Lapsi haukkuu rumaksi ja vanhaksi, ope kuulemma "hyvännäköinen"
Selittänyt olen lapselle että näin se elämänkierto menee, sinäkin joskus vanhenet. Tiedän etten ole hehkeä enää, mutta loukkaa suuresti kuulla tämä oman lapsen suusta. On adhd-piirteinen tämä lapsi, mutta kummastuttaa tämä kun opettaja on muka niiiin ihana. Ja ei ole mikään nuori tämä ope.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
No nyt on tylsää tarinointia.
Ole sinä hiljaa.
Voisit opettaa lapsellesi, ettei toisille ihmisille puhuta loukkaavasti, että se on rumaa käytöstä, josta toiselle tulee paha mieli.
No ei kai vanhempien kuulukaan olla mitään bimboja tai Ken miehiä.
Mistä lapselle on tuollainen puhe tarttunut? Oletko itse vertaillut tuntemiesi ihmisten tai julkkisten ulkonäköä? Voi myös tulla kaveripiiristä. Tee selväksi, ettei noin puhuta toisille.
Vierailija kirjoitti:
Voisit opettaa lapsellesi, ettei toisille ihmisille puhuta loukkaavasti, että se on rumaa käytöstä, josta toiselle tulee paha mieli.
Samaa mieltä, mutta ei mene hälle perille.
Kyllähän se sattuu. Kiva kuitenkin, että tykkää opettajastaan.
Voit myös kertoa lapsellesi, että ei tunnu kivalta kun joku haukkuu rumaksi, etenkin jos haukkuja on itselle rakas henkilö. Pyydä lastasi miettimään miltä hänestä tuntuisi jos joku rakas ihminen hänen ulkonäköään haukkuisi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lapselle on tuollainen puhe tarttunut? Oletko itse vertaillut tuntemiesi ihmisten tai julkkisten ulkonäköä? Voi myös tulla kaveripiiristä. Tee selväksi, ettei noin puhuta toisille.
En ole vertaillut, ainoastaan olen kehunut häntä kauniiksi ja hyväksi. Toki pikkusiskon kiusaamisesta joudun muistuttamaan joka päivä moneen kertaan että ei todellakaan näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vertaillut, ainoastaan olen kehunut häntä kauniiksi ja hyväksi. Toki pikkusiskon kiusaamisesta joudun muistuttamaan joka päivä moneen kertaan että ei todellakaan näin.
Mitä jos kehuisit lasta mieluummin ystävällisyydestä ja hyvistä tavoista kuin kauneudesta?
ADHD ei mitenkään toimi selityksenä kiusaamiselle ja muiden (saati oman äidin!!) rumaksi haukkumiselle. Yksiselitteisen huonoa käytöstä jota ei pidä hyväksyä. Sinun pitää laittaa rajat ja seuraamukset lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauku kakaraa vaihteeksi rumaksi, ja muistuta keneltä on geeninsä perinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniiksi ja hyväksi? Miksi?
Vedä vähemmän viinaa, tupakkaa ja huumeita, niin et rupsahda ennen aikojasi, ja pysyt terveempänä.
Onpa sinulla sisältä ruma lapsi. Ja varmaan ulkoakin. Siitä voisi muistuttaa lasta, ettei ole mikään kedon kaunein ruusu hänkään.
Vierailija kirjoitti:
Joo piti ihan pariin kertaan lukea että onko tässä jokin pointti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo piti ihan pariin kertaan lukea että onko tässä jokin pointti.
Provoa lauantai-illan ratoksi.