeseen ja 66kes88n pilluun.
Ja potkasee sua sen jälkeen isolla m05sella naamaan niinku sitä vasemmistolaisnaista tampereella ha ha .
Menes poika töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Naiset ansaitsee rangaistuksen siitä et vaan 2% niistä suorittaa vapaaehtoisen varusmiespalveluksen.
Harmi, ettei joku homp-peli vähän käyttänyt sinua hyväkseen. Ei kiinnostaisi ketään pätkääkään.
Saa tulla yrittämään. Oon 196cm ja 110kg mua ei koskaan kukaan oo tullu haastamaan ku ne tietää alitajusesti et murtuu nenä
Niin varmaan. Oikeasti olet joku metrin mittainen rimppakinttu, joka ei uskalla edes naisille livenä huudella yhtään mitään. Nolo sääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siinä on otettu armeijaan sinne kaiketikin kelpaamatonta ainesta, siis nämä kuvien levittäjät. Samanlaiset tyypit levittävät ihan täällä armeijan ulkopuolellakin ihmistä kaikenlaisia julkaisuja snapchateissään ja whatsupeissaan, ne ovat useimmiten niitä roadman-tyyppejä ja sellaisia joille ihmisten häpäiseminen on jonkinlaista erityistä huvia.
No, onko noilla syytteen saaneilla tyypeillä sitten asiaa inttiin enää missään vaiheessa elämäänsä?
No, riko sinä omalla tavallasi ryhmäsi!
Riko, mutta kuten tässäkin tapauksessa kävi, rikkojille kävi huonosti!
Teko on totta kai väärin ja sairas, mutta armeija ei silti ole naisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Teko on totta kai väärin ja sairas, mutta armeija ei silti ole naisen paikka.
Yksi mies sanoo näin, toinen pillittää katkerana, että vain 2 % naisista käy armeijan, yhyy.
Olette te miehet melko noloja nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei ole turvassa armeijassakaan?
Pitäisi varmaan perustaa naisille oma yksikkö.
Miksi naisten edes pitäisi mennä armeijaan kiusattavaksi? Puolustusvoimilla on ollut 30 vuotta aikaa laittaa asiat kuntoon, mutta kiusaaminen saa vain rehottaa.
Terveisiä vaan kepulle, joka haluaa naiset armeijaan. Oikeistopuolueet kepu, ps ja kokoomus vihaavat naisia vaikka muuta väittävät.
Turha on poikain sitten itkeä kun joku vahingossa ampuu omia.
Ei kannata valittaa miksi naiset eivät kaipaa asepalvelukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei ole turvassa armeijassakaan?
Pitäisi varmaan perustaa naisille oma yksikkö.Miksi naisten edes pitäisi mennä armeijaan kiusattavaksi? Puolustusvoimilla on ollut 30 vuotta aikaa laittaa asiat kuntoon, mutta kiusaaminen saa vain rehottaa.
Terveisiä vaan kepulle, joka haluaa naiset armeijaan. Oikeistopuolueet kepu, ps ja kokoomus vihaavat naisia vaikka muuta väittävät.
Vihaako sdp, vihreät ja vasemmistoliitto miehiä sit
Vierailija kirjoitti:
Niin tai sit vaan tosiaan perustetaan vapaaehtosille naisille oma yksikkö kun miehet ei osaa käyttäytyä. Ja kuka teidät ruokkis/hoitais (tai teidän mahdolliset lapset) jos se heikompi nainenkin ois sodassa? En tiiä miks ees vastasin incelin provoon mut jos sulla on aivot ja osaat käyttää niitä nii voisit miettiä hetken. Ja kun kumminkaan et pysty ja vastaus on tyyliä "h-ora turpa kiinni" niin jätän keskustelun tähän
Miten tuosta voi tulla rangaistuksia? Jotain töherrettyjä feikkikuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan. Oikeasti olet joku metrin mittainen rimppakinttu, joka ei uskalla edes naisille livenä huudella yhtään mitään. Nolo sääliö.
Tuu sä sanomaan livenä mulle mitä uskallat.
Semmoses paikassa missä kukaan ei kuule sun huutoa.
Veikkaan ettet ota haastetta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki miehet mutta aina mies. Testikkelitelineet keskitettävä leireille, joista pääsee vapaaseen elämään vain osoitettuaan kykynsä elää ja toimia sääntöjen mukaan. Syyntakeettomat peniksensä perässä kulkevat uunitetaan.
Mee sanomaan tuo päin naamaa noille jotka kuvas. Ne tunkee sulle rk-62sen perseeseen ja 66kes88n pilluun.
Ja potkasee sua sen jälkeen isolla m05sella naamaan niinku sitä vasemmistolaisnaista tampereella ha ha .
Menes poika töihin.
Mee nainen armeijaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau, mitä uhoamista peräkammarin pojalta. Tiedätkö miten säälittävältä se kuulostaa kun laittaa pituus x paino ja uhkailut päälle, tyypillistä hauraan egon puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, riko sinä omalla tavallasi ryhmäsi!
Riko, mutta kuten tässäkin tapauksessa kävi, rikkojille kävi huonosti!
En nyt varmaan muutenkaan taistelis Suomen puolesta mut en varsinkaan sillon jos ois naisia siellä samassa ryhmässä.
En tottelis myöskään naisupseeria, onneks niitä on aika vähän.
Vierailija kirjoitti:
mitäs jos eivät olekaan roadmanneja vaan ihan kunnon persuja joiden mielestä naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä ja kaikkien työelämässä olevien naisten kuuluukin sietää vähän nipistelyä ja härskejä puheita sekä tyttökalentereita seinillä, ja tuollainen alastonkuvakin on vaan pieni harmiton vitsi. Vitsivitsi, älä nyt hei oo tosikko.