Pesukone ei usein meinaa lähteä linkoamaan
Näyttäisi kuin se rumpu heiluisi liikaa ja siksi ei linkoa. Onhan pesukone kohta 10v vanha ja luin että jotkut iskunvaimentimet voi olla vaihtokunnossa. Voiko tuollaiset helposti vaihtaa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kaksi asiaa mikä pistää koneen meluamaan lingotessa on , kone vinossa taikka liikaa pyykkiä rummussa.Pitää muistaa että toiset vaatteet imevät vettä enemmän kuin toiset ja silloin alkaa kone kolista.
Tai koneen vikaantuminen. Luulisi että ap olisi 10 vuodessa oppinut jo käyttämään konettaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla pimeni ohjelmakortti, uusi olisi maksanut Suomessa 160€ . Sain kumminkin tilattua Saksasta ja maksoi 28€ hyvin on pari vuotta toiminut.
Miten osasit tietää syyn ja miten osasit vaihtaa ohjainkortin?
Vierailija kirjoitti:
Jos rumpu heiluu liikaa niin se on epätasapainossa eikä siksi aloita linkousta.
Ja epätasapaino johtuu siitä että on liian vähän pyykkiä, kone ei pysty tasapainottamaan sitä vaikka yrittää monesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikaa painoa.
Tai liian vähän
Liian vähän pyykkiä, rumpu kyllä tasapainottuu vaikka sinne olisi työnnetty liikaa mutta jos on liian vähän niin väkisin jää epätasapainoon eikä linkoa
Vierailija kirjoitti:
Pesukonetta ei kannata korjata jos vikaa on. Maksaa 100 euroa pelkkä tutkiminen mikä vika siinä on. Sama kun läppäreissä. Huoltoliike olisi ottanut 150 euroa pelkästä vian etsimisestä ja kun läppäri on 400 euroa maksanut niin kannattaa ostaa uusi. Sama pesukoneessa 400 euron konetta ei kannat korjata.
Mä oon korjauttanut 2 kertaa mun 20v vanhaa pesukonetta, viimeksi nyt tammikuussa. Mutta mulla ei olisi enää varaa ostaa näin hyvää konetta uutena, niin maksoin sen 270 euroa ( 2 käyntiä + uusi osa hajonneen tilalle).
Seuraavaksi taidan ostaa uuden halpiksen, jos vielä jotain rikkoontuu. Voi myös olla, että en enää kauaa saa uusia osia museokoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rumpu heiluu liikaa niin se on epätasapainossa eikä siksi aloita linkousta.
Ja epätasapaino johtuu siitä että on liian vähän pyykkiä, kone ei pysty tasapainottamaan sitä vaikka yrittää monesti.
En pese vajaita koneellisia vaan täytän aina niin että päälle jää käden mentävä tila. ap
Mulla on zenz merkkinen kone. Maksoi joku 250 euroa ja kestänyt nyt 5 vuotta.
Meillä oli kans alusta saakka tuollainen kone, että joku yksittäinen huppari oli pesussa eikä kone lähtenyt linkoamaan, vaan jurnutti.
Mää sitten aloin tuollaisissa tilanteissa avata luukun ja puristaa hupparista niin paljon vettä kuin pystyi. Sitten se suostui linkoamaan, kun huppari keventyi