Mitä Jeesus merkitsee sinulle?
Kommentit (47)
Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt. Hänen välityksellään luotiin kaikki, kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvä ja näkymätön, valtaistuimet, herruudet, kaikki vallat ja voimat. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häntä varten. Hän on ollut olemassa ennen kaikkea muuta, ja hän pitää kaiken koossa.
Kol. 1:15-17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkinen opettaja, joka eli Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin.
Eli et ole kristitty jos väität Jeesusta pelkäksi henkiseksi opettajaksi!
Täytyy sanoa, että en enää usko samalla tavalla kuin aiemmin. Teologian opinnot olleet lienee osasyyllisiä, mutta itse näen hyvänä ne.
Älä vaan ryhdy pastoriksi/ papiksi!
Ei ole aikomus, homiletiikka ei ollut ollenkaan minun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vois ottaa jokainen esimerkkiä, oli jumalaa tai ei. Eli yrittäis olla mahdollisimman hyvä ja ei tuomitse.
Se ei meille Kristillisdemokraateille käy.
Kaikkea ihmisen typeryyden edestä kärsimistä. Nyt on muodikasta kehystää tämä ahtaasti vaikka eläinten alistamiseksi tai vähemmistövihaksi ikäänkuin koetettaisiin kaikin keinoin estää massoja tajuamasta mitä kaikkea tuo tyhmyys ja idiotia voi pitää sisällään. Siis sillä ei ole mittaa ei määrää kun valhe ja vääristely pääsevät niskan päälle. Hyvästä tulee silloin sekunnissa paha ja päinvastoin.
Tämä onkin pelottavin ominaisuus ihmisessä. Miten helposti hyvä saadaan kiepautettua pahaksi kun olosuhteita on pohjustettu. Tai miten helposti meitä voidaan viedä, johdatella, tuuppia, vedättää, lahjoa..tai miten vaivatonta tästä tulee, jos ihmiset menettävät tajun oikeasta. Tajun siitä minkä täytyy olla väärää. Montako vuosikymmentä tätä tajua on nyt pommitettu? Meidät tapetaan helpoiten henkisesti. Ja ehkä myös nautinnollisimmin. On niin helppo sanoa: he ansaitsivat tuon kaiken omaa ääliömäisyyttään. Mitäpä tähän vastata?
Vierailija kirjoitti:
Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt. Hänen välityksellään luotiin kaikki, kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvä ja näkymätön, valtaistuimet, herruudet, kaikki vallat ja voimat. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häntä varten. Hän on ollut olemassa ennen kaikkea muuta, ja hän pitää kaiken koossa.
Kol. 1:15-17
Luukas 10:
[21] Samassa Pyhä Henki täytti Jeesuksen ilolla, ja hän sanoi: Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra. Ylistän sinua siitä, että salasit nämä asiat viisailta ja järkeviltä ja paljastit ne lapsenmielisille. Kyllä, niin sinä halusit sen olevan, Isä.
[22] Isäni on antanut kaiken minun haltuuni. Eihän kukaan tunne poikaa paremmin kuin isä eikä isää paremmin kuin poika ja ne, joille poika haluaa isästään kertoa.
Samaa sarjaa ahdin, jahven ja joulupukin kanssa.
Minun suojelija. Kävin eileen kirkossa. Epätoivoisena olen hakenut erästä tavaraa ja tänään löytyi. Pelasti talouteni.
En mitään koska en tunne ketään sen nimistä.
Jeesus auttoi minua, kun oli vaikeaa ja sen jälkeenkin. Olen muuttunut mies
Ihailen sitä miten avoimesti taisteli fariseuksia vastaan ja puolusti ihmisoikeuksia. Ja sitten tyyppi ristiinnaulittiin.
Yhdessä lempisarjoistani, Good Omens, on kohtaus jossa päähenkilöt, enkeli ja demoni, seisovat katselemassa ristiinnaulitsemista.
Demoni kysyy: Mitä hän oikein sanoi, kun kaikki suuttuivat niin kovasti?
Enkeli vastaa: Kohdelkaa toisianne hyvin.
Ehkä hän oli hyvä tyyppi, joka opetti hyviä asioita, kuten rakastamaan lähimmäisiä. Harmi vain, että tämän maailman päiviräsäset vääntävät hänen sanansa täysin päinvastaisiksi ja julistavat homovihaa ja köyhien ruoskimista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea ihmisen typeryyden edestä kärsimistä. Nyt on muodikasta kehystää tämä ahtaasti vaikka eläinten alistamiseksi tai vähemmistövihaksi ikäänkuin koetettaisiin kaikin keinoin estää massoja tajuamasta mitä kaikkea tuo tyhmyys ja idiotia voi pitää sisällään. Siis sillä ei ole mittaa ei määrää kun valhe ja vääristely pääsevät niskan päälle. Hyvästä tulee silloin sekunnissa paha ja päinvastoin.
Tämä onkin pelottavin ominaisuus ihmisessä. Miten helposti hyvä saadaan kiepautettua pahaksi kun olosuhteita on pohjustettu. Tai miten helposti meitä voidaan viedä, johdatella, tuuppia, vedättää, lahjoa..tai miten vaivatonta tästä tulee, jos ihmiset menettävät tajun oikeasta. Tajun siitä minkä täytyy olla väärää. Montako vuosikymmentä tätä tajua on nyt pommitettu? Meidät tapetaan helpoiten henkisesti. Ja ehkä myös nautinnollisimmin. On niin helppo sanoa: he ansaitsivat tuon kaiken omaa ääliömäisyyttään. Mitäpä tähän vastata?
Ikävä kyllä joudun toteamaan omassa tapauksessani, ettei ihmisten keksimät ja johtamat uskonnot anna aina sitä suojaa, mitä ihminen haluaisi. Ja siksi UUT on kehitetty.
Itselleni oli ikävää tajuta, miten teologit eivät opeta Raamattua sellaisena kuin se on, Jumalan sanana.
Olen siis nykyisin uskonnoton, mitta omaan edelleen lujan uskon Jumalaan, Kristukseen Jeesukseen ja Raamattuun sellaisenaan, joihin toivoni perustuu.
Alkoholisti joka sai seurakseen juopporemmin, muilla meni hermo tuohon meluavaan alkkikseen niin teloittivat hänet. Ei ihme että kaverista tulikin juoppo jos äiti on maksullinen nainen.
Ei paina usko Jeesukseen kantaa sydämessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä joudun toteamaan omassa tapauksessani, ettei ihmisten keksimät ja johtamat uskonnot anna aina sitä suojaa, mitä ihminen haluaisi. Ja siksi UUT on kehitetty.
Itselleni oli ikävää tajuta, miten teologit eivät opeta Raamattua sellaisena kuin se on, Jumalan sanana.
Olen siis nykyisin uskonnoton, mitta omaan edelleen lujan uskon Jumalaan, Kristukseen Jeesukseen ja Raamattuun sellaisenaan, joihin toivoni perustuu.
Jumalan valtakunnassa opetetaan Raamattua Jumalan sanana. Etsi ensin Jumalan valtakunta, niin sen jälkeen kaikki muukin sinulle annetaan.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä lempisarjoistani, Good Omens, on kohtaus jossa päähenkilöt, enkeli ja demoni, seisovat katselemassa ristiinnaulitsemista.
Demoni kysyy: Mitä hän oikein sanoi, kun kaikki suuttuivat niin kovasti?
Enkeli vastaa: Kohdelkaa toisianne hyvin.
Ehkä hän oli hyvä tyyppi, joka opetti hyviä asioita, kuten rakastamaan lähimmäisiä. Harmi vain, että tämän maailman päiviräsäset vääntävät hänen sanansa täysin päinvastaisiksi ja julistavat homovihaa ja köyhien ruoskimista.
Jeesus ei ollut pelkkä rakkaus, vaan myös totuus.
Jeesus KÄSKI ihmisiä luopumaan syntielämästä ja tekemään parannus.
Jeesus ei ollut mikään kaikkea sallivaa hippi.
Jeesus puhui välillä hyvinkin vakavasti, ja varoitti Helvetistä erittäin paljon!
Ketä se on?