Suomalaisita naisista vain 4% pitää puolisoaan ystävänään
Mikä ihme suomalaisia naisia vaivaa?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-selvitti-montako-ystavaa-s…
Kommentit (25)
No, minä olen pitänyt aina parhaana ystävänäni. Olen kyllä luullut, että se on ihan normaalia.
Eipä ihme, että naiset pettää niin usein.
Onhan se helppo pitää ystävänä sellaista, joka kotona hoitaa kaikki perustarpeesi. Vaikeampi pitää ystävänä sellaista aikuista, joka perseellään suu auki kuin linnunpoikasella vaatii jatkuvaa palvelua.
Siinä sanotaan että pitää LÄHEISIMPÄNÄ ystävänä.
Vähän samalla logiikalla, en minä sanoisi että sisko on minun läheisin ystävä. Sisko on läheisempi kuin kukaan ystävä, mutta se on sisko, ei ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Monille se puoliso on rakastettu.
Miten voi rakastaa olematta samalla ystävä?
Eihän se käy. Mies on statukseltaan ihan eri luokassa.
No miten kukakin ymmärtää sanan "ystävä"? Minusta siihen sanaan kuuluu platoninen rakkaus, eikä parisuhde. Ihmettelin joskus nuorempana, kun mun ystäväni sanoi että hänen avopuolisonsa on hänen paras ystävänsä.
Nyt oon itse naimisissa (ollut jo melkein 20 vuotta) ymmärrän paremmin, että puolisoaan voi sanoa parhaaksi ystäväksi. Mutta mä en koe kyllä niin. Puoliso on vielä enemmän kuin ystävä. Hänen kanssa viettää aikaa ja suunnittelee tulevaa ihan eri tavoin kuin "vain" ystävän kanssa. Meillä on yhteinen tili, yhteinen koti, lapset ja lemmikit.
Minusta olisi tosi outoa sanoa että hän on mulle ystävä. Käsitän ystävyyden ja parisuhteen erilailla.
Puoliso on minulle enemmän kuin ystävä eli elämänkumppani. En ikävöi ystäviäni vaikka me ei nähtäisi pariin viikkoon, puolisoa ikävöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkauttahan on montaa erilaista, tiesi jo muinaiset kreikkalaiset. Aviopuolisoiden välinen rakkaus on erilaista kuin vaikka ystävysten välinen.
Vierailija kirjoitti:
Miesviha ja feminismi.
Molemmat hyviä aatteita. Varsinkin tuota ensimmäistä tarvittaisiin enemmän.
Minulle puolisoni on 35 vuoden ajan ollut niin rakkaani kuin myös paras ystäväni. Ja matka jatkuu edelleen.
Patriarkaatti on vihollinen. Miksi ystävystyä henkilön kanssa joka sortaa sinua?
Kuinka monta prosenttia miehistä sanoi vaimonsa olevan ystävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesviha ja feminismi.
Molemmat hyviä aatteita. Varsinkin tuota ensimmäistä tarvittaisiin enemmän.
Saara, hyvä, nyt se glögi saa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävän kanssa ei panna.
Vierailija kirjoitti:
No, minä olen pitänyt aina parhaana ystävänäni. Olen kyllä luullut, että se on ihan normaalia.
Samoin ja näin myös ystäväpiirissä ja lastemme parisuhteissa
Ystävä tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Väestöliiton mukaan läheinen ystävä voi olla elämänkumppani, sukulainen tai muu läheinen.
VÄESTÖLIITON KYSELYSSÄ kahdeksan prosenttia miehistä piti puolisoaan tai kumppaniaan läheisimpänä ystävänään, naisista neljä prosenttia.
SE OLI KYSELY JOHON EI VASTANNUT KAIKKI SUOMEN NAISET JA MIEHET.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta prosenttia miehistä sanoi vaimonsa olevan ystävä?
8 %
Miesviha ja feminismi.