Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää tuo taksvärkkipäivä

Vierailija
25.09.2008 |

ihme "pakko"maksamista. Jos et maksa, lapselle tulee lintsaus. Kouluun ei halua mennä, kun ei kukaan muukaan mene, ja leimautuu tyhmäksi jos menee.

Ja työpaikkaa ei oikein osaa hommata.

Ihan periaatteesta en halua että "pakotetaan" maksamaan ja osallistumaan just ttuohon keräykseen. Valitsen itse mihin ja milloin rahani annan ja paljonko.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitään opetustahan ei ole koska oppilaitakaan ei ole tarpeeksi, eli muuta puuhaillaan. Toisaalta 10 e on aika pieni raha ja se menee Madagasgarin lasten koulunkäynnin avustamiseen, eli en kyllä viittis valittaa.

Vierailija
2/9 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta isossa perheessä jossa paljon lapsia, ja 2 yläasteella, ja toinen vanhemmista kotona, se teke eyht. 20 eur, joka EI OLE pieni raha.

Ja jos lapsemme kokee kouluun menemisen välillä muutenkin kurjaksi, niin onko sitten järkeä hommata hänelle lisää aiheita joista ahdistua ja hermostua. Esim. tällä alueella asuu etupäässä sattumoisin rikkaita, joten ei varmaan moni oikeasti mene kouluun (eikä töihin) silloin - vanhemman lykkää sen rahan kouraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat voivat myös auttaa työpaikan hankkimisessa. Joissakin perheissä vanhemmat työllistävät itse lapsensa - kymppi on halpa hinta vaikka ikkunoiden pesusta.

Vierailija
4/9 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hieno tapa opettaa lapselle toisten auttamista vaikka omalla kustannuksella (=työllä). Se on tärkeä opetus ihan jokaiselle. Toivottavasti vanhemmilla on tarpeeksi älyä ymmärtääkseen tämän.

Vierailija
5/9 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita.

t. opettaja

Vierailija
6/9 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaihtoehtojahan osasit itsekin tarjota, miten tuon maksamisen voi välttää, vaikka keräyksen tarkoitushan on hyvä ja idea nimenomaan, että se raha saadaan kasaan muulla kuin kotona löhöämällä.

miksi et ole auttanut lastasi taksvärkkityöpaikan etsimisessä, jos hän ei oikein itse osaa... kauppa, kirjasto, päiväkoti, pikaruokaravintola...

Vierailija
7/9 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et joudu raastupaan eikä lapsesi huostaanottoon vaikket maksakaan.

Vierailija
8/9 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksvärkkirahat menee kuitenkin hyvään tarkoitukseen ja sen jokainen tietää. Kehtaako joku työnantaja kieltäytyä? Tietysti silloin jos on jotain turvallisuus- tai muita riskejä, mut kai jokainen yläasteelainen osaa kahvia keittää ja vaikka lakaista lattioita. Tai sit vaikka pestä ne ikkunat tai saunan.

Vierailija
9/9 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toitä oli vaikeata saada ja niiden vaihtoehdot oli suppeita.

lopulta siivoin mummoni kodin ja sain siitä rahaa.

se oli mulle iso raha, varsinkin kun siivoin hänen joka viikko saadakseni taskurahaa. En ollut lellitty ja perheeni resurssit olivat pienet.

Ihmisiä olin auttanut jo paljon. Esim. äitiäni ja sisaruksiani. Se oli multa pois koko viikon rahat