Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin juuri kirjastosta,jonne äiti toi n.3v lapsensa kiljumaan,juoksemaan ja riehumaan

Vierailija
02.12.2025 |

kertaakaan ei muksuaan kieltänyt.Virkailija joutui lopulta puuttumaan.Tilassa oli mm.useita opiskelemassa.Kirjastoon tullaan nimenomaan sen takia,että saa olla hiljaisuudessa.

Miten voi olla niin yksinkert.äiti,ettei tätä tiedä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen himolukija ja kirjastojen suurkäyttäjä, enkä yhtään ymmärrä miksi yleisten kirjastojen pitäisi olla luonteeltaan hiljaisia lukusaleja. Kuka niin määrää? Kirjastoissa on yleensä hiljaiset lukusalit erikseen, sinne voi mennä, jos kaipaa rauhaa. Minusta on tosi hienoa, että tarjotaan ilmaisia ja matalan kynnyksen kokoontumispaikkoja ja esiintymispaikkoja. Itse en tarvitse hipihiljaisuutta kirjojen valitsemiseen ja lainaamiseen.

Vierailija
22/31 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kirjastot on nykyään lastentarhoja jonne äidit tuo lapsensa riehumaan. Usein näitä on vielä koko lauma siellä mekastamassa ja äipät juoruaa keskenään. Oi entisaikoja, kun lastenkin odotettiin olevan hiljaa kirjastossa ja nätisti käytiin valitsemassa ja lainaamassa kirjat lastenosastolta.

Kyllähän jotkut pitää siellä etäpalavereitakin ja kailottaa työpuheluita kovaan ääneen. Ikävä vanhanajan kirjastoja, en tiedä löytyykö mistään enää hiljaisia kirjastoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehti kertoi torstaina, että Katjan tausta on karu. Hän on joutunut usein ongelmiin virkavallan kanssa ja päätynyt myös oikeuteen niin syytetyn kuin uhrin asemassa. Ensimmäisen pitkän vankeusrangaistuksen nainen sai vuosikymmenen alussa, kun hän ryösti puolisonsa kanssa huumekauppiaan kirjasto Oodin vessassa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/82d4b57b-30c1-47eb-8130-898a0b6213b5

Vierailija
24/31 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen himolukija ja kirjastojen suurkäyttäjä, enkä yhtään ymmärrä miksi yleisten kirjastojen pitäisi olla luonteeltaan hiljaisia lukusaleja. Kuka niin määrää? Kirjastoissa on yleensä hiljaiset lukusalit erikseen, sinne voi mennä, jos kaipaa rauhaa. Minusta on tosi hienoa, että tarjotaan ilmaisia ja matalan kynnyksen kokoontumispaikkoja ja esiintymispaikkoja. Itse en tarvitse hipihiljaisuutta kirjojen valitsemiseen ja lainaamiseen.

Ok. Mutta kyse oli riehuumisesta.

Vierailija
25/31 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kirjastot on nykyään lastentarhoja jonne äidit tuo lapsensa riehumaan. Usein näitä on vielä koko lauma siellä mekastamassa ja äipät juoruaa keskenään. Oi entisaikoja, kun lastenkin odotettiin olevan hiljaa kirjastossa ja nätisti käytiin valitsemassa ja lainaamassa kirjat lastenosastolta.

Jätkäsaaren kirjasto on aina täynnä päiväkotiryhmiä. Lapsille järjestetään siellä satuhetkiä ja nukketeatteria. Osa lapsista on niin pieniä etteivät he osaa edes kävellä.

Tämän ymmärränkin.Mutta he ovat silloin lastenosastolla ja heille varatuissa tiloissa.Ja pväkodin hlökunta pitää lapset ruodussa.t.ap

Vierailija
26/31 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mutta kyse oli riehuumisesta.

Ok, no mitä väliä riehuiko 3-vuotias juuri kirjastossa sitten? Ja kuinka iso herne kannattaa ottaa nenään siitä että joku lähes vaippaikäinen käyttäytyy holtittomasti?

Vierailija
27/31 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä kansalaisuusvastuun sinä otit. Etkö uskaltanut ojentaa ?

Etkö voinut mennä henkilökunnan luo ja pyytää että puuttuu asiaan.

Lue pöljä tarkemmin.Hlökunta puuttui!

Vierailija
28/31 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus. Ja kaikkien pitää vaan sietää kun ei vanhemmat saa mukuloita kuriin. Ei ihme että lapsikielteisyys lisääntyy. Sama kuin koirien kohdalla, omistajat antavat koiriensa sotkea ja meluta niin että joku saa joskus sitten tarpeekseen. 

Vierailija
29/31 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis kysymyksessä oli yläkerran aikuisten osasto.

No sinne ei mielestäni tarvitse pieniä lapsia viedä lainkaan. Pysyköön lasten puolella. Itsellänikin on lapsia ja mä itse varaan kirjat mitä haluan lukea ja noudan suoraan näille tarkoitetusta hyllystä. 

Vierailija
30/31 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjasto ei ole mikään kiipeilypaikka lapsille, vaikka ne tykkää sitä ajoittain tehdä. Tuollainen juokseva lapsi on vaarallinen, koska voi törmätä esimerkiksi johonkin ihmiseen tai esineeseen ja siinä voi käydä huonosti. 

Vierailija
31/31 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme