Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä kehuskelee hedelmällisyydellään. Lapsellista mielestäni.

Vierailija
04.05.2007 |

Etenkin kun ystäväpiirissämme yhdellä oli pitkään vaikeuksia tulla raskaaksi. Itse olen tullut suhteellisen helposti raskaaksi, mutta enpä ole ajatellut, että se on ylpeilyn aihe. Tämä ystävä tuo poikkeuksellisen usein esille sitä, että kaikki lapset tärppäsi ekasta kierrosta. Kerran tosin kävi ilmi, että esikoista kuitenkin " yrittivät" kahden kierron ajan. Kehtaisiko sanoa sille, että kuulostaa jotenkin säälittävältä. Tosin, jos ei ole elämässä pahemmin saavutuksia, niin jollain täytyy päteä. Voisi kuitenkin olla hienotunteinen sellaisten seurassa, jotka ovat yrittäneet lasta tuskallisen kauan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika idiootin kuvan kyllä antaa itsestään.

Vierailija
2/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sitten onkin hänen ainoa asia josta ylpeillä. Typerää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin silloin yritetty esikoista saada alulle n. 10kk kun eräs tuttu joka tiesi tämän alkoi kehuskelemaan miulle kuinka hän tulee kyllä raskaaksi heti jos haluaa. Sama ihminen tehnyt 2 aborttia ( ihan aikuisena ja omaa tyhmyyttään )

appivanhemmat paikalla yms... pakko oli poistua paikalta silloin.

JOtkut ovat vain niin helvetin tyhmiä ja ajattelemattomia

Vierailija
4/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi asioista puhua ilman että kehuu, olkoonkin niin että tärppää heti tai ei.

Vierailija
5/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se hänen itsensä ansiota ole.

Vierailija
6/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nimittäin vaikea ymmärtää, mitä siinä olisi kehumista. Jospa olet vain liian herkkänahkainen?

Eihän hedelmällisyys ole aina edes kauhean yksiselitteistä: joskus ei löydetä mitään konkreettista vikaa tai sairautta, ja molemmat voivat ehkä saada uuden kumppanin kanssa lapsia ilman ongelmaa.

Olen myös joissain ketjuissa ihmetellyt, kun moni kirjoittaa, että on ehkäisystä huolimatta tullut raskaaksi, kun " olemme niin hedelmällisiä" . Voihan ehkäisy pettää, mutta miksi se ei ole toiminut, sitähän ei välttämättä tiedetä. Jospa taustalla onkin jonkin häiriö, eikä mikään " äiti-maa-henkinen-suuri hedelmällisyys" .

Näitä miettii lapsettomuushoidot läpi käynyt, kahden lapsen äiti. Olenko hedelmällinen? Lapsia on kaksi, ovuloin ongelmitta. Lapsettomuuden syynä on endometrioosi.

Vierailija
7/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähisuvussa kaikki ovat raskautuneet todella nopeasti. Se onkin suorastaan yleinen " vitsi" , että hetihän sitä paksuksi pamahtaa, kun ehkäisy jätetään.

Toivottavasti kukaan ei ole pitänyt tätä vitsiä kehuskeluna :/

Vierailija
8/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos tärppi tulee tyyliin ekasta kierrosta, niin kyllä siitä jaksetaan muistuttaa.

2

Vierailija
9/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kuin jollakulla yllä, yleinen vitsi lähinnä että suvussa tullaan raskaaksi kun vähänkin sinne päin vilkaisee. Tästä on seurannut paljon muutakin kuin silkkaa onnea. Teiniraskauksia ja ties sun mitä. Ja ne helposti alkaneet raskaudet voivat päättyä keskenmenoihin, jne. Ehkä se ei siis välttämättä ole mitään kehuskelua, eihän sitä tiedä mitä kaikkea muuta tilanteeseen liittyy. Ja kääntäen: ei koko maailma voi pyöriä senkään mukaan, että jotkut eivät voi saada lapsia ollenkaan, tai se on heille vaikeaa. Eli kohtuus kaikessa... lienee paras.

Vierailija
10/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lapsellisille. Lapsettomien kanssa on hyvä olla varovaisempi, kun koskaan ei tiedä, että ovatko yrittäneet lasta ja siksi tuskaisia. Eihän olla kateellisia toisen lapsilykystä!? Ollaan vain iloisia ja onnellisia, kun jollakin on raskautuminen sujunut niin helposti. Seuraa kertojan ilmettä, ehkä hän on itsekin iloinen tapahtuneesta ja hieman hämillään? ihmeissään? Iloitse hänen kanssaan, jos suinkin voit. Ja onhan elämässä muitakin iloja ja suruja jaettavaksi.

T. Kaksi kertaa ekasta yrityksestä raskaaksi tullut

Vierailija
11/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eihän olla kateellisia toisen lapsilykystä!? Ollaan vain iloisia ja onnellisia, kun jollakin on raskautuminen sujunut niin helposti.

En ole yhtään kateellista ja katkeraa tyyppiä. Siksi minulle itselleni oli valtava järkytys, kun huomasin kadehtivani helposti raskaaksi tulevia ja olevani katkera raskausuutisia kuultuani.

Olen tehnyt kaikkeni etten näitä tunteita tuntisi, mutta niille ei vain voi mitään, vaikka tiedän ettei toisten lapset ole minulta pois.

Tässä asiassa pelataan kuitenkin niin isoilla panoksilla etten pysty vertaamaan niitä muihin elämäni tragedioihin (joita niitäkin on ollut).

t. tahattomasti lapseton

Vierailija
12/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka lapsi ehköisystä huolimatta ja toinen syntyi sitten vuoden kuluttua esikoisesta.

Yleensä jos joku tulee kommentoimaan jotakin perhanan tyhmää kuten että " teillähän on putki päällä, heh heh" niin saatan leiskauttaa takaisin että " joo, ei tarvii kuin miehen kanssa samalla tuolilla istua" !.

Eli minulle se on vitsi jota viljelen lähinnä idioottien keskuudessa jotka ovat ensin sanoneet minulle jotakin loukkaavaa.

Vierailija
13/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloksena 6 lasta, kaikki heti tärpänneitä kun ollaan edes aloitettu " miettimään" lasta.

Älä ota kehuna, vaan ihan toteamuksena. Ei hänellä varmastikkaan ole ollut ajatuksena loukata sinua.

Vierailija
14/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla raskaaksi käsittävät näitä asioita väärin.

Meidän suvussa on myös lentävä vitsi, että ei tartte kuin nähdä miesten kalsarit ja raskaana. Suvussa on myös paljon teiniraskauksia ja serkkuja sekä serkkujen lapsia on suuri liuta.

Vierailija
15/15 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia joskus heittää huulta siitä, että kalsareiden pesu riittää. Kyllä minä kaverini tunnen niin hyvin, että huomaan milloin hän jollain asialla ylpeilee. Eikä se satuta minua, siitä ei ole kyse.

ap