Kun kaksi ihmistä asuu yhdessä eli on yhtäkuin perhe, niin kotityöt ja rahat on yhteiset
Jos noissa asioissa ei ole joustoa ja kaikesta pitää nipottaa, olisiko järkevämpää erota?
Kommentit (8)
Ei se ihan noinkaan ole. Mitä jos toinen vain tyhjentelee tiliä, kun on yhteiset rahat.
EI NOIN
Jokainen pari sopii keskenään, miten asiansa hoitaa. Siihen ei muilla ole mitään sanomista.
No jätättekö sen kumppanin jos vaikka sairastuu, tulee onnettomuus tms? Ei kenenkään siivellä kuulukaan elää, enkä ymmärrä sitä että mun rahat on mun rahat ja sun rahat on meidän rahat. Tai sitä ettei tehdä kotona mitään kotihommia, koska käydään töissä.
Itse en enää haluaisi alkaa leikkiä kotileikkiä, mutteipä onneksi tarvitsekaan. Minusta vaan on kurjaa kuinka joissain suhteissa näitä asioita ei tajuta, ja kumppania pidetään itsestäänselvyytenä.
Avioliitossa on puolison elatusvelvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Avioliitossa on puolison elatusvelvollisuus.
Olisi hienoa, jos liitto perustuisi YYA-tyyppiseen vapaaehtoisuuteen... Pohdin, onko avioliitossa joku jättänyt elatusvelvollisuutensa suorittamatta, kun lasten kohdallahan näin saattaa tapahtua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihan noinkaan ole. Mitä jos toinen vain tyhjentelee tiliä, kun on yhteiset rahat.
Noin vastuuton ihminen ei sovi parisuhteeseen alun alkaenkaan.
No ei rahat ole yhteisiä, molemmilla omat mutta osallistuvat kustannuksiin.