Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpirauhasen vajaatoiminnasta kysymyksiä

Vierailija
14.05.2007 |

Sain tänään verikoetulokset ja niissä näkyy ihan selvä kilpirauhasen vajaatoiminta. Oireeni - väsymys, palelu, karmivat lihaskivut, alakuloisuus, lihominen 55 kilosta 90 kiloon neljän vuoden aikana, äänen käheytyminen, hermostuneisuus - kaikki sopivat tautiin.

Kova paikka, itku pääsee. Varasin ajan lääkäriin ja koska olen lääkäri- ja sairaalakammoinen, haluaisin tietää, saanko Thyroxin-lääkityksen suoraan vai pitääkö tehdä lisätutkimuksia. Verestä on kaikki muut perustutkimukset lukuunottamatta kilpirauhasvasta-aineita tutkittu. Kaikki muut arvot ok, mutta vajaatoiminta on ehtinyt nostaa kolesteroli-arvoja rajusti.

Miten tästä edetään, aloitetaanko lääkitys ja seuraillaan veriarvoja?

Kiitokset jo etukäteen!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpirauhasarvot ja kolesteroli koholla. Nyt olen syönyt tyroksinia lääkärin määräyksestä muutaman kk ja vieläkään emme ole löytäneet oikeaa annostusta. Muita kokeita ei tarvitse tehdä kuin se verikoe, eli oon käyny 2kk välein labrassa, pian taas menossa ja tyroksin-määrää vaihdeltu eli kokeillen etsitään oikeaa määrää.

Käy kilpirauhasfoorumilla lueskelemassa niin saat paljon tietoa! Tsemppiä, ei tää oo mikään kamala asia kunhan oikea tyroksinimäärä saadaan kohdalleen :), yritän itsekin uskoa siihen.

Vierailija
2/4 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuta kummoista ole, niin ei tarvitse muuta kuin terkkaritasoista hoitoa. Eli verikokeet.

Otetaan t4v ja tsh. Jos kilpirauhanen suurentunut, niin kaulan ultaraääni.

sitten tyroksiini aloitetaan pienellä aloitusannoksella, ja kuuden viikon kuluttua labrat.

Labrakokeisiin aina aamulla ennen klo kymmentä ja tyroksiinia ei sinä aamuna oteta. Voi kestää kauankin ennen kuin sopiva annos löytyy. JOka päivä kannattaa ottaa saman kokoinen annos. eli ei vaihteluita.

OIreet alkaa loppumaan pikkuhiljaa. KAnnattaa pyrkiä saamaan tsh arvo alle kahden, se on yleensä sopiva. Mutta oireita kuunnellen. Tutustu kilpirauhas. info sivustoihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menitkö oireiden takia lääkääriin vaiko ihan sattumalta? Minkälaiset arvosi ovat?

Vierailija
4/4 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvat lääkkeet, ja ylipäätään se, että lääkkeillä apu on saatavissa (joskaan ei ihan täydellistä, mutta kuitenkin).

Minulla ollut tyroksiinilääkitys nyt vuoden verran ja olen aivan uusi ihminen verrattuna aikaan ennen lääkitystä!