Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tunnu yhtään taas joululta. En pääse joulutunnelmaan.

Vierailija
09.12.2025 |

Kuuntelin joululauluja laitoin vähän korsteita. Paistoni torttuja. Ei tunnelmaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä ole joulu.  

Vierailija
2/11 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan moneen vuoteen ollut joulutunnelmaa, se nostalgia hävisi iän myötä, haluan vain nukkua ja levätä, syön luultavasti jonkun laatikon tms mut muuten yksi päivä muitten joukossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/11 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle joulutunnelma tulee menneiden joulujen tekemisteni toistamisesta. Paitsi lapsuuden, niin jopa viime vuosien joulujen. Eli perinteet ovat minulle korostetun tärkeitä joulussa. Olin jo lapsena tällainen. Halusin että kaikki tehdään aina samalla tavalla jouluisin.

Mutta jokin tekijä X siinä vielä on että tuntuu jouluiselta. Nytkin joinain päivinä on tuntunut jouluisemmalta kuin joinain toisina, vaikka olosuhteet ovat samat. Minulla on joulukuusi ja kaikkea muutakin jouluista kotona.

Sitä joulutunnelmaa joka minulla oli lapsena ja vielä parikymppisenä en enää ole kokenut aikoihin, ja se on ihan ymmärrettävää ja ok.

Vierailija
4/11 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla joulutunnelmat muuttuvat elämäntilanteiden, kodin muuttojen ja iän mukaisesti.  Uusia asioita kokeillessani on joulumieli saattanut tulla niinkin, jos joulumieltä tarvitsee ja etsii. Tutut joulut ovat jo niin tuttuja, ettei enää itsekään vakuutu niiden perinteisistä merkityksistä. Joskus voi vaan olla ja seurata muiden joulua.

Vierailija
5/11 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulutunnnelmaan pääsee jouluna eli 24.12. aikaisintaan. 

Vierailija
6/11 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää mitä se 'joulutunnelma' on kunkin mielestä. Minulla ei ole mitään erikoista joulurunnelmaa enkä haekaan sitä. 

Vierailija
7/11 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla jotain joulutunnelmaa? Jos sitä ei ole niin ei ole.

Vierailija
8/11 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi edes lunta ja pakkasta

Vierailija
9/11 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole joulukalenteria ensimmäistä kertaa IKINÄ. Olen 36 v. Jotenkin unohtui ostaa, ja mun autistiset aivot sanoo, että kun joulukuu on jo alkanut niin enää ei voinut hankkia.

Hetkittäin kuuntelen kyllä joululauluja, mutta vaikka niistä pidänkin, niin ne tuntuu silti vain "hyviltä biiseiltä", ei joululta.

Vierailija
10/11 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on vasta 9.12. Ei vielä tarvitse päästä joulutunnelmaan.

Vierailija
11/11 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään täs missään erikoisissa tunnelmissa ole. Eile hoidin opiskelujuttuja. Näytön palautus yms. Tänää viä jotai. Ei kyl jaksa tehdä paljo muuta ku pakolliset. Toki en oo vuosii ottanut mitää paineita. Ei sitä väkisin voi mitää tehdä. Edes sitä. 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi