Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näitä ruokia kukaan ei tee itse kotona alusta loppuun: lihapullat, hernekeitto, pizza, pinaattikeitto

Vierailija
24.05.2026 |

Näin se vaan menee

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin.

Vierailija
2/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen hernekeiton, lihapullat, pizzan ja paljon muuta ruokaa itse.

Tj50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mene.

Vierailija
4/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en mää lihapulliin sitä lihaa itse tee. Se hirvi sen kasvattaa kupeillaan, ennen kuin se ammutaan, nyljetään, pilkotaan, jauhetaan ja paistetaan pannulla.

Vierailija
5/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitänpä että nykyään ei varmaan KUKAAN tee MITÄÄN "alusta loppuun". Kasvata lehmät, teurasta ne, tee lihoiksi, kasvata viljat, jauha jauhoiksi jne. 

mutta lihapullat, pizzan ja pinaattikeiton kyllä teen aina raaka-aineista lähtien itse. 

Vierailija
6/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat? Pitää kasvattaa nauta, omin käsin te'urastaa, paloitella, jauhaa jauheliha jne. tai kasvattaa pinaatti, käydä lypsämässä lehmä jne.? 

Jep, olen kanssasi samaa mieltä, kukaan ei tuolla logiikalla tee ko. ruokia alusta loppuun.

Vierailija
7/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet ettei joku tekisi pizzaa itse? Nuo muut ymmärtää koska kaupasta saa ihan yhtä hyviä.

Vierailija
8/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet ettei joku tekisi pizzaa itse? Nuo muut ymmärtää koska kaupasta saa ihan yhtä hyviä.

kaupasta ei todellakaan saa hyviä lihapullia. Ne teurasjätepulla ovat aivan kamalia ja haisevatkin lähinnä ketunsyötille. 

Vierailija
9/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeittoa en tee itse, en ole kyllä syönytkään sitä sen jälkeen kun lukiosta pääsin 1992.

Vierailija
10/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan saa! Kaupan lihapullat on aivan hirveitä pierupalloja! Pinaattikeitto ehkä nippa nappa valmiina menisi, mutta kyllä sekin on paljon parempaa itse tehden.

Vierailija
11/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ostan jauhelihan kaupasta ja teen siitä lihapullat. Pizzan teen myös itse.

Vierailija
12/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele "alku" tässä prosessissa

Vierailija
13/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaikki em itse, maksalaatikon ostan eineksenä

Vierailija
14/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina teen lihapullat ja hernekeiton itse kotona alusta alkaen kunnon aineista. Ovat kyllä ihan eri tuotteita kuin kaupan einekset. Pitsaakin teen välillä, välillä tilaan pitseriasta kotiinkuljetuksella. 

Vierailija
15/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

väitänpä että nykyään ei varmaan KUKAAN tee MITÄÄN "alusta loppuun". Kasvata lehmät, teurasta ne, tee lihoiksi, kasvata viljat, jauha jauhoiksi jne. 

mutta lihapullat, pizzan ja pinaattikeiton kyllä teen aina raaka-aineista lähtien itse. 

Hirvi on itse ammuttua, sipuli ja yrtit omasta maasta, kananmuna omasta kanalasta. Pitääkö alkaa suola raaputtelemaan paidan kainalosta?

Vierailija
16/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku EI tekisi lihapullia itse? Einespullat ovat oksettavia ja lihapullat on helppo tehdä itse.

Vierailija
17/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen joka vuosi pari kertaa luomuaineista hernekeiton, joka vaatii 2-3 tunnin valmistusajan. On aivan eri tuote kuin purkkihernekeitot. Lihapullien teko on supernopeaa ja helppoa. Samoin kaali-jauhelihalaatikon ja vaikkapa lasagnen. Eivät ole pikaruokia, mutta niitä kannattaa odottaa vähän aikaa. Broileripihvit ovat meillä pikaruokaa. 

Vierailija
18/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeittoa ei tule tehtyä, mutta pizzaa ja lihapullia teen monta kertaa kuukaudessa ja hernekeittoakin 3 - 4 kertaa vuodessa.

Vierailija
19/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lihapullat, hernekeiton, pizzan ja pinaattikeiton itse.

Vierailija
20/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö lihaa niin en osaa sanoa sen laadusta mutta mies välillä tekee jauhelihasta, välillä ostaa valmiina. Hernekeittoa en tee itse kun se on melkein parempaa purkista, pinaattikeittoa ei meillä syödä kun minä olen ainoa joka siitä edes tykkää, mutta pinaattiletut ostetaan valmiina. Tehdään kuitenkin myös paljon ruokaa itse. Tänään tehtiin pitsaa itse, ja riisiä ja kiinalaista tofuruokaa tein myös itse tänään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä