Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työttömät keksivät 4 työpaikkaa kuukaudessa joihin hakea, ellei ole kunnon koulutusta?

Vierailija
22.05.2026 |

Minä haen vaan yhtä enkä löydä mitään, en voi joka kuukausi ilmoittaa samaa henkilökohtaisen avustajan paikkaa. Taidan alkaa hakemaan vaan reilusti paikkoja, joihin ei ole mahdollisuutta ikinä päästä. 

En nyt kaipaa vastauksia "mikset ole kouluttautunut" tms.  kun ei korkeasti koulutetutkaan pääse edes hesen tai mäkkärin kassalle. 

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrafirmat, avoimet hakemukset, etätyöpaikat, jne. Kunhan jotain haet.

Vierailija
2/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme pääse töihin myöskään, mutta toisaalta opiskelu on ihan kivaa ajanvietettä ja se pitää elämässä kiinni. Jos vaan saa taloudellisesti järjestettyä, niin ei se hukkaan mene.

Mehän haetaan myös sekalaisten duunareitten paikkoja yhtä huonolla menestyksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajien avustajiksi. Aakkosjäjetyksessä avoimet hakemukset. Ja 4 kuukaudessa sisään...

Vierailija
4/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko laittaa avoimia hakemuksia? Niin mä tekisin. Lasketaanko se, jos laitat itsestäsi ilmoituksen johonkin, että tarjotaan työntekijää??

Vierailija
5/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustajien avustajiksi. Aakkosjäjetyksessä avoimet hakemukset. Ja 4 kuukaudessa sisään...

Erinomainen idea!

-ohis

Vierailija
6/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakee jonnekin vaan. Jos ei ole mitään koulutusta, niin heittelee summamutikassa jotain aputyövoima-tyyppisiä hakemuksia tai hakee vaan jotain suorittavan tason työtä tyyliin mistä tahansa. Voihan sitä hakea arkkitehtitoimistostakin vaikka siivoojan työtä. Tai pommittaa mitä tahansa kauppoja ja pikkuliikkeitä ja hakee asiakaspalvelijan työtä. Tai hakee töitä ilman että määrittää hakemuksessa mitä työtä hakee. Hakee jotain vaan.

Vierailija
7/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi hakea paikkaa, johon ei ole mahdollisuutta päästä. Työkkäri sanoo näin. Eli ei voi hakea lääkärin paikkaa jos on koulutukseltaan siivooja.

Vierailija
8/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen vahvasti kaikille työttömille, vaikkei niitä kelalle raportoisikaan. 

Vierailija
9/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisinpäin.

Hakemus ei ole työvoimaviranomaisen mielestä uskottava, jos akateeminen hakee duunarityöhön.

Etsivät syitä langettaa karensseja.

Mistä löytää haettavia paikkoja??  Ei tässä voi kiinan kielen tulkiksikaan hakea.

Vierailija
10/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakee jonnekin vaan. Jos ei ole mitään koulutusta, niin heittelee summamutikassa jotain aputyövoima-tyyppisiä hakemuksia tai hakee vaan jotain suorittavan tason työtä tyyliin mistä tahansa. Voihan sitä hakea arkkitehtitoimistostakin vaikka siivoojan työtä. Tai pommittaa mitä tahansa kauppoja ja pikkuliikkeitä ja hakee asiakaspalvelijan työtä. Tai hakee töitä ilman että määrittää hakemuksessa mitä työtä hakee. Hakee jotain vaan.

Näin ja muistat vaan laittaa hakemukseen, että haet nimenomaan kokoaikatyötä.

Vierailija
11/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä,kokeilen!

T. Ei ap

Vierailija
12/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko näin tehdä?

Vierailija
13/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä katon suurinpiirtein kaikkien ammattialojen "Muut". Eli "muut toimistoalan työt" jne. Ja toivon, ettei niille ole pääsyvaatimuksia.

Vierailija
14/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätjestelmä ihan älytön. Haetaan töitä koska haettava, vaikkei oman alan töitä ole. 

Vierailija
15/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin sinäkin, ap.

Vierailija
16/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin aivan hölmöihinkin paikkoihin, lähellä. Asenteella, mä ehkä osaisin tehdä tuota työtä.

Oman alan hommiin en työllistynyt, jos haastatteluun pääsin, niin tie nousi pystyyn..

Sitten hain järjestötyöntekijä palkkatuki paikkaa, josta ei käryäkään, mitä meinaa. Pääsin haastatteluun ja siellä sitten ns räätälöivät mulle työtehtäviä. 

Eli pääsin mielenterveysyhdistykseen töihin ns seuraneidiksi. Mun hommaa oli seurustella mielenterveyskuntoutujien kanssa. Pelata lautapelejä, kävelyitä, askarreltiin, käytiin retkillä museoissa ja ilmaiskeikoilla.. autoin kaavakkeiden kanssa, tietokoneen käytössä, yhden veroilmoituksen tein, pankkiasioita jne. 

Sen rupeaman jälkeen lähdin opiskelemaan mielenterveyshoitajaksi ja sillä tiellä oon. Olen viihtynyt.

Vierailija
17/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi hakea paikkaa, johon ei ole mahdollisuutta päästä. Työkkäri sanoo näin. Eli ei voi hakea lääkärin paikkaa jos on koulutukseltaan siivooja.

Aika haastavaa jos ei ole mahdollisuutta päästä mihinkään. Masentunut ja selkä reistailee. Ikää reilusti yli 50. Masennus oireilee niin ettei kestä mitään stressiä tai menee yöunet. Selkä on ihan OK jos ei tarvitse istua pitkään eli autoillessa max tunti ja jaloittelua + vähän jumppaa. 

Vierailija
18/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae jotain myyjän töitä ja varastotöitä? 

Minua häiritsee, ettei työpaikkailmoitussaiteilla ole kunnon hakua, mistä voisi ruksia sen, ettei paikkaan tarvitse koulutusta/työkokemusta. Sitten pitää kahlata läpi kaikkea lääkäreistä erikoisasiantuntijoihin. (Joskus toki kohdennan hakusanalla, mutta on paljon sellaisia nimikkeitä mitä ei tiedä)

Vierailija
19/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa sellaisia töitä, mihin ei vaadita tiettyä koulutusta. Esimerkiksi myyjäksi ja siivoojaksi voi käytännössä hakea kuka tahansa, jos avoin paikka on ihan johonkin perustyöhön. On tietysti sitten ihan työnantajan päätettävissä palkkaako kouluttamatonta, mutta hakea voi. Jos etsii työpaikkailmoituksista paikkoja, niin sitten kannattaa etsiä ne, missä ihan suoraan sanotaan että kouluttavat. Silloinkaan ei ole pakollista olla pohjalla koulutusta. Mitä pidempään on työttömänä, sitä todennäköisempää on se, että joutuu laittamaan hakuja paikkoihin, joihin ei tule pääsemään eikä halua päästä, mutta jotka kelpaavat silti hakuvelvollisuuden täyttämiseen.

Vierailija
20/50 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko näin tehdä?

Miksei voisi. Voihan sitä mihin firmaan vaan laittaa hakemuksen, eriasia sitten vastaavatko vai tarviivatko työntekijää.

Kansanedustajan avustajan homma ei mitään rakettitiedettä ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan