Uusi pesukone pesee 4,5h Mitä helvettiä?
Ja joo on TIME MANAGER, joka on aivan turha, koska kun käytät sitä niin ohjelma tosiaan lyhenee, mutta pyykinpesuainetta on lasissa sekä vaatteissa reilusti vaikka ohjelma muka valmis. Sitten on hieno EXTRA RINSE, joka tuntuu olevan myös yhtä turha, koska vaahtoa syntyy lisää näkyviin eikä edes usean uuden huuhtelun jälkeen katoa.
Kyllä on ikävä vanhaa konetta. Pesi kohtuullisessa ajassa eikä pesuainetta enää ollut näkyvissä kun oli valmis.
Tää ei kyl säästä vettä eikä sähköä. Pikemminkin lisää kulutusta, kun joudut vielä pesemään käsin ne uudelleen.
Kommentit (67)
Mulla kanssa tollanen kone. Siinä on yksi pikaohjelma, joka kestää tunnin. Pesen kaikki vaatteet sillä, noita muita ei hermot kestä käyttää.
Joku viisas on keksinyt että Suomessa on vedestä pulaa. Tai että meidän vedensäästö auttaa maailman kuivia alueita. No pian on vesi ainakin kallista kun pohjavedet myydään.
Älä nyt vaan missään taoauksessa kerro minkä merkkinen se uusi koneesi on että muut osaisivat sitä välttää jos kerran on huono...
Entäpätät jos hankkisi käytetyn taloyhtiökoneen? Kestää ikuisesti ja tunnin ohjelmalla peset suurperheen pyykit.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt vaan missään taoauksessa kerro minkä merkkinen se uusi koneesi on että muut osaisivat sitä välttää jos kerran on huono...
Älä nyt ihmeessä utele tolleen. Suomessa suomen tavoilla.
Monien laitteiden kanssa on nykyään niin, että jos haluat oikeasti hyvän, pitää ostaa todella vanha, joku 1980-2005 valmistettu, vähän laitteesta riippuen.
Uutta konetta voin harkita, jos markkinoille tulee joku 4 kertaa enemmän vettä käyttävä ja jossain 40 minuutissa 60 asteen pesun suorittava ja mielellään vielä sellaisella kytkennällä, että saa valita ottaako sisään kylmää vai kuumaa vettä.
Ehkäpä vielä vähän vähemmän pesuainetta? Mitä käytät ja kuinka paljon? Onko vesi pehmeää?
Oli miten oli, yli 4 tuntia on naurettavaa. Johan ne vaatteetkin kuluu kamalasti kun niitä noin kauan hinkataan.
Kun pitää säästää sekä vettä että sähköä niin pakko lisätä mekaanista hinkkaamista tahrojen poistamiseen.
Mun sukulaisen hankkiman pesukoneen ohjelmistot pitkiä. Juoksupojan kuvasta saa osan ohjelmista lyhyemmäksi vaikka edelleen pitkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä vielä vähän vähemmän pesuainetta? Mitä käytät ja kuinka paljon? Onko vesi pehmeää?
Oli miten oli, yli 4 tuntia on naurettavaa. Johan ne vaatteetkin kuluu kamalasti kun niitä noin kauan hinkataan.
Ainakin minun koneessa tommosessa 4 tunnin ohjelmassa ne pyykit liikkuu siellä ehkä alle pari tuntia.
Miksi vi.... ostatte tuollaisia koneita?
Vierailija kirjoitti:
Kun pitää säästää sekä vettä että sähköä niin pakko lisätä mekaanista hinkkaamista tahrojen poistamiseen.
Sehän se onkin ekologista kun kone lutkuttaa pyykkejä tuntitolkulla. Vettäkin käyttää huuhtelussa niin vähän että vaatteisiin jää väkisinkin pesuainetta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minun koneessa tommosessa 4 tunnin ohjelmassa ne pyykit liikkuu siellä ehkä alle pari tuntia.
Vähän sama kuin jossain hienopesuohjelmassa. Kone pyöräyttää kerran viidessä minuutissa pyykit ympäri, muuten ne vain lilluu vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Aikaa siinä lisätään. Liotusaikaa.
Siinä sitten kotona vakuutusyhtiöiden vankina tuon ajan, oma pikku-Sanna joka perheessä vaatimassa karanteenia
Mun kokemuksella näissä uusissa koneissa se ekopesu on paras, vaikka pitkä, mutta nää ohjelmat ovat varmasti niitä mihin on eniten panostettu, että antaa parhaan pesutuloksen.
Onneksi minulla on päältä täytettävä enkä näe missä vaiheessa on ja missä ei sitä vaahtoa, lopputuloksessa ei ainakaan ole vaahtoa ja pyykki on jo melko kuivaa, kun ohjelma loppuu vaikka en ihan täysillä linkoakaan. Eco- ja hygien-ohjelmat kestävät yli 2 1/2 tuntia, sekapyykille ja värillisille tarkoitetut ohjelmat pesevät n. tunnissa ja vartissa. 3-4 kuukauden välein pesen froteepyyhkeitä ja/tai lakanoita 95 asteessa ja kone puhdistuu samalla.
Ihanaa vihreää siirtymää, nautitaan!
Tuollaista ekopaskaa valmistajat joutuvat tuomaan markkinoille.
Toki kunnon koneita osattaisiin tehdä ja sellaisia kuluttajat haluavat mutta lainsäädäntö estää.
Hieno juttu!