Miten pienituloisilla on varaa koiraan?
Esimerkiksi opiskelijoilla? Opiskelija-asunnoissa on monilla koiria.
Kommentit (15)
Koira on Loinen eli elätti.
Ei tuota mitään. Ei edes työnteko maistu.
Piikille tuollaiset.
Vierailija kirjoitti:
Piikille tuollaiset.
Niin. Koiratko meidän tulevat eläkkeet maksaa ?
Et ole milloinkaan kuullut opaskoirista, poliisikoirista, huumekoirista jne? Kaikki ne tekevät työtä johon sinä et kykene. Lista niiden osaamisesta on varsin pitkä, toisin kuin sinun osaamisestasi. Viedäänkö sinut piikille?
Itselläni oli opiskeluaikana koira. On nytkin, mutta nyt olen tietenkin töissä.
Koiran hankittiin kun olin lukiossa, eli asuin vielä kotona. Sitten se lähti mun mukaani. Puhuttiin jo etukäteen, että vanhemmat kyllä auttaa tarvittaessa. Koiran vakuutuskin jäi vanhempien nimiin (ja maksoivat sen), kun niillä oli samalla yhtiöllä muutkin vakuutukset.
Vierailija kirjoitti:
Et ole milloinkaan kuullut opaskoirista, poliisikoirista, huumekoirista jne? Kaikki ne tekevät työtä johon sinä et kykene. Lista niiden osaamisesta on varsin pitkä, toisin kuin sinun osaamisestasi. Viedäänkö sinut piikille?
Kyse olikin luultavasti lemmikkikoirista.
Aivan sairasta tämä nykyinen koiravillitys.
Koiran kusta joka paikka täynnä nyt kun näkyy lumessa.
Varmaan on varaa niin kauan kun ei pamahda mitään jättilaskua eläinlääkäristä. Sitten on moni opiskelija varmaan pulassa.
Vierailija kirjoitti:
Piikille tuollaiset.
Sulle piikki aivoihin.
Vierailija kirjoitti:
Koira ei aina ole kallis joka kuukausi.
Koira on kallis satunnaisesti, ei välttämättä jatkuvasti.
Ruoka: n. 30 - 70 €/kk (pienemmillä roduilla vähemmän)
Peruseläinlääkärikulut (rokotukset): jaettuna kuukausille ~10 - 20 €
Tarvikkeet: usein kertahankintoja tai käytettynä
Jos koira on terve, kuukausikulut voivat jäädä alle 100 euroon.
Sata euroa on mielestäni pienituloiselle suuri summa.
En kans käsitä. Hankitaan lemmikki koska se on söpö. Sitten se lemmikki masentuu yksin siellä kämpässä kun omistaja on töissä tai opiskelemassa tai muissa menoissa. Kun tulee yllättäviä kuluja, ollaan ihmeissään.
Tuohon kuukausilaskelmaan joka aiemmin oli - mielestäni kyllä terveen koiran kuukausikulut ovat n. 50€. Rokotuskäynti on joka kolmas vuosi 65€, se ei paljoa kuukausille jaettuna paina. Eikä koira nyt NIIN paljoa syö, ellei ole ihan valtava. Meillä on neljä koiraa ja ne syövät kaksi 15kg säkkiä kuussa, eli maksaa yhteensä n. 100e kuussa heidän ruoka, joten yhden osuus ei ole paljoa, lisäksi jauhelihaa ja muuta herkkua, mutta 50e/kk/koira on mielestäni lähempänä totuutta.
Itse jätin koiran Prisman koiraparkkiin kun kyllästyin. Ei se varmaan siellä enää ole.
Koira ei aina ole kallis joka kuukausi.
Koira on kallis satunnaisesti, ei välttämättä jatkuvasti.
Ruoka: n. 30 - 70 €/kk (pienemmillä roduilla vähemmän)
Peruseläinlääkärikulut (rokotukset): jaettuna kuukausille ~10 - 20 €
Tarvikkeet: usein kertahankintoja tai käytettynä
Jos koira on terve, kuukausikulut voivat jäädä alle 100 euroon.