Köyhimmille sopivat suklaakonhvehtit
Valikoimissa on edullisia suklaarasioita, jopa hintaan 18,00 € rasia.
Ei kannata väheksyä köyhien kykyä arvostaa laatusuklaita, maistuu varmasti hyvin köyhimmänkin suussa. Köyhimmillä ei ole varaa ostaa Stockmannin 50 euron rasioita.
https://www.vanhankaupunginsuklaa.fi/category/2/suklaakonvehdit
Kommentit (8)
En tiedä yhtäkään hyvää rasiaa. Ostan 25 eurolla erilaisia pieniä suklaapatukoita ja kaikki tykkää.
18 euroa per rasia on ihan liikaa meidän köyhälle taloudelle.
Fazerin moments oli ihan hyvä kun sai Lidlistä 6,99€ ennen joulua. Tänä vuonna sama rasia on 14 euroa vaikka kaakaon hinta laskenut 42%.
Ostin 42 € komvehtirasian oli sen verran pahanmakuista että annoin loput koiralle
Vierailija kirjoitti:
18 euroa per rasia on ihan liikaa meidän köyhälle taloudelle.
Joulu on kerran vuodessa, eikä noita kukaan normaali kilotolkulla mussuta.
Kuulkaas nyt, rakkaat ihmiset!
Minä olen jo sen ikäinen, että muistan ajan, jolloin konvehdit olivat oikeita herkkuja, eikä mitään pikkuruisia palmuöljyllä täytettyjä naposteltavia. Ennen vanhaan konvehtirasia oli juhlaa iso, painava laatikko, josta riitti koko suvulle jouluksi ja vielä loppiaiseenkin. Nyt kun kävin kaupassa, meinasi silmät pudota päästä: hinnat pilvissä ja rasiat kutistuneet kuin kevätauringossa kuivuva pyykki!
Ja mikä pahinta useimmissa rasioissa on nykyään sitä haitallista palmuöljyä, jota ei ennen edes tunnettu. Minä en ymmärrä, miksi hyvää kaakaovoita ei enää käytetä, vaan tilalle tungetaan halpaa ja epäterveellistä rasvaa. Eikö kukaan enää välitä siitä, mitä ihmiset suuhunsa laittavat?
Suklaa oli ennen luksusta, nyt se on kallista ja huonolaatuista. Minä sanon, että jos hinnat nousevat ja laatu laskee tätä tahtia, niin kohta ei mummo enää konvehteja osta ja se on jo iso asia, sillä konvehdit kuuluvat jouluun kuin kuusi ja kynttilät.
On se kumma, että ennen sai enemmän ja parempaa halvemmalla. Nyt maksaa itsensä kipeäksi ja saa palmuöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin 42 € komvehtirasian oli sen verran pahanmakuista että annoin loput koiralle
- Kuoliko koira jo?? ( Suklaata ei saa antaa koirille.)
Hyvä vaihtoehto, etenkin köyhille.