Täs ikääntymisessä harmittaa kun ei voi enää mennä juhannusfestareille bilettää
Tykkäsin nuorena kovasti juhannusfestareista mut emmä enää kehtais sinne nelikymppisenä mennä.
Kommentit (21)
Bilettää voi hautaan asti niin halutessaan. Ei se ole mikään nuorten etuoikeus, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikset muka. En ymmärrä. Et ole vanha.
Pari vuotta sitten kävin ja festarikävijöiden ikähaitari oli noin 18-22 suurimmaksi osaksi. Mun lisäksi oli ehkä pari vanhempaa kävijää
Minä menen, siellä on paljon hoikkia nuoria kinkkuja, yksi parhaista soidintantereista. Täytän kohta 69v.
Vai niin, pian 60 v, joka voi kyllä bilettää festareilla
Oon kohta 70 ja käyn festareilla edelleen
Olet juuri niin vanha kuin ystäväsi ovat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten kävin ja festarikävijöiden ikähaitari oli noin 18-22 suurimmaksi osaksi. Mun lisäksi oli ehkä pari vanhempaa kävijää
Talvifestarilla kävit.
Se on totta että useilla kesäfestareilla alaikäraja on 18v, mutta niissä käy suuri määrä yli 50v miehiä, vanhat naiset eivät juuri lainkaan.
Alaikärajaa nuoremmat kerääntyvät sankoin joukoin alueen läheisyyteen, sen ulkopuolelle jossa kuulee musiikin, joka on myöskin hyvä soidintanner.
Jaa. Minäkin olen nelikymppinen ja aion taas pitkästä aikaa mennä juhannuksena festareille. Ei niillä yläikärajaa ole.
Jaa. Minä kävin viime vuonna 51-vuotiaana. Ei siellä ole ikärajoja. Ei kannata alkaa älyttömien oletusten antaa rajoittaa elämää. Oletusten, jotka kuulostaa ihan menneisyyden jutuilta, kuten "biletys on vain nuorille". Nykyään se on ihan kaikenikäisille.
Ymmärrän mistä puhut, mutta mieti myös että kaikki on kuitenkin vaan itsestä kiinni ja omassa päässä. Voit mennä pellepuvussa, kukaan ei oikeasti estä sitä käytännössä paitsi sinä, vaikka olisihan se aika kummaa ja erikoista. Jos et mene koska olo tuntuu liian vanhalta, niin vielä vanhempana kun olet oikeasti "vanha", mietit "hitsi, kun en mennyt sinne silloin nuorempana" vaikka teki niin mieli, ja ehkä et vanhempana enää pääsekään vaikka terveyssyistä.
Vierailija kirjoitti:
Olet juuri niin vanha kuin ystäväsi ovat
Ei tuolla ole ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
mieti kun olet 50
tai 60
tai 70
80 pääsee useimmille festareille ilmaiseksi.
Ei tuollaisten "kehtaamisten" kannata antaa elämää rajoittaa. Ikä alkaa rajoittaa juhlimista oikeasti siinä vaiheessa, kun terveys ja kunto ei enää kestä. Ehkä jossain 75+ iässä jos saa perusterveenä elellä. Ei todellakaan nelikymppisenä. Eikä viisi- tai kuusikymppisenäkään, sen ikäisethän ovat työikäisiä ihmisiä.
Nykyään muuten on ihan tavallista, että yöelämässä, konserteissa, festareilla, on kaiken ikäisiä ihmisiä. Harmaapäisiäkin. Ikäpyramidihan Suomessa on vähän sellainen, että vanhempaa porukkaa on enemmän. Ja kyllä sitten näkyy vanhempia joka paikassa melkein myös.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisten "kehtaamisten" kannata antaa elämää rajoittaa. Ikä alkaa rajoittaa juhlimista oikeasti siinä vaiheessa, kun terveys ja kunto ei enää kestä. Ehkä jossain 75+ iässä jos saa perusterveenä elellä. Ei todellakaan nelikymppisenä. Eikä viisi- tai kuusikymppisenäkään, sen ikäisethän ovat työikäisiä ihmisiä.
Nykyään muuten on ihan tavallista, että yöelämässä, konserteissa, festareilla, on kaiken ikäisiä ihmisiä. Harmaapäisiäkin. Ikäpyramidihan Suomessa on vähän sellainen, että vanhempaa porukkaa on enemmän. Ja kyllä sitten näkyy vanhempia joka paikassa melkein myös.
Juhannuksen musiikkifestareilla ei käytännöllisesti näy lainkaan tosi vanhoja, yli 40v, naisia asiakkaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhannuksen musiikkifestareilla ei käytännöllisesti näy lainkaan tosi vanhoja, yli 40v, naisia asiakkaina.
Ja mitä sillä on väliä? Itse täytän kesällä 52, ja aion käydä taas. En ole ikinä miettinyt, minkä ikäisiä ne muut on. Se on mulle ihan sama. Menen sinne kuuntelemaan musiikkia ja ottamaan kuppia. Niistä muista festarikävijöistä en ole järin kiinnostunut, olen vähän yksinäinen susi -tyyppi, joka mieluiten olen omissa oloissani. Ja minusta kaikkea voi tehdä, mitä lait ja säännöt ei kiellä, ei kannata turhaan asettaa tuollaisia kuviteltuja kehtaamisia ja kieltoja itselleen. En kehtaa kun olen niin vanha... Pöh, ihan turhaa elämän rajoittamista. Mitään kauheaa ei tapahdu, vaikka menisit itseksesi bailaamaan jonnekin missä muut on 18-22.
Ei kai se kehtaaminen estä vaan se että on perhe joka ei päästä lähtemään.
Mikset kehtaa? Tuon ikäisenä pitäisi juuri olla kertynyt sen verran itsetuntoa, että tekee juuri sitä, mitä haluaa. Itse olen sun ikäinen, ja mulla on viidet festarit tälle kesälle ympäri Eurooppaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se kehtaaminen estä vaan se että on perhe joka ei päästä lähtemään.
Me mennään mieheni kanssa festareille lapset 17 ja 18 tulee mukaan. Jos olisi ollut nuorempia lapsia niin joku olisi ihan hyvin voinut tulla hoitamaan heitä festaripäivän ajaksi.