Näitä ruokia kukaan ei tee itse kotona alusta loppuun: lihapullat, hernekeitto, pizza, pinaattikeitto
Kommentit (25)
Teen hernekeiton, lihapullat, pizzan ja paljon muuta ruokaa itse.
Tj50
Joo, en mää lihapulliin sitä lihaa itse tee. Se hirvi sen kasvattaa kupeillaan, ennen kuin se ammutaan, nyljetään, pilkotaan, jauhetaan ja paistetaan pannulla.
väitänpä että nykyään ei varmaan KUKAAN tee MITÄÄN "alusta loppuun". Kasvata lehmät, teurasta ne, tee lihoiksi, kasvata viljat, jauha jauhoiksi jne.
mutta lihapullat, pizzan ja pinaattikeiton kyllä teen aina raaka-aineista lähtien itse.
Mitä tarkoitat? Pitää kasvattaa nauta, omin käsin te'urastaa, paloitella, jauhaa jauheliha jne. tai kasvattaa pinaatti, käydä lypsämässä lehmä jne.?
Jep, olen kanssasi samaa mieltä, kukaan ei tuolla logiikalla tee ko. ruokia alusta loppuun.
Miksi ajattelet ettei joku tekisi pizzaa itse? Nuo muut ymmärtää koska kaupasta saa ihan yhtä hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajattelet ettei joku tekisi pizzaa itse? Nuo muut ymmärtää koska kaupasta saa ihan yhtä hyviä.
kaupasta ei todellakaan saa hyviä lihapullia. Ne teurasjätepulla ovat aivan kamalia ja haisevatkin lähinnä ketunsyötille.
Pinaattikeittoa en tee itse, en ole kyllä syönytkään sitä sen jälkeen kun lukiosta pääsin 1992.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan saa! Kaupan lihapullat on aivan hirveitä pierupalloja! Pinaattikeitto ehkä nippa nappa valmiina menisi, mutta kyllä sekin on paljon parempaa itse tehden.
Joo, ostan jauhelihan kaupasta ja teen siitä lihapullat. Pizzan teen myös itse.
Määrittele "alku" tässä prosessissa
Teen kaikki em itse, maksalaatikon ostan eineksenä
Aina teen lihapullat ja hernekeiton itse kotona alusta alkaen kunnon aineista. Ovat kyllä ihan eri tuotteita kuin kaupan einekset. Pitsaakin teen välillä, välillä tilaan pitseriasta kotiinkuljetuksella.
Vierailija kirjoitti:
väitänpä että nykyään ei varmaan KUKAAN tee MITÄÄN "alusta loppuun". Kasvata lehmät, teurasta ne, tee lihoiksi, kasvata viljat, jauha jauhoiksi jne.
mutta lihapullat, pizzan ja pinaattikeiton kyllä teen aina raaka-aineista lähtien itse.
Hirvi on itse ammuttua, sipuli ja yrtit omasta maasta, kananmuna omasta kanalasta. Pitääkö alkaa suola raaputtelemaan paidan kainalosta?
Miksi joku EI tekisi lihapullia itse? Einespullat ovat oksettavia ja lihapullat on helppo tehdä itse.
Teen joka vuosi pari kertaa luomuaineista hernekeiton, joka vaatii 2-3 tunnin valmistusajan. On aivan eri tuote kuin purkkihernekeitot. Lihapullien teko on supernopeaa ja helppoa. Samoin kaali-jauhelihalaatikon ja vaikkapa lasagnen. Eivät ole pikaruokia, mutta niitä kannattaa odottaa vähän aikaa. Broileripihvit ovat meillä pikaruokaa.
Pinaattikeittoa ei tule tehtyä, mutta pizzaa ja lihapullia teen monta kertaa kuukaudessa ja hernekeittoakin 3 - 4 kertaa vuodessa.
Teen lihapullat, hernekeiton, pizzan ja pinaattikeiton itse.
En syö lihaa niin en osaa sanoa sen laadusta mutta mies välillä tekee jauhelihasta, välillä ostaa valmiina. Hernekeittoa en tee itse kun se on melkein parempaa purkista, pinaattikeittoa ei meillä syödä kun minä olen ainoa joka siitä edes tykkää, mutta pinaattiletut ostetaan valmiina. Tehdään kuitenkin myös paljon ruokaa itse. Tänään tehtiin pitsaa itse, ja riisiä ja kiinalaista tofuruokaa tein myös itse tänään.
Vai niin.