Mikä tämä juttu on, että jotkut karsastavat vuokra-asujia?
En edes itse ole vuokra-asuja, mutta ihmetyttää.
Mikä on syy?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Miten se mielestäsi ilmenee?
Joissain taloyhtiössä omistusasujat ei moikkaa tai puhu vuokralla olevien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain taloyhtiössä omistusasujat ei moikkaa tai puhu vuokralla olevien kanssa.
Enpä ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta. Missä tuollaista tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä olen parissa taloyhtiössä kokenut tämän.
Jos joku on kokenut häiriöitä vuokralaisista, vaikka eri asukkaista kuin sinä, se voi heijastua epäreilulla tavalla kaikkiin vuokra-asujin leimaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monissa taloissa ihmiset eivät moikkaa naapureitaan ylipäätään. Ei ne välttämättä tiedä, että ovatko vuokralla vai millä statuksella.
En ymmärrä. Köyhävihaa. Vaikea käsittää kun vuokralla asuu niin minä (tulot 2000€/kk) ja setäni (tulot 10 000€/kk). Näyttääkin yleisesti siltä että vuokra-asumista suosii myös ne oikeasti varakkaat. Kiva vaihdella kotia säännöllisesti, eikä viitsi tuhlata aikaa johonkin huoltamiseen ja remontointiin kun vaihtoehtona on kevyt huoleton asuminen. Semmonen ylimitoitettu lukaali ok-talo maalta on enemmän keskiluokan hommaa, pakko larpata rikasta mutta kun rahat ei riitä niin niskassa on sitten vuosikymmenien valtava laina ja se korttitalo voi romahtaa minä hetkenä hyvänsä jos säännöllinen tulonlähde yskii.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on kokenut häiriöitä vuokralaisista, vaikka eri asukkaista kuin sinä, se voi heijastua epäreilulla tavalla kaikkiin vuokra-asujin leimaten.
Siinähän se huonosti käyttäytyvä naapuri on omistusasuja jos sivistys ei riitä olemaan yleistämättä kahden tai useamman täysin erillisen ihmisen ominaisuuksia yhden häirikön perusteella, kostaa viattomille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monissa taloissa ihmiset eivät moikkaa naapureitaan ylipäätään. Ei ne välttämättä tiedä, että ovatko vuokralla vai millä statuksella.
Meillä tiesi ja kun joku omistusasuja oli käynyt trimmaamassa koiransa yhteisissä saunatiloissa ja jättänyt hirveän sotkun, minua epäiltiin heti, tultiin kolkuttelemaan ovea. Minulla ei ollut pääsyä koko lukolliseen saunaan. Asuntoni oli 20m2, eikä sinne saanut tuoda lemmikkejä. Eikä minulla siis edes ollut mitään lemmikkiä. :D Luulisi että olisivat tietoisia kun meidän asunnosta ei koskaan kuulunut räksytystä, eikä minua koskaan näkynyt ulkoiluttamassa koiraa. Olisivat voineet vaikka tulla kurkkimaan ikkunasta sisään etten varmasti pidä jotain salakoiraa, kun asuimme katutasolla. Ei vissiin tullut mieleen kysyä niiltä koirallisilta omistusasujilta ja verrata jälkeen jätettyjä karvatukkoja koiriin syyllisen löytämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Sanovat "no se nyt on vuokralainen" tai toivovat, että vuokralainen muuttaa pois, tai puhuvat muuten pahaa vuokralaisesta. Ap
Hyvinvointialue irtisanoo 300 yhdellä alueella. Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Sanovat "no se nyt on vuokralainen" tai toivovat, että vuokralainen muuttaa pois, tai puhuvat muuten pahaa vuokralaisesta. Ap
No, se nyt on lyhyt mies, pikku mies
Susta puhutaan kerrostalon rappukäytävässä pikku mies, lyhyt pieni mies.
Tiedättekö sen yhden yrityksen johtajan, joka on sellainen lyhyt pikku mies.
Susta puhutaan kerrostalon rappukäytävässä kalju mies.
Ja yhdestä eläkeläisestä, se ryppyinen vanha akka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä heillä on huonoja kokemuksia näistä kyseisistä vuokralaisista. Ei se ole mitenkään ennenkuulumatonta.
Tiedättekö se ryppyinen vanha akka kerrostalossa minkä ikkunasta näkyvät ne rumat vanhat keittiökaapit.
Sitten asuu se pitkä nainen, se hongankolistaja ylimmässä kerrosksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä olen parissa taloyhtiössä kokenut tämän.
Kaikenlaista kummallista kokee omassa päässään kun antaa mielikuvituksen laukata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä heillä on huonoja kokemuksia näistä kyseisistä vuokralaisista. Ei se ole mitenkään ennenkuulumatonta.
Sulle on omistusasujana se haukkuva koira, mistä tehdään eläinsuojeluilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä ahistaa.Ovat jumissa ja jotkut vielä veloissa.
Kateellisia, vuokralainen voi lähteä noin vain kuukauden päästä, heillä asunnot ei välttis mene vaikka ilman antas.
Osa voi olla hönöjä ja luulee et ovat arvokkaampia kun heillä on maallista mammonaa.