Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa autistiseen burnoutiin?

Vierailija
24.05.2026 |

Oon ite vähän päälle parikymppinen nuori aikuinen kellä asperger ja adhd.  Oon saanut elämäni ensimmäisen autistisen burnoutin,  useimmat piirteet täsmää mun tilanteeseen.  Lääkäriin hakeutuminen arveluttaa,  koska oon kuullut muilta nepsyiltä että autistinen burnout tunnettaan todella huonosti terveydenhuollossa ja useimmiten kuitataan masennuksena.  Toimintakykyni on tällä hetkellä melko hyvä,  selviydyn arjesta hyvin,  jokseenkin henkisesti olo on paikoittain hyvinkin raskas.

Te keillä on tämä ollut joko itsellänne tai jollain läheisellä,  niin mikä teillä on auttanut?  Miten tätä kannattaisi lähteä hoitamaan?  Arvostan kovasti jokaista asiallista vastausta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäydyt epävakaasti. Valehtelet, harrastat holtittomasti seksiä, raivoat ja rikot tavaroita... riehut ja räyhäät.

Vierailija
2/7 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä kuormitustekijöitä arjessa sikäli kun se on mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

alota lihominen

Vierailija
4/7 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi tsemppiä sulle! <3 Mulla autto työterveyden (mehiläisen) lääkärit, hoitajat ja psykologit, suosikki oli mielialavalmentaja. Sit sain töistä vähän burnout lomaa ja päihteiden avulla rakastuin taas elämään ja sain prioriteetit takas raiteilleen. Urheilu ruokailu ja yöunet on aina kaiken a ja ö, kun saa ne muut hiljalleen loksahtaa paikalleen. Ajattelin samoista asioista ihan eri lailla. Läheisten kaa juttelu ja tajuaminen kaikki muutkin on tosi väsyneitä maailman ja valtion pelleilyyn auttoi oloa. Ei välttämättä sulla yhtään samanlainen tilanne enkä tiedä mikä just sua vois auttaa, mutta toivottavasti pääset nauttimaan ihanasta ja rennosta kesästä. 

Vierailija
5/7 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ei auta kuin elämänmuutos. palat uudelleen loppuun samoista asioista, sinun on kunnioitettava rajojasi tai et löydä jaksamista. en itse pysty autistina esim kuin osatyöviikkoon. otan mieluummin taloudellisesti takkiin kuin poltan itseni toistuvasti loppuun

Vierailija
6/7 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien rajojen tunnistaminen ja niiden kunnioittaminen on tärkeää

Vierailija
7/7 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulkeudu hullujenhuoneelle, v#tun surkimus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi