Miksi jotku pitää kananmunia jääkaapissa?
Niitähän joutuu keittämään paljon kauemmin kuin huoneenlämpöisiä munia ja energiaa kuluu turhaan ja maailma tuhoutuu!
Kommentit (17)
Öööh, ihmisjoukotko niitä pitävät jääkaapissa?
Vierailija kirjoitti:
Öööh, ihmisjoukotko niitä pitävät jääkaapissa?
Joooo ja ihmiskeijot, öööööööh!
Ööö, kyllä ne siellä ilman pitämättäkin pysyvät, öööö!!
Ei ole mennyt minuuttiakaan munien keittoon. Syön vain paistettuna ja keltuainen pysyy ehjänä jääkaapissa säilytettynä.
Pidetäänkö teillä mattoja lattioilla, ööö? Meillä ne pysyy pitämättäkin, ööööö!
Säilyy pidempään jääkaapissa kuin huoneenlämmössä.
Vierailija kirjoitti:
Säilyy pidempään jääkaapissa kuin huoneenlämmössä.
Kananmunat säilyvät parhaiten viileässä (n. +10 - 14 C) tasaisessa lämpötilassa, mutta myös jääkaappi tai huoneenlämpö käy, kunhan lämpötila ei vaihtele (ei aurinkoon tai kodinkoneiden päälle). Säilytä munat aina omassa kennossaan, tylppä pää ylöspäin, jotta ne eivät tartu hajuja ja kestävät paremmin.
Säilyy paremmin kylmässä, kun on joskus niitä melkein tipuja löytynyt kananmunasta niin en todellakaan pidä lämpimässä
Voihan ne ottaa huoneenlämpöön ennen keittämistä. Ei ole pakko jääkaapista suoraan kattilaan laittaa.
Estää niiden karkailun. Minä pidän lisäksi sen pahvikennon lukossa.
Vierailija kirjoitti:
Estää niiden karkailun. Minä pidän lisäksi sen pahvikennon lukossa.
Hauska🤣🤣🤣🤣🤣🤣
En myöskään ota riskiä, että niistä alkaisi kehittymään jotain. Jostain luin joskus, että näin voi käydä...Munat voi ottaa ennen käyttöä lämpöiseen, niin ihan hyvin toimii kypsennys yms. Leivonnassahan se lämpöön ottaminen onkin tosi tärkeää.
Meillä ainakin on jääkaapin ovessa kananmunille tarkoitettu teline kymmenellä reiällä. Toki siinä voi säilyttää keitettyjäkin munia, mutta en minä halua jotain munakennoa keittiön tasolle rumentamaan ja tilaa viemään, eli tottakai jääkaappi.
Takataskussako pitäisi pitää?
T: Urpo
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne ottaa huoneenlämpöön ennen keittämistä. Ei ole pakko jääkaapista suoraan kattilaan laittaa.
Joo, näin eivät myöskään hajoa kattilaan
Ne mahtuu sinne parhaiten.