Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sairauslomalla matkustaa ulkomaille?

Vierailija
18.05.2026 |

Olen masennuksen ja ahdistuneisuushäiriön takia sairaslomalla. Tuli mahdollisuus lähteä läheisen kustantamana alle viikon ulkomaanmatkalle. Ajatuksena myös se, että matka rentouttaisi ja piristäisi. Uskallanko lähteä, siis jos työnantaja saisi tietää? 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No periaatteessa kai joo, mutta käytännössä...   Voisi verrata siihen että laki ei taida kieltää poraamasta kerrostalossa seiniä 07-22 välisenä aikana nonstop, mutta kannattaako se?

Ajattelisitko samoin jos ap:n ranne olisi murtunut ja hän olisi sen takia saikulla?

Vierailija
22/29 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Tosin ei ehkä kannata, jos on poissa töistä sen takia, ettei voi jostain syystä poistua kotoaan

Mulla on keskivaikea masennus enkä mä vain kotona ole.

Minullakin oli - kävin töissä.

Suosittelen.

En suosittele, jos ei tunne olevansa kunnossa. Itse olin kaksi kuukautta sairauslomalla ja siltikin töihin palatessa tuntui, että olenkohan valmis tähän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Tosin ei ehkä kannata, jos on poissa töistä sen takia, ettei voi jostain syystä poistua kotoaan

Mulla on keskivaikea masennus enkä mä vain kotona ole.

Eli voit ihan hyvin matkustaa 🙂

En ole ap. Olen palannut töihin kahden kuukauden sairausloman jälkeen, mutta en tee täyttä työaikaa. Todellakin matkustelen, jos siltä tuntuu.

Vierailija
24/29 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomalla voi tehdä mitä vaan jos se edistää paranemista.

Vierailija
25/29 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin luvan matkustaa ulkomaille. Sain luvan ja vakuutukset korvaa myös ulkomailla.

Vierailija
26/29 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde vaan, mutta someen ei ehkä kannata laittaa mitään.

Miksi matkustaa minnekään, jos siitä ei voi kavereille kertoa facessa?

Joo, totta.

Vierailija
27/29 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin luvan matkustaa ulkomaille. Sain luvan ja vakuutukset korvaa myös ulkomailla.

Jos työnantajalta on vakuutus, niin silloin pitää tietenkin kysyä.

Vierailija
28/29 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyys ei tarkoita, että pitää olla vankina omassa kodissa. Sama juttu kuin se murtunut ranne, johon joku viittasi aikaisemmin: jos työ sisältää tavaroiden kuormaamista, jota ei voi tehdä murtuneella ranteella, saa sairauslomaa, mutta ei se tarkoita, etteikö saisi käydä vaikka teatterissa tai kavereiden luona grillaamassa.

Vierailija
29/29 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyys ei tarkoita, että pitää olla vankina omassa kodissa. Sama juttu kuin se murtunut ranne, johon joku viittasi aikaisemmin: jos työ sisältää tavaroiden kuormaamista, jota ei voi tehdä murtuneella ranteella, saa sairauslomaa, mutta ei se tarkoita, etteikö saisi käydä vaikka teatterissa tai kavereiden luona grillaamassa.

Varsinkin kun kyse on mielenterveyden ongelmista, kodin vankina oleminen lähinnä pahentaa tilannetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme