Älkää puhuko naapureille asioitanne
Olen tätä itse aina toitottanut ja jutellut silti aika avoimesti. Tykkään myös maalailla asioita eli haaveilla jos tapahtuisi sitä tai tätä joskus. Naapurit vääristelee ne jotenkin ja nekin muuttuvat todeksi.
Oikeasti vaikka naapuri tuntuisi mukavalta niin hän ei toivo sinulle mitään hyvää. Haukkuu sinua läheisilleen ja juoruilee tekemisesi muille naapureille. Vaikka et mitään tekisi niin naapuri keksii loput.
Tämä siis koskee lähinnä vanhempia naispuolisia naapureita. Älä luota heihin. Nuoret voi olla ok. Itse joudun tekemään töitä itseni kanssa etten astu enää miinaan ja puhu itseäni ansaan.
Kommentit (25)
säistä kun naapurille vain turisee niin ei mene juoruiluun...keliä piyelee
Meillä sama kuin ap:lla. Naapurilla kauna entiseen naapuriin, joka myi meille asuntonsa. Aivan jörjetöntä haukkumista ja valehtelua kaikesta miten entinen asukas on pilannut asuntomme. Viinaan menevä, päässä vikaa. Annan olla enkä enää oikein tervehdikään
En ole missään tekemisissä. Tuskin tunnistaisin.
Yleisesti hyvä ohje on se, että jos ei ole luottamusta, ei kannata jutella omia asioitaan muille. Toisaalta on kuitenkin niinkin, että jos haluaa tulla kuulluksi, on avauduttava ja uskallettava ottaa riski. Riskin suhteen, mitä merkitystä jollain juoruamisella on? Sehän kertoo vain siitä, että kyseiset henkilöt eivät ole kovin kypsiä ihmisiä, ehkä hakevat toisen ihmisen polkemisella itselleen jotain parempaa asemaa tms. typerää.
Onko naapurin lisäksi työpaikka sun terapeuttisi? Ap:lla ei oikein tunnu normaali ihmisten välinen kanssakäyminen ja rajat olevan hallussa.
Miksi ihmeessä kertoisin naapurille yhtään mitään asioistani?
Päinvastoin. Vanhempiin naisiin löytyy luottoa, kun taas alle kolmikymppiset ovat kaikessa pahempia. Hirveän ilkeitä alle kolmikymppisiä, jotka ovat maailman pahimpia naapureita. Terveisiä helvetistä. Väkivaltaa, juoruilua, sotkemista, paikkojen tahallista hajottamista, seuraamista. Haluaisimme tänne takaisin kunnolliset boomerit ja keski-ikäiset.
En ole missään
face2face tekemisissä
nykynaapurustoni kanssa.
Silti joku saattaa kirjoittaa
ja väittää vaikkapa 'viettäneensä
minun kanssani viikonlopun.'
Joku täysin tuntematon.
Kammottavaa. 🤨🤷
Erikoista on meno. Enpä
koskaan puolisoa tai
muutakaan ylituttavallista,
kuten casual fwb kontaktia,
naapuruston mieskaartista
ole ajatellut pokata.
Luulen/oletan tämän olevan
(20 tuhatta asukasta
tai sen alle) pikkupaikkojen
ongelma maakunnissa
plus vanhemman polven
poppoo runsaine vapaineen.
Pk:ssa olla höllötetään hillitysti.
Ei juorukulttuuria;
naapureiden yksityiset
asiat eivät sairaalloisesti
jaksa ketään kiinnostaa.
Juoruilua pidetään alimpien
yhteiskunta/sosiaaliluokkien
harrastuksena, jota
tietoisesti vältetään ja
kavahdetaan.
Jos puhun paikkakuntani asioita
ystävälleni, ei hän todellakaan
saavu tälle palstalle tai puhu
keskusteluamme eteenpäin.
Tämä on itsestäänselvyys.
Mkn ei mene eteenpäin ystäväni
kautta, mitä Savossa tapahtuu.
En koskaan kirjoita kuntamme
nimeä missään. Tästäkään en tingi. x
Osaan aika hyvin lukea ihmisiä ja heidän aikomuksiaan. On ihmisiä, jotka ovat uteliaita ja pahansuopia ja heille ei kerrota mitään tai sitten huijataan jotain korkealentoista, että saa jälkeenpäin kuulla hauskoja kauhisteluja muilta :D ja juu, ovat yleensä eläkkeellä olevia tai eläkeikää lähestyviänaisia. Sitten on niitä, joiden kanssa on mukava jutella ja vähän jopa terapoida yhdessä.
Minä en halua kertoa naapureille sairastelustani, joka ei näy päälle päin. Ja sitten ihmettelevät ja tykkäävät huonoa, kun en käy talkoissa. Kun en pysty, mutta syy ei kuulu kelleen.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Vanhempiin naisiin löytyy luottoa, kun taas alle kolmikymppiset ovat kaikessa pahempia. Hirveän ilkeitä alle kolmikymppisiä, jotka ovat maailman pahimpia naapureita. Terveisiä helvetistä. Väkivaltaa, juoruilua, sotkemista, paikkojen tahallista hajottamista, seuraamista. Haluaisimme tänne takaisin kunnolliset boomerit ja keski-ikäiset.
Meidän naapurustossa ei onneksi asu tuollaisia. Ehkä johtunee siitä, ettei tuollaisilla ole varaa asua täällä. Niillä Ulla Taalasmailla on varaa ja osaavat olla veemäisiä, uteliaita ja ilkeitä.
Mikä perkeleen juorupoliisi sinä olet?
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua kertoa naapureille sairastelustani, joka ei näy päälle päin. Ja sitten ihmettelevät ja tykkäävät huonoa, kun en käy talkoissa. Kun en pysty, mutta syy ei kuulu kelleen.
Eli sinä et hoida osuuttasi sovituista taloyhtiön hommista? Vituttaahan se.
Nuorilla on oma elämä ja aina kiire, eikä tavallaan ole kokoajan tiellä kerrostalossa, kaikki elää omaa elämäänsä. Meidänkin kerrostalossa ainoastaan eläkeläiset istuvat kaiket päivät ovien edessä. Eikä se väärin ole, en minä sitä väitä. Onhan se parempi olla ulkona ku sisällä, mutta grillipaikalla ei ole ketään koskaan, eikä siinä leikkipaikalla ylipäätään ja paikoissa mitkä on tarkoitettu oleskeluun, miksi pitää hengailla ovien edessä 24/7 pysäyttelemässä toisia?
Vierailija kirjoitti:
Maalailet asioita? Ei tuollaisten kanssa kestä olla tekemisissä.
Eikä tarvitsekaan. Olen pidetty tuttujen keskuudessa. En halua juoruilevia puolituttuja elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään sovittuja hommia vaan vapaaehtoiset talkoot. Meillä on huoltoyhtiö.
Miehet voi olla samanlaisia tai jopa kauheampia. Varsinkin jos mies on jossain PV:llä töissä tai nykyinen/entinen sotilas/tiedustelija tms. niin voi olla aikamoiset vainoharhat ja ennakkoluulot päällä varsinkin jos ryyppää usein/käyttää hui maus aineita niin voi olla kaikenlaista skitsofreniaa ja omassa päässään kuvittelee/näkee kaikenlaista mikä ei edes ole totta. Nuorilla miehillä taas ei ole elämänkokemusta ihmisistä riittävästi välttämättä ja luulee kaikkien ihmisten olevan stereotypioita ja vanhemmat miehet ovat taas sellaisia juntteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään sovittuja hommia vaan vapaaehtoiset talkoot. Meillä on huoltoyhtiö.
Ok. Siinä tapauksessa sitten iniskööt ihan rauhassa.
Maalailet asioita? Ei tuollaisten kanssa kestä olla tekemisissä.