Nyt kun tiedämme, että venäjä hyökkää Suomeen 2027. Niin mitä ihan henkilökohtaisella tasolla pitäisi tehdä?
I g o r tietysti kertoo lähtevänsä pakoon, mutta me muut?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Silmien väliin Igoria jos tänne erehtyy haahuilemaan.
Sota on tulossa, pitäisikö alkaa lenkkeillä?
Missä noin lukee?
Ei ole stressiä puolustamisesta, kun en omista Suomessa ainuttakaan rakennusta.
80-vuotias äitini on suunnitellut Espanjaan muuttoa, kun miehityshyökkäys alkaa.
Itse ajattelen, että Venäjä haluaa vain Pohjois-Suomen ja Pohjois-Norjan ja miehittää ne.
Vierailija kirjoitti:
Missä noin lukee?
Ei ole stressiä puolustamisesta, kun en omista Suomessa ainuttakaan rakennusta.
Niin on. Putinin mukaan mm. Suomen rakennukset kuuluvat Venäjälle.
Putin määräsi viranomaiset etsimään Venäjän valtionomaisuutta alueilta, joihin myös Suomi kuuluu.
Määräys koskee huomattavan laajaa aluetta. Tekstin mukaan rahoitus myönnetään paitsi omaisuuden kartoitukseen nyky-Venäjällä, myös Neuvostoliiton ja Venäjän keisarikunnan alueilla.
Näillä alueilla sijaitsee useita nykyisin itsenäisiä maita, kuten Suomi ja Baltian maat.
Näissä maissa on edelleen paljon esimerkiksi rakennuksia, jotka aiemmin kuuluivat Neuvostoliitolle, sanoo pääesikunnan entinen tiedustelupäällikkö, nykyinen kansanedustaja Pekka Toveri (kok). Toverin mukaan Venäjän määräys voi tarkoittaa sitä, että se pyrkii havittelemaan näitä itselleen.
Varmaan Venäjä yrittää nyt kyseenalaistaa niiden omistajuutta ja väittää, että nämä asiat on ryöstetty Venäjän kansalta ja ne kuuluvat itse asiassa Venäjälle, Toveri sanoo.
Toverin mukaan tällaiset vaatimukset olisivat absurdeja.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010134789.html
Sine oot sellanen valeuutisten levittäjä.
Hanki hyvä kotivara.
Mene jollekin vapaaehtoiselle maanpuolustuskurssille tai kertaamaan, jos olet käynyt armeijan.
Tässä pitäisi soittaa putinille ja kysyä että voisitko mitenkään luopua hankkeesta Tuo on turhaa kun täällä ei ole mitään vietävää
Vierailija kirjoitti:
80-vuotias äitini on suunnitellut Espanjaan muuttoa, kun miehityshyökkäys alkaa.
Itse ajattelen, että Venäjä haluaa vain Pohjois-Suomen ja Pohjois-Norjan ja miehittää ne.
Itämeri on Venäjälle tärkeä. 80 % öljystä menee sitä kautta maailmalle. Kyllä koko Suomi kannattaa vallata, saa koko rannikon
Vierailija kirjoitti:
Sota-aikana ei makseta eläkkeitä ulkomaille.
Ei oikein iske, kolja - tämäkään.
Mutta hei, juo lisää! 🥱
Vierailija kirjoitti:
Tässä pitäisi soittaa putinille ja kysyä että voisitko mitenkään luopua hankkeesta Tuo on turhaa kun täällä ei ole mitään vietävää
Itämeren ranta ja no Suomi on ainoa Euroopan unionin maa jossa louhitaan mm. Uraania. Ainoa
Vierailija kirjoitti:
Kirpputori vaatteita ja kämäsiä vuokrakämppiä.
Tee nyt välit selviksi ainakin Taivaan Luojan kanssa. Sit ei ole väliä vaikka kuoliskin <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei saa rauhanaikanakaan kansaneläkettä. Ajattelen, että vanhukset pois sodan jaloista, on koko Suomen etu.
Fyysisesti hyväkuntoinen sotilas kestää rasitusta, univajetta, kylmää ja kantamuksia paremmin.
Psyykkinen kestävyys puolestaan auttaa: tekemään päätöksiä äärimmäisessä stressissä, välttämään paniikkia, sopeutumaan nopeasti muuttuviin tilanteisiin
Vierailija kirjoitti:
Sine oot sellanen valeuutisten levittäjä.
Etkö näe. Asia on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatetaan myös takavarikoida suomalaisten ulkomailla sijaitsevat rahat tililtä, osakkeista ja ulkomaiset kiinteistöt, valmiuslaki antaa siihen mahdollisuuden.
Silmien väliin Igoria jos tänne erehtyy haahuilemaan.