**EX-HAAHUT VAPPUVIIKKOON**
[color=limegreen][size=3]♥ ♥ ♥EX-HAAHUILIJAT♥ ♥ ♥[/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
[color=limegreen]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=violet] LA 1.5[/color]
[b][color=limegreen]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=violet] LA 17.5[/color]
[b][color=limegreen]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=violet]LA 19.5.07[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=violet] LA 12.6[/color]
[b][color=limegreen]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=violet] LA 26.6[/color]
[b][color=limegreen]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=violet] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=violet] LA 25.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=violet] LA 6.8.[/color]
[b][color=limegreen]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=violet] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=violet] LA 30.8.[/color]
[b][color=limegreen]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=violet] LA 13.9.[/color]
[b][color=limegreen]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=violet] LA 16.9.[/color]
[b][color=limegreen]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=violet] LA 23.9.[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36,lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2.[color=violet]LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.
ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=violet] LA olisi marraskuun alussa.[/color]
[color=limegreen]♥ [/color][color=limegreen] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=limegreen] ♥[/color]
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=darkgreen]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=purple]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=purple]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=darkgreen]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=darkgreen]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=purple]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=purple]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=darkgreen] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=purple]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=darkgreen] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=purple] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=purple] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=darkgreen] poika[/color], 4320 g ja 53 cm
[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=darkgreen] poika[/color], 2890 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=darkgreen] poika[/color], 3700 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] titi75 [/color][/b] 3.3 [color=darkgreen] poika[/color], 3210 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] mami-74 [/color][/b] 6.3 [color=darkgreen] poika[/color], 4325 g ja 53,5 cm
[color=6959cd][b] eka-vekara [/color][/b] 9.3 [color=purple]tyttö[/color], 3285 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] Lizie [/color][/b] 11.3 [color=purple]tyttö[/color], 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=6959cd]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa.[/color]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
Kommentit (30)
Pirpaliinan vauva kuulumisia tulin kurkkailemaan, ei vieläkään mitään?
Omat kuulumiset, tukevasti yhtenä kappaleena ja ei mitään tuntemuksia synnytyksestä, että tässä sitä jännäillään tuleeko nopea lähtö vai meneekö vielä pitkäänkin. Rauhallinen mieli kyllä ja huomiseksi vieraita tulossa, että liikaa ei ehdi miettimään.
DreamOne: kestovaipoista: älä nyt täysin lannistu monista vaihtoehdoista. Itse sanoisin monia vaippasysteemejä nähneenä, että kestoissa on monta hyvää vaihtoehtoa, eli ei sieltä sitä yhtä täydellistä tarvitse löytää. Pienellä vauvalla noita vaippoja on helppo opetella käyttämään, kun ei vielä niin paljon pissaa, niin imukyvyllä ei ole niin väliä. All-in-one vaipat helpoimpia, vain kuivumisajan pituus on miinuksena. Hanki nyt jotain kokeiltavaksi, ja sitten vauvan synnyttyä lisää niitä mistä tykkäät, helpompaa se niin on, kuin kerrasta yrittää vaihtaa kestoihin. Helpoimmalla pääset, kun et stressaa asiasta kokeilet vain monenlaisia, vaikka sitten ulkonäön perusteella, jos muuten et osaa valita!
Olen kyllä sitä mieltä, että ennen vauvan syntymää ei kannata hurjaa määrää valmiiksi haalia, ainakaan uutena kun aika arvokkaita ovat jos jäävätkin käyttämättä. Muutamia erilaisia niin pääsee kokeilemaan mikä itseään miellyttää. Helppo niitä on sitten vaikka netistä tilata kun keksii mitkä on itselle mieluisia.
Meillä on pienelle kaapissa harsot ja villa- ja muovikuoria odottamassa. Esikoisen kohdalla totesin meille sopivimmaksi ja edulliseksi, kun harsot ja lisäimut menee koko vaippaiän, mutta jos ei harsojen taittelu innosta niin sitten ei kannata valita tuota systeemiä.
Jos kaipailet jotain neuvoja niin mielelläni kerron omista kokemuksista. Eri vaippamerkeistä en tiedä paljon, kun olen itse ommellut meidän vaipat.
Rohkeasti vain kokeilemaan! Vaikka vaan välillä käyttäis, silti on hyötyä ympäristölle ja kukkarolle!
-Limetti rv 39+5 niin toi meidän laskettuaika jossain vaiheessa siirtyi 2.5. eli ei vielä huomenna:)
Lyhykäisesti tosiaan, hyvät vaput! Ja kiitos munkinpaistovihjeistä. Ajattelin kokeilla itsekin tosin varmaan vasta huomenna pojan päiväuniaikaan (2v 4kk ei ehkä ihan paras joskin taatusti innokkain apuri kuuman öljyn kanssa..??).
LIMETTI me ajateltiin että poika pärjäisi jo syksyllä ilman vaunuja, tai seisomalaudalla. Ellei sitten kauheasti loukkaannu kun vauvalle annetaan HÄNEN VAUNUNSA.... argh. No, ainakin nyt jo mietti ääneen että " äitin masusta putkahtaa vauva" ... ja siirtyi ihan ongelmitta " isojen poikien sänkyyn" kuten lastensänky-idea hänelle myytiin. Olikin pitkään pinniksessä mutta ei raaskittu ottaa poiskaan kun viihtyi niin hyvin varpaat pinnoja vasten nukkuessaan.
Mutta nyt siis töistä kotiin ja vapun viettoon, vihdoinkin. Kaikille oikein hyvää vointia ja etenkin tsemppiä synnytykseen niille joilla se on jo ajankohtaista (kyllä aika tosiaan rientää)!
t Joululahja rv 22+4
Kohta alkaa munkkitaikinan leipominen, kunhan mies tulee kaupasta munien kanssa. Eilen tietysti unohtui, että kaupat menee aikaisin kiinni.
Joululahja: meillä myös meni tosi kivuttomasti tuo isoon sänkyyn siirtyminen tuossa pari kuukautta sitten. Aluksi lapsi ei edes tajunnut unien jälkeen tulla sieltä itse pois, vaan huuteli niin kauan, että joku tuli hakemaan:)
Ihanaa kun kohta tulee vieraita ja koko päiväksi kivaa tekemistä!
-Limetti rv39+6, hui huomenna tulee täyteen 40!
Ja paluu arkeen koittaa taas. Kylläpä olikin vaikeeta lähteä aamulla töihin, kun olin 4 päivää vapaalla...no, onneksi kohta on taas viikonloppu :-)
PIRPALIINAN kuulumisia odotan minäkin innolla :-)
LIMETILLÄKIN eräpäivä on sitten tänään! No, eipä enää kauaa mene, vaikka päiväkin voi tuntua pitkältä...kiva, että olet jaksanut vielä puuhailla viimemetreillä vaikka mitä :-)
JOULULAHJA: kiva, että esikoinen otti uutisen hyvin vastaan! Niin meilläkin molemmat jo odottavat innolla uutta tulokasta. Käytiin eilen katsomassa ystäväni 3vkon ikäistä tyttöä ja varsinkin kuopus (tyttö) oli ihan myyty :-) Halusi tarkkaan katsoa, kun vauvalle vaihdettiin vaipat ja häntä imetettiin. Olimme kyllä miehenikin kanssa ihan myytyjä, oli niin suloinen!
Joopa joo, työmopo on vähän hukassa, mutta ehkä se tästä. Oma napa voi muuten hyvin, vaikka eilinen ulkoilu taas kostautui tänä aamuna liitoskivuilla. Mutta muuten olo on pyöreä ja hyvä!
-Ultsi + Lahja 20+5-
Ensin kuulumisia odotteleville: ei ole meidän vappupallo tuosta mihinkään poksahtanut. Plääh! Odottavaisella mielellä olen bongaillut kipeitä supistuksia ja veristä limaa (jonka nyt oletan olevan viimeiset rippeet siitä kuuluisasta limatulpasta), samalla kärsien kroonisesta ripulista ja nyt myös ruokahaluttomuudesta. Ei sillä ettei kaikki ole jo yritetty niin mukkulaisista hiekkatieajeluista seksiin, mutta ehkä vauva vain päättää syntyä sitten aikanaan. Ja mikä helpotus, että on kaikki nämä viikot kerännyt voimia elämään kohdun ulkopuolella! Nyt ei ollenkaan ota niin paljon päähän tämä olotila, kun tietää, että masua ei sitten saa enää takaisin. Varasin jo neuvola-ajankin huomiselle. Olen ajatellut, että lähtö on niin lähellä, etten kerkiä sielläkään enää näyttäytyä, mutta nyt alkaa tuntua, että olisihan se ihan hyödyllistä käydä näyttäytymässä. Poliaika on kuitenkin vasta rv 40.
Vappu meni ihan kotioloissa. Kuopuksella on nyt vesirokkoa ja aika kurjahan tuolla taitaa olla. Ilmapalloja ja pikku herkuttelua, siinähän tuo meni.
Saa nähdä onko Limetti meistä se seuraava, joka jakautuu...
Joululahjallahan on mennyt hyvin tuo isonsisaruksen psyykkaaminen. Meillä isosisko odottaa nyt pikkusiskoa ja otti uutisen toisesta pikkuveljestä vähän nahkeasti. On yritetty lahjoa tyttö ajatuksella omasta huoneesta, kun pikkuveljet muuttavat samaan huoneeseen. Haluaa keijuhuoneen, johon ei poikia voikaan sitten laittaa... :)
Tällaista täällä... Kyllä mä ilmoittelen viimeistään sitten kun tullaan nyytin kanssa kotiin, jos niin äkkilähtö tulee.
Pirpaliina ja Manu 37+5
Limetti: Vai ei siellä olla vielä jakaannuttu! Sitä kovasti odotellessa! Kiitos paljon kestoiluvinkeistä, juuri tuollaista tietoa kaipasinkin! Ja juurikin noin, että ei heti sanota että tämä on kyllä paras vaihtoehto ja toinen taas sanoo että ei kyllä se on tämä vaihtoehto. Menin ihan sekaisin siellä tapahtumassa kun jokainen myyjä kauppaa tietenkin omiaan ja moittii muita vaihtoehtoja. Tuo onkin hyvä vinkki, että kokeilee muutamaa erilaista ja päättää sitten mikä meille on sopivin. Itse viehätyin tosi paljon all in one-vaipoista, miinuksena tietenkin tuo kuivumisaika. Mutta niissäkin eri osia pystyi irrottelemaan, mikä lyhentää kuivumisaikaa. Kalliitahan nuo all in onet tosin ovat. Toinen mikä viehätti muita enemmän oli taskuvaippa. Sekin tuntui aika helpolta käyttää. Harsot taas tuntuu hieman etäiseltä ajatukselta, tuntuu että en jaksaisi sitä taittelua eikä mulla ole minkäänlaista abstraktia hahmotuskykyä. Ja ne villapöksytkin tuntuu kesävauvalle aika ikäviltä, vaikka myyjät vakuuttivatkin että ei ne niin hiostavia ole. Montako kappaletta suosittelisit mitäkin vaippaa alkuun kokeiltavaksi? Voisin tosiaan tilailla muutaman kokeilukappaleen näin alkuun, jotta pääsen hommasta hieman jyvälle. Tuo ekologisuus ja tietenkin talouspuoli viehättävät ajatuksena kyllä! Ja onnea onnea kovasti neljänkympin poksumisesta!
Ultsi: Mullakin on ollut hieman vaikeaa siirtyä normaalirytmiin pyhien jälkeen, varsinkin kun töitä on niin vähän jäljellä. Eli täälläkin työmopo on huristellut muille maille :D Ja oih, vastasyntyneet on niin iiiiihania. Varmasti olitte myytyjä koko porukka!
Pirpaliina: On se vaan niin hassua että monta kymmentä viikkoa pelättiin että milloin se teidän vappupallo poksahtaa ja nyt kun se sitten saisi alkaa poksahdella, niin joudutaan odottamaan. On tämä elämä ihmeellistä. Mutta ihana juttu tietenkin että teillä kaikki sujui loppujen lopuksi hyvin, vaikka uhkakuvia ennenaikaisuudesta olikin ilmassa!
Joululahja: Hienot viikot teilläkin, mahtavaa!
Omaa naperoista: Meillä oli eilen ensimmäinen perhevalmennus. Oli aika jännittävää. Terkka näytti demonstroiden nukella miten se vauva sieltä lantiosta ulos puskee ja meitsi oli ihan vihreänä koko ajan :D Minulla on aina kaikki venytyksetkin jumppatunneilla ja terveystiedossa kaikki lihasten kuvat yms. tehneet tosi pahaa. Ajatus siitä kuinka lantio venyy ja häpyluut antaa periksi on kyllä tosi ilkeä, hui! sanoin miehellekin, että ei minua se synnytys pelota tai ällötä, en vain halua tietää mitä siellä alapäässä oikeasti tapahtuu. Tieto lisää tuskaa :D Kahdella seuraavalla kerralla mies ei pääsekään mukaan, koska hänellä on tenttiputki päällä. Mutta kahden viikon kuluttua hän tuleekin jo pysyvästi kotiin, ihanaa! Ja oma napakin ( . ) voi oikein hyvin!
Mukavaa viikon jatkoa toivottelevat D.O ja nappula 28+1
Tulin vaan kertomaan, että tämä mamma taitaa tänään synnyttää, sellaiset olis fiilikset. Kuusi tuntia nyt supistukset jatkuneet koko ajan tihentyy ja kipeytyy. Että jos ei minusta kuulu niin olen varmaan synnyttämässä. Vähän hirvittää, mutta onneksi tässä ei ole sellaista aikalisä nappia niin täytyy vain odotella mitä tuleman pitää.
Pirpaliinalle kovasti jaksamista vaivojen kanssa, toivon tosiaan vähän nopeampaa toimintaa kuin sinulla!
-Limetti 40+1
Limetille peukutukset matkaan! Itse en tosiaan kuutta tuntia enää uskaltaisi odottaa kotona, jos tosiaan noita supistuksia tulisi kipenevään tahtiin. bd
DreamOne: oikein piti kaksi kertaa katsoa nuo raskausviikkosi! Kohtahan se loppusuora häämöttää sielläkin!
Helga on toinen jonka odotusta olen myötä jännittänyt. Kuumeiltiin silloin syksyllä samaan aikaan ja nyt sinullakin on jo suht " turvalliset" viikot!
Jokainen ex-haahu on vauvansa ansainnut!!! Ja täytyy sanoa, että tämän parempaa vertaistukea ei odotukselleen voi enää saada.
Ja sitten ommoo nappoo: kävin tosiaan neuvolassa tänään ja sielläkin neuvolantäti ihmetteli, miten ihmeessä voin olla niin paljon auki, vauva niin paljon laskeutunut ja supistuksia tullut niin tiuhaan, ja silti en ole vielä synnyttänyt. Kuulema kaikkien teorioiden vastaista, kun läheskään kaikilla ei ole samaa tilannetta vielä synnytyssalissakaan. Vauva lepäilee kuulema alempana, kuin mitä täti oli koskaan kenelläkään tavannut! Muuten kaikki oli hyvin. Taas yksi synnytystä enteilevä oire löytyi: RR 122/84, mikä on mulle aika korkea. Yleensä yläpaine on ollut siinä alle 110. Vielä ei kuulema noi lukemat hälyytä mitenkään. Hemppa oli laskenut taas 113, joten rautakuuri ei liene pahitteeksi. Synnytyksessä tulee sitä verenhukkaa kuitenkin jonkin verran.
Tämmöistä... Mukavaa viikonlopun odotusta!
Pirpaliina ja poksuvat viikot 38+0
Limetille kovasti peukutuksia ja onnea!! Olipas uutinen, ihanaa! Tervemenoa ja tule heti kertomaan kuulumiset kun kykenet :)
Pirpaliina: Jännä tilanne sulla! Ihme kyllä ettei vauva ole lähtenyt tulemaan maailmaan, kuulostaa kyllä siltä että kaikki olisi valmiina. Toivotaan että kohtapuoliin pääset sinäkin suunnistamaan sairaalaa kohti! Ja onnea viikkojen poksumisesta, täällä tosiaan tullaan perässä hyvää vauhtia! :)
D.O.
... täältäkin kovasti peukutuksia ja tsemppiä teille joilla H-hetki on ihan käsillä! Poksahdusuutisia odotellen!
Niistä munkeista tuli muuten hyviä. Tein Koti& Keittiö- lehden ohjeella ja otin kaikki vinkit huomioon. Onneksi paistoin sitten jo wappuaattoiltana (kun en malttanut enää odottaa seuraavaan päivään :D) nääs meni siinä sen verran aikaa että wapunpäivän päiväunilla olisi tullut kiire.
Meidän pikkumies on myös sitä sorttia, että huutelee sängystä kun on jano etc. Ei siis lähde toistaiseksi vaeltelemaan itsekseen. Paitsi jos herää aamulla ennen meitä (hyvin harvinaista arkisin), silloin tulee itse meidän makkariin. On se kyllä aika suloinen näky sekin, kun herää itse siihen että ovi aukeaa ja raosta killittää unenpöpperöinen 2v :)
Hmmmm... eilen luin herralle kirjaa jossa äidin masussa asuu vauva ja viimeisessä kuvassa vauva on sitten syntynyt. Siinä kohdin hän totesi että " vauva menee pois, vauva menee pois" . Ja oli kiinnostunut ainoastaan aiemman sivun junaratakuvasta. Saas nähdä miten tämä tästä etenee :P
DREAMONE vai kuka mietti sitä ettei halua tietää mitä " siellä" tapahtuu synnyttäessä? Minä olin ja olen samanlainen. Pärjäsin esikoisen suht rankaksi menneessä synnytyksessä hyvin nimenomaan sillä strategialla että tieto lisää tuskaa, ts kielsin ehdottomasti sanomasta mitään " nyt näkyy jo pää" - tyylin juttuja. Epiduraalinkin huolin sillä ehdolla, että ehdottomasti piikkiä ei näytetä eikä kukaan kerro mitä milloinkin tehdään- kätilö vain makaa päälläni etten vahingossakaan liikahda ja siinä kaikki. Hyvin meni. Hyvin se sinullakin menee :)
Eipä sitten pal muuta. Viikot kasvaa ihmeellistä vauhtia, samoin vatsa. Uteliaisuus voitti ja ensi viikolle varattiin ylimääräinen ultra jotta saadaan tietää kumpi on tulossa. Vointi on hyvä. Töihin on sen sijaan vaikea keskittyä, koko ajan vain vaikeampi...!
Voikaatteen paksusti ystävät hyvät :)
t Joululahja rv 23+0
Heissan te kaikki ihanat ex-haahulit!!!!!! Täällä ollaan ja ihan yhtenä kappaleena edelleen!!!!
Ette kuulkaa usko, mitä tää on ollut, kun en oo päässyt palstailemaan teitin kanssa!!!!!! Kone sanoi sitten sopparin irti lopullisesti ja jotui huoltoon ja netti piti virittää uudestaan yms.... sekoiluja ja siitä johtuen olen ollut täydellisessä nettipimennossa, kun en oikein muuallakaan koneelle ole päässyt!!!! On tää ollu aikamoista kärsimystä, mutta nyt helpottaa!!!!
Onnea limetille loppurutistukseen, jos lähtö on nyt tullut ja siltähän se kuulostaa!!!!!
Ja onnea pirpaliinalle hienosta sinnittelystä ja viikoista, kumpi meistä eka????? Kuulostaa kyllä sulla jo tosi hurjalta!!!!!
Mulla on huomenna taas aika äippäpolille ja katsellaan sitä luden kokoa ja ehkä sitten jo päätellään jotain päivää, jos sitlä vaikuttaa toi koko ja uskon, että vaikuttaa.....Alkaa olemaan tosi tuskaista, kun tota mittaa ei ole kuin se 154 ja sf tällä hetkellä 39, niin aika vaikeeta jo on......Todella toivon, että tää lopetetaan heti, kun vaan mahdollista ja saan pikkasen syliini!!!!
Onnea kaikille hienoista viikoista ja todellakin me KAIKKI ollaan vauvamme ansaittu!!!!!!
Nyt en rupea sen enempää kommentoimaan kaikille, kun menis ikä ja terveys, mutta olen kaivannut teitä ja ihanaa olla taas täällä ja kestää tietty vaan hetken, että päivitä päähäni nämä kaikki tapahtumat!!!! Nyt ihanaa torstai-illan jatkoa kaikille kivoille ja kaivatuille exille ja palataan huomenna!!!! Hirmuset halaukset!!!!!
-Emunainen ja ludemus 37+5-
...vaikka olenkin niiiiiiin satavarma, että takaisin vielä tullaan, niin lähdetään käymään vaihteeksi synnärillä. Supistelee n. 5min välein kivuttomasti jälleen, mutta kotonakaan en uskalla olla. Tsekataan tilanne ja huomenna ilmoittelen sitten olevani vielä kasassa.
Pirpaliina rv38+0
Pitkästä aikaa taas ilmoittelen itsestäni tännekkin.
Täällähän on monilla jännät paikat käsillä ihana H-hetki on koittanut,paljon voimia loppumetreille ja synnytykseen teille kaikille.
Mulla muisti eikun paranee:) en siis enään muista mihin piti kommentoida.... No laitan nyt kumminkin omat kuulumiset nyt tänne.
Eli tänään taas neuvolassa käyty ja kaikki oli loistavasti.
Sydänäänet kuuluivat heti kun anturin masulle pisti.
Pissa puhdas,paino noussut kuukaudessa 1kg joka on kuulemma aivan ihanteelinen painon nousu. Ja mikä ihmeellisintä, verenpaineet olivat loistavat:))Siis en ollut uskoa silmiäni,eikä muuten th:kaan.
Seuraava käynti olisi 2 viikon kuluessa, jolloin myös ensimmäinen sokerirasituskoe.
Liikkeitä olen tuntenut nyt jonkin aikaa,pientä ihanaa hiplailua.
Jokohan nyt ihan oikeesti uskaltaisi uskoa ,että meille se vauva lokakuussa tulee vihdoinkin.
Tari rv 14+6 ihanaa huomenna jo kokonaiset 15 viikkoa on täynnä:))
Pian on limetillä ja Pirpaliinalla vauvat sylissä. Ihanaa! Oikein paljon onnea ja tsemppiä vaan molemmille matkaan!
Omaan napaan ei kummempaa. Puolivälin ylitys tapahtui vapunpäivänä! Jee! Masuli on koko ajan vain aktiivisempi, tänäänkin meuhkannut masussa ihan erkkipaljon. :) Äitiä hymyilyttää.
Näin taas viikonloppuna kavereiden 8 vko:n ikäistä vauvaa ja että oli suloinen. Ihan onnesta muikeena haistelin sitä vauvan tuoksua. Onneksi meillekin tulee syksyllä vauva!
Tuutis kera Masulin rv 20+2 (Vau, ei pysty käsittämään...)
Ei ole tullut pitkään aikaan kirjoteltua. Tuntuu ettei ehdi edes koneelle lukemaan toisten kuulumisia.
Monella oli h- hetki käsillä, onnea teille tulevaan koitokseen!
Itselle kuuluu hyvää.
Pahoinvointi rupeaa pikkuhiljaa antamaan periksi, joka ilta ei tarvitse olla pää pöntössä.
Pari kertaa on ollut sellaisia tuntemuksia et niinkuin liikkeet tuntuisi, tosin ajattelin ettei ne voi vielä tuntua mutta tari kertoi tunteneensa niitä jo hetki aikaa joten voi ne sittenkin niitä olla!
Np- ultassa käyty ja kaikki on hyvin. Ihanaa nähdä pieni siellä masussa. nyt vasta tavallaan itsekkin uskoo et siellä tosiaankin on joku. Nyt on vasta osalle sukulaisista kerrottu vauvasta.
Lapsillekkin kerrottiin, vähän ne on vielä epäuskoisia. Eiköhän se siitä kun rupeaa masu kunnolla kasvamaan.
Vielä menee farkut jalkaan, tosin tiukkaa rupeaa tekemään.
Onko jollain hyvää vinkkiä netin kautta hankittavista äitiyshousuista kun tuntuu ettei kauppaa ehdi ettimään?
Eipä tässä tämän kummenpia kuulumisia, pitänee mennä ruuan laittoon.
Oikein mukavaa loppuviikkoa kaikille!!!
72oinas rv 14!
Ihan ekana:
Jösses, meinaatteko te naiset nyt kimpassa poksauttaa!!! Iiks, jänskättää Limetin & Pirpaliinan puolesta..... tsemppiä tsemppiä!!
Mulla onkin ollu hiljaisempi viikko takana, kun tuo vappu sotki suunnitelmia, eli mies kotona, niin ei kerenny nyhjätä koneella normaaliin tapaan!
Kohta painelen lääkäriin kuuntelemaan toivottavasti viimeistä tuomiota selästä.
Mulla ois vaan ens viikko enää töitä ja selkä ei oo täysin kunnossa vieläkään, ja aion pitää kynsin hampain kiinni siitä, etten enää joudu kitumaan töihin vaan kuntoutetaan tuo selkä jollain ilveellä kuntoon rauhassa.
(Hah, mitkähän ne ilveet on millä se kuntoon saadaan, kysynpähän vaan...)
Ja petturi tissit on bäk.. Voi jumankekka huomasin mun valkoisessa t-paidassa toisen tissin kohdalla vuotojäljen. Voi venäjä!!! Eli ilmeisesti nyt alkaa sit päivisinkin irtoomaan sitä tahmaa sen verran et tulee liiveistä ja paidasta läpi näkyville. =/
Liitoskipuja, vihlontaa on taas tauon jälkeen tullu tonne alakertaan ja miehen mielstä on kuulemma huvittavan näköistä, kun saatan kesken lauseen/kävelyn yms. vaipuu kaksinkerroin ja painaa molemmilla käsillä surutta alapäätä silmät kierossa ähisten...
(Tuo painaminen ei varsinaisesti auta, mut on pakko tehdä jotain, kun se sattuu niin veemäisesti sen hetken.)
Tosin viimeks sanoin äijälle, et jos tää on sun mielestä hauskaa, niin seuraavalla nauruntirskahtelulla saa aikaiseks ittelleen mustan silmän. Hää ei voi käsittää, et miten se voikin sattuu niin paljon, et lausekkin jää kesken. *miehet*
Jaahans, nyt onkin riennettävä lääkäriin tuomiolle ja pakko tulla vilkuileen nyt ahkerasti kuulumisia, et joko jo uutisia ois tullu beibi palleroisista!!
T Helga & Maris rv 26+4
Huissin jännää, eiköhän nyt jo Limetillä ja pirpaliinalla ole kääröt vieressä! :) Tai kohta ainakin..
Mulla on täälä oikein rauhallista, kun lapset meni mummulaan yöks ja mieskin on töissä.. :)
Emunainen: kiva kuulla sustakin. Tuuhan kertomaan mitä äippäpolilla sanottiin ja joko sait eräpäivän? Tai alan ajattelemaan, että sinäkin jäit samantien sisään.. :) Tsemppiä kovasti sulle, jos päivä on lähiaikoina! Ja onhan se jokatapauksessa vaikkei mitään päivää oliskaan annettu..
Tari ja 72oinas ovat päässeet kans jo kivoille viikoille.. Onnittelut siitä! :)
Ja Ultsi, Joululahja ja tuutupii ovat jo ylittäneet puolivälin! Hieno homma, onnittelut myös teille! :)
Helga: sulla ei ainakaan varmasti tuu olemaan ongelmaa maidontulon kanssa, mikä on hieno juttu, jos siis haluat imettää.. Onhan se varmaan vähän kurjaa, jos nyt jo alkaa kunnolla valumaan ja joutuu suojuksia pitää, mutta muuten hyvä homma. Mulla maito on noussu aina vasta noin 3-4 päivän kuluttua synnytyksestä ja varsinkin kuopuksen kanssa jouduin aluks antamaan lisämaitoakin.. Onneks kuitenkin sitten maidontulo lisääntyi niin, että se alkoi riittämään.. Tsemppiä liitoskipujen kanssa!
D.O. Kiva kun perhevalmennus alkoi. Se on kans yks etappi eteenpäin.. :) Mulla on siitä kun se käytiin noin 6 vuotta aikaa enkä siitä paljon muista, mutta se oli taas yks konkreettinen juttu silloin esikoisen odotuksessa ja kiva sinne oli mennä.. Harmi, ettei miehes pääse pariin seuraavaan kertaan, mutta ihanaa että kohta saat hänet kokonaan luokses. :)
Oma (.) eilen oli neuvola (nythän se onkin parin viikon välein) eikä sielä onneks ollu mitään ihmeellistä.. Paino vaan nousoo! :/ Hb oli edelleen laskenut (oli nyt 105), vaikka oon syöny pari viikkoa 1 tabu/päivä rautaa, nyt täytyy alkaa syömään sitten kahta tabua.. Sf oli 31 cm ja keskikäyrän yläpuolella mennään samaa tahtia kun tähänkin asti. Pikkuisen sydän pompotteli 153. Sen perusteella meille vois olla tulossa tyttö, tosin edelliskerralla se pompotteli 132, joten ehken ala laittamaan vielä vaaleanpunasia vaatteita valmiiksi ;).
Mukavaa toukokuun ekaa viikonloppua kaikille! :)
-sani rv 32+4
Joko poksaus uutisia, mut ei....
Voi video!!! *EmmäMikäänUteliasOO* =D
Mulle kävi eilen niin, et sain saikkulapun äippäloman alkuun asti! Se siirsi sitten sovitun kesäloman myöhempään, mikä onkin ihan jees juttu.
Mut vähä oli höntti olo tyhjentää pukukaappi, palauttaa avaimet jne.
Ja tääkin aamu on menny ihmetellessä, et joo-o, mä oon ihan oikeesti nyt virallisesti kotona, ei enää töitä, stressiä, veemäisiä ihmisiä jne.
Joten tää veepee vemppa alkaa varmaan jossain vaiheessa häiriköidä ihan urakalla teitä...Varautukaa vaan!
Sanille pikainen, juu " vakaa" aikomus on ainakin yrittää hyödyntää nää kaks möllykkää tässä rintamuksessa vauvan hyödyks...
Toivottavasti tää tosiaan enteilis hyvää tää tihkuminen ja sitä maitoo irtois riittävästi sit myös elokuussa.
Nyt toivottelen hyviä viikonloppuja kaikille ja käyn kärppänä kurkkimassa mahdollisia uutisia myöhemmin...
T Helga &Maris the öttömönkiäinen rv 26+5
Joululahja: Minäkin tein niitä munkkeja täältä saaduilla vinkeillä ja toooosi hyviä tuli! Tein vain puolet taikinasta, siitäkin tuli 20 kpl ja niitä sitten syötiin miehen kanssa monta päivää. Mutta hyvin onnistuivat ja nyt uskaltaa tehdä jatkossakin kun sai onnistuneen kokemuksen. Eiköhän se teidän isoveikka vauvan tuloon totu nopeasti eikä varmaan tuon yhden kerran reaktion takia kannata huolestua. Lapsethan usein tarvitsevat hetken aikaa asioiden sulatteluun, voi olla että hän seuraavalla kerralla ottaa jo oma-aloitteisesti vauvan tulon puheeksi. Luota vain siihen että kaikki menee hyvin, vaikka toki niitä vaikeuksiakin ja huomionhakuisuutta saattaa tulla. Kiva kuulla että säkin olet ollut tällä tieto lisää tuskaa-linjalla :D Uskoisin, että tämä on ihan yhtä hyvä linjaus kuin se, että tietää tasan tarkkaan mitä tapahtuu. Luotan vahvasti siihen että meidät on luotu tähän hommaan ja sairaalassa on niin ammattitaitoinen henkilökunta että tietävät mitä tekevät! Jee, kerro sitten ultran jälkeen miten meni ja tyydytä meidän kaikkien uteliaisuus! :D
emunainen: Olipas kiva kuulla susta!! Olitkin aika pitkään pimennossa. Eikö oo kauheeta jos ei pääse nettiin?! On sulla muhkea massu, täytyy myöntää :D Miten meni polilla, päätettiinkö käynnistysaikaa?
Tari: Onnea hyvistä neuvolakuulumisista! Ihanaa kun olet jo liikkeitä päässyt tuntemaan, juuri noilla hipaisuilla se minullakin alkoi. Nyt vauva muksii jo ihan täysiä:) Saanko kysyä että miksi sinulla on noin aikaisessa vaiheessa sokerirasitus? En muista oletko asiasta jotain joskus kertonut.
Tuutis: Onnea nyt virallisesti puolen välin ylityksestä! Hieno juttu :)
72oinas: Sinua juuri viime viikolla ajattelin ja meinasinkin jo huhuilla että missäs luuraat :) Onnea teillekin hyvistä ultrakuulumisista, mahtavaa! Ja kyllä ne tuntemukset niitä liikkeitä voi jo olla, kyllä minullakin oli jo tuossa vaiheessa jonkinlaisia tuntemuksia. Vaikka en ole aiemmin synnyttänytkään. Netistä tilattaviin vaatteisiin en osaa mitään valitettavasti sanoa, itse olen hankkinut kaikki hennesin äippäosastolta ja sitten joitain kappaleita ihan vain isompia kokoja tavallisista kaupoista.
Helga: Onnittelut loman alkamisesta! Ja tosi huippujuttu että sulla siirtyi kesälomatkin tuon saikun takia! Sulla kävi tuuri :) Tai no, eihän noita selkävaivoja kenellekään toivo, sen verran inhottavia ne on. Mutta nyt saat vain olla ja nauttia ja alkaa henkisesti valmistautumaan kunnolla vauvan tuloon. Ja iliman muuta me halutaan sut tänne kunnolla häiriköimään!! Tiedän tunteen miltä tuntuu kun liitoskipu iskee päälle, huijjui! Se on kyllä niin inhottavan tuntuista että ei mikään ihme että taipuu kaksinkerroin. Ei se ehkä ihan niin ikävältä tunnu kuin miehillä kun potkaistaan munille, mutta voithan sitä tunnetta miehellesi verrata :D Jospa ei enää naureskelisi. Mulla tulee aina noiden kipujen yhteydessä pieni pelko siitä että onkohan vauvalla kaikki hyvin. Mutta pelko menee ohi aina kun kipukin hellittää.
sani: Kiva kun säkin eksyit linjoille :) On tuonne valmennukseen tosiaan kiva mennä eikä minua nyt niin kauheasti harmita kun mies ei pääse mukaan. Olihan hän nyt ekalla kerralla ja muutkin näkivät että mulla sentäs on mies :D Voin sitten sanoa ettei mies päässyt mukaan eikä kuulosta selittelyltä :D Mulle on jotenkin kauhean suuri kynnys tehdä tähän raskauteen liittyviä asioita yksin, tuntuu että ihmiset aina ajattelee ettei tuolla ole miestä... Vaikkei siinäkään mitään pahaa ole, mun paras ystäväni odottaa tällä hetkellä yksin ja hän pärjää aivan mainiosti! Mutta tosiaan suuri syy tuohon mitä muut ajattelee-ajatustapaani on se, ettei me olla miehen kanssa naimisissa eikä edes kihloissa. Sormukseton sormi joskus tuntuu hassulta. Ja sitäpaitsi tämä naimisiinmenon lykkääminen on ollut minun toiveeni, pöh! Jännä muuten sitten kuulla kumpi teille tuli, onko sulla mitään omia tuntemuksia asian suhteen?
omaa napaa: Vietämme taas viikonloppua kaksin nappulan kanssa, ihan rentouttavaa ja mukavaa. Ensi viikko olisi vielä töitä, itse asiassa lauantaikin on työpäivä. Ja seuraavan viikon maanantai vielä virallinen työpäivä, mutta lähden työasioissa Helsinkiin. Joten lauantaina olen viimeisen kerran työpaikalla. Sitä odotellessa!
Mukavaa lauantaipäivää kaikille
toivottaa D.O. ja nappula rv 28+3
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10137346&p=3&mpage=1&tmod…
RIEMUKASTA JA MUNKINTUOKSUISTA VAPPUA KAIKILLE!!
Limetillä on jännät paikat, h-hetki on niiiin lähellä! :)
Vapunviettoon antautuvat D.O. ja nappula rv 27+5