Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työtön perheetön aikuinen saada tuetun loman?

Vierailija
20.05.2026 |

Työtön tuttavapariskunta jolla on lapsi kävivät tuetulla lomalla jossain kylpylässä. Onko vain perheellisillä työttömillä oikeus tuettuun lomaan vai saavatko perheettömätkin niitä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sellaista hakea.

Lopetettu.

https://www.solaris-lomat.fi/tutustu-lomavalikoimaamme/?t=&sd=&r=&o=&tg…

Vierailija
22/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tuetut lomat on lopetettu, koska nykyään vähemmän lahjoittajia ja testamenttejä. esim. Kotilieden kummikerho lopetettiin pari vuotta sitten, jpka järjesti paljon tuettuja lomia. Samoin Sofia Mannerheimin säätiö, Ylpön säätiö jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin minä, tosin se oli joku kauhea maalaismesta eikä kylpylä. Olisi pitänyt valita paremmin, ja nyt ei enää pääse.

Loisit loman ilmaiseksi veronmaksajien piikkiin ja kehtaat saatana vielä rutista.

Eivät ne ole täysin ilmaisia vaan siinä on omavastuu ja matkat myös. Valitin vain sitä, että valitsin kohteen huonosti ja joku toinen olisi voinut tykätä enemmän, kun siellä oli sellaista vanhusten päiväohjelmaa eikä yhtään kävelyreittejä vaan vain autoteitä. Joku pariskuntakin oli joka kävi vain autolla syömässä ja nukkumassa ja viettivät päivät jossain muualla. Eivätkä vaikuttaneet köyhiltä, kuten minä.

Fitun loisrotta häpeä

Ei hävetä yhtään.

Harvoin ne roistot tekojaan häpeää.

Niin, tunnistatko edes olevasi roisto?

Vierailija
24/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaamalla selviää että kyllä voi saada, edelleen.

Vierailija
25/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin kyllä voi, mutta käsittääkseni tuetut lomat lopetettiin tänä vuonna. Ts. Uusia lomia ei enää myönnetä. 

Suurin osa tuettuja lomia järjestivät yksityiset säätiöt, ei niitä ole valtio järjestänyt

esim. Lotta järjestö. 

Nykyään eivät taide edes Veteraanien liitto kerätä rahaa? 

Vierailija
26/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nykyinen hallitus lopetti niitten rahoittamisen. Oliko ne niitä STEA-tukia, millä näitten rahoitukseen osallostuttiin.

Vierailija
27/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin kyllä voi, mutta käsittääkseni tuetut lomat lopetettiin tänä vuonna. Ts. Uusia lomia ei enää myönnetä. 

Suurin osa tuettuja lomia järjestivät yksityiset säätiöt, ei niitä ole valtio järjestänyt

esim. Lotta järjestö. 

Nykyään eivät taide edes Veteraanien liitto kerätä rahaa? 

No kyllä valtiokin on niitä rahoittanut, miksi niitä muuten olisi lopetettu säästösyistä? Kiitos vaan Petteri ja kumppanit.

Vierailija
28/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tuettuja lomia oikeasti kukaan tarvitse, kun sosiaaliturva ja jokainen saa minimitpimeentulon vähintäin ja esim. uimaliput alennettu työttömille, opiskelijoille, lapsille jne. Ja uimahalleja kaikkialla. 

Vierailija
29/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sellaista hakea.

Lopetettu.

Äitis on

Vierailija
30/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä tuettuja lomia oikeasti kukaan tarvitse, kun sosiaaliturva ja jokainen saa minimitpimeentulon vähintäin ja esim. uimaliput alennettu työttömille, opiskelijoille, lapsille jne. Ja uimahalleja kaikkialla. 

Kaikki eivät pidä uimisesta.

Vierailija
31/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin järjestöillä ja ammattiliitoilla on edelleen tuettuja lomia esim. omaishoitajille, vammaiselle, sairaille, joiden tulotaso on alentunut. 

Vierailija
32/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta kuntouttavaa voi tehdä kylpylässä kuin uida? 

Vierailija
33/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahoitus loppuu 2026 loppuun. Tälle vuodelle voi hakea jos lomaa ei ole saanut vuonna 2025 tai 2024.

Vierailija
34/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä lähellä on tällainen keskus. Siellä voi käydä kuntosalilla, harrastaa monenlaista muuta sisäliikuntaa, liikkua luonnossa ja ilmeisesti vesillä, pelata minigolfia ja olikohan vielä jotain. Eikö näillä lomilla ollut myös jotain luentoja tms. 

Vierailija
35/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä lähellä on tällainen keskus. Siellä voi käydä kuntosalilla, harrastaa monenlaista muuta sisäliikuntaa, liikkua luonnossa ja ilmeisesti vesillä, pelata minigolfia ja olikohan vielä jotain. Eikö näillä lomilla ollut myös jotain luentoja tms. 

Kyllä niissä on järjestettyä ohjelmaa, mutta ei välttämättä mitään luentoja. Ohjelman sisältö riippuu varmasti paikastakin missä järjestetään.

Vierailija
36/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän sinä ole jo tuetulla lomalla 24/7. Mitä vielä pitäisi saada?

Vierailija
37/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muinoin kylpylässä töissä. Tuolla oli paljon uussuomalaisia lomailemassa niillä tuetuilla lomilla.

Vierailija
38/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissä on kylpyjä, erilaisia saunoja, hierontoja, hoitoja esim savihoitoja, kosmetologi, kampaaja yms kylpylästä riippuen. Kuntosali ja muita kuntoilumahdollisuuksia löytyy myös.

Vierailija
39/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin muinoin kylpylässä töissä. Tuolla oli paljon uussuomalaisia lomailemassa niillä tuetuilla lomilla.

Täällä suunnalla ei. Riippuu varmaan alueesta. 

Vierailija
40/42 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin minä, tosin se oli joku kauhea maalaismesta eikä kylpylä. Olisi pitänyt valita paremmin, ja nyt ei enää pääse.

Loisit loman ilmaiseksi veronmaksajien piikkiin ja kehtaat saatana vielä rutista.

Eivät ne ole täysin ilmaisia vaan siinä on omavastuu ja matkat myös. Valitin vain sitä, että valitsin kohteen huonosti ja joku toinen olisi voinut tykätä enemmän, kun siellä oli sellaista vanhusten päiväohjelmaa eikä yhtään kävelyreittejä vaan vain autoteitä. Joku pariskuntakin oli joka kävi vain autolla syömässä ja nukkumassa ja viettivät päivät jossain muualla. Eivätkä vaikuttaneet köyhiltä, kuten minä.

Fitun loisrotta häpeä

Ei hävetä yhtään.

Harvoin ne roistot tekojaan häpeää.

Niin, tunnistatko edes olevasi roisto?

Ammattikoulusta valmistuttuani olen itseni elättänyt työllä. Senttiäkään en ole mitään elatustukia saanut, toisin kuin tällä palstalla rutisevat elämäntapatyöttömät loiset. Kehtaavat vielä valitaa kun oli huono tuettu loma tai että niitä tuettuja lomia ei enää saa. Minä olen aina omat lomani joutunut kustantamaan itse palkastani säästämilläni rahoilla. Mutta vttuile toki jatkossakin vaan saatana. Älä ihmettele jos meitä veronmaksajia alkaa enemmän ja enemmän vtuttaa tuollainen loisiva kansanosa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi