Valtionvarainministeri: Muissa Pohjoismaissa tt-tuen ehdot ovat tiukemmat ja tuen taso matalampi
THL arvioi, että Ruotsin tasolla ja säännöillä toimeentulotuen saajia olisi Suomessa puolet nykyisestä.
Hyvä että asiaan ollaan vihdoin puuttumassa. Työttömien on vihdoin aika elättää itse itsensä myös täällä Suomessa.
Kommentit (12)
Muissa Pohjoismaissa on asiansa osaava valtiovarainministeri.
eikös täälläkin äsken puhuttu miten Ruotsissa on korkeammat etuudet?
Tämän paskahuussihallituksen sinisterit ei osaa kuin valehdella.
Keksi lisää valheita, Ruotsissa ja Norjassa huomattavasti parmpi tukijärjestelmä, ei työtöntä työnhakijaa syyllistetä kuten nyt Lama suomessa.
Purrahan voi muuttaa vaikka Ruotsiin. Kukaan ei Suomessa jää kaipaamaan.
Olisiko siksi, että palkalla ja tuilla tulee muissa maissa toimeen? Norjassa keskipalkka jotain lähemmäs 70 000e/v, matalapalkka-aloilla 40-50 000€/kk, lapsilisä 200€/kk, päiväkotimaksu 300€/kk jne.
Vierailija kirjoitti:
Muuta sinä Ruotsiin kun siellä on paremmat tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta sinä Ruotsiin kun siellä on paremmat tuet.
No en saa tukia Suomessa, enkä saisi Ruotsissa, mutta Purrasta pääsisin eroon... Toisaalta voisi olla parempi, että Purra lähtisi, mä nimittäin en aiheuta katastrofia valtiontalouteen kuten Purra...
Ruotsissa myös rikollisuus on lisääntynyt ja raaistunut. Vaikuttaa siltä että ihmiset eivät tykkää kun yritetään surmata nälkään valtion päätöksillä.
Olen jäämässä työttömäksi vuoden vaihteen jälkeen ensimmäistä kertaa elämässäni. Työuraa on takana 30 vuotta. Miksikö jään työttömäksi? Koska tämä nykyinen hallitus on kurjistanut sote-alaa.
Ilolla jään yhteiskunnan elätiksi. Nyt on muiden vuoro elättää minut.
Montako työvuotta on aloittajana takana??
Muissa Pohjoismaissa on töitä, ei tarvita toimeentulotukea.
Jjaaa, ei pidä taaskaan paikkaansa! Täyttä puppua syöttää ja joku vielä uskoo😂